DB bezorgt vluchtelingen onvergetelijke ervaring

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: DB bezorgt vluchtelingen onvergetelijke ervaring

Bericht door deadlock »

Waarschuwing voor het beheer: Ik had het niet specifiek tegen iemand toen ik flikker op zei, maar sprak algemeen en spreekwoordelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: DB bezorgt vluchtelingen onvergetelijke ervaring

Bericht door Suus »

webguy schreef:Andere vraag - kan iemand uitleggen waarom vluchtelingen allemaal de trein kiezen? Je zou zeggen dat als je met 50 man bent je een bus huurt? Nou snap ik dat als je geen geld meer hebt dat niet lukt, maar lijkt me niet dat de trein gratis duizenden mensen meenemen?
Het hele systeem trein is veel toegankelijker: elke grote stad heeft een makkelijk te vinden treinstation, doorgaande kaartje zijn gewoon aan het loket te koop en niet extreem duur en het is over het algemeen een comfortabele manier van reizen. Al is van dat laatste weinig meer over als je in een dag 16.000 vluchtelingen van Wenen naar München gaat vervoeren...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: DB bezorgt vluchtelingen onvergetelijke ervaring

Bericht door dennistd »

Als je als buschauffeur een bus vol vluchtelingen (=illegalen) over de grens brengt maak je je schuldig aan mensensmokkel, als je als machinist een trein vol vluchtelingen over de grens brengt is er niets aan de hand: je kon immers niet weten dat zij in jouw trein zaten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: DB bezorgt vluchtelingen onvergetelijke ervaring

Bericht door Geert »

Niet elke vluchteling is illegaal.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: DB bezorgt vluchtelingen onvergetelijke ervaring

Bericht door Ardan »

Ik heb vanmiddag rond de grens niks geen marechaussee of Bundespolizei gezien, maar ik reed dan ook de andere kant op. (vandaar dat ik eerder ook expliciet vroeg naar Duitsland -> Nederland, zoals Deadlocks tweede hersencel juist opmerkte).
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: DB bezorgt vluchtelingen onvergetelijke ervaring

Bericht door isadora »

Vooralsnog blijft het worstelen met het vervoer van vluchtelingen in Oostenrijk/Hongarije/Duitsland:
http://www.treinreiziger.nl/actueel/opn ... hen-147211
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: DB bezorgt vluchtelingen onvergetelijke ervaring

Bericht door Justin »

Hmmm... ik vertrok afgelopen zondag nacht met de CNL vanuit Stuttgart Hbf naar huis: er waren behoorlijk wat treinen vanuit München vertraagd (+2 uur was geen uitzonderig). Mijn eigen CNL vertrok zelf ook met +20. Dat was dezelfde dag als dat de grens tussen Duitsland en Oostenrijk voor de eerste keer gesloten werd (plus bommelding), allicht dat het daar allemaal mee te maken had.

Er waren enkele vluchtelingen aan boord gekropen, maar niet dat je zegt van allemachtig wat veel. De conductrice heeft ze er uit gegooid, ook al hadden ze geld voor een kaartje (alleen wisten ze niet waar ze naar toe wilden gaan). Ze zei dat het een speciale trein was, en ze er niet in mochten; ze moesten maar met een ICE die een uur later zou gaan. Gelukkig werd er niet erg tegengestribbeld.

Een collega van mij was vrijdagavond 11 september al weggegaan, en ze merkte op dat de treinen wel erg vol zaten met vluchtelingen. Ze zei me dat er behoorlijk wat gezinnen waren die naar Nijmegen wilden gaan (later snapte ik waarom).

Maar van politie, nee, niks gezien.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten