Thalys lanceert budget-optie Izy

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Suus »

Thalys biedt goedkopere maar tragere reis van Brussel naar Parijs

halys biedt vanaf april goedkopere, maar tragere treinreizen aan tussen Brussel en Parijs. Het vervoersbedrijf bestaat twintig jaar en lanceert daarom het budgetmerk Izy.
Een retourtje is vanaf 3 april verkrijgbaar en kost tussen de 19 en 59 euro. Dat maakte de hogesnelheidsvervoerder dinsdag bekend.

De treinen die voor het nieuwe traject worden ingezet zijn groen en paars in plaats van de bekende huisstijlkleur bordeauxrood. De dienstverlening op de dagelijkse verbinding van het budgetmerk is soberder.

Bron: http://www.nu.nl/reizen/4223097/thalys- ... arijs.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Z2N »

Krijgen we nu het heen en weer, Thalys laat weer treinen rijden over de route via Quévy? Je kiffe! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Suus »

Dat lijkt mij sterk, de reistijd is 2u15, dat red je niet via Quévy. De tekeningen wijzen ook op TGV-materieel. Ik vermoed ook dat een deel van de reistijd verloren gaat aan het instappen dat 30 minuten vooraf moet gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door sirvinniei »

Afbeelding
Ik heb geen onderschrift
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Dennenboom »

Op de site is overigens ook nog sprake van het aanbod "klapstoeltjes voor 15 euro" en "kijk maar of er plaats is voor 10 euro"
Vermoed overigens wel dat de treinen een andere route nemen. Op de site variëren de reistijden van 2:08 tot 2:25. Alleen hebben treinen via de oude klassieke route het nooit sneller kunnen doen dan 2:20 (TEE).
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door The Greyhound »

Dennenboom schreef:Op de site is overigens ook nog sprake van het aanbod "klapstoeltjes voor 15 euro" en "kijk maar of er plaats is voor 10 euro"
Vermoed overigens wel dat de treinen een andere route nemen. Op de site variëren de reistijden van 2:08 tot 2:25. Alleen hebben treinen via de oude klassieke route het nooit sneller kunnen doen dan 2:20 (TEE).
Een ommetje via Lille misschien? Dat heb ik naar het zuiden van Frankrijk ook wel eens moeten doen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Suus »

Ik lees elders dat de trein tussen Parijs en Arras via het normale net rijdt en op het overige traject via de HSL.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Z2N »

Dat zal dan lekker uit te leggen zijn aan de regio Nord-Pas-de-Calais: in Arras zit men te springen om meer TER-GV's tussen Arras en Lille, maar de SNCF claimt al jaren dat er geen ruimte is op de LGV Nord. Nu ineens is er wel ruimte voor een trein uit België, ondanks dat deze over dezelfde enkelsporige aansluing moet... :?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door webguy »

Kan het zijn dat het "Thalys paden" zijn die anders worden ingevuld? Een Thalys naar Oostende ofzo die vervangen wordt door deze dienst?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Suus »

Nee, de Thalys Oostende - Brussel en Luik - Namur - Parijs zijn begin vorig jaar al "tijdelijk" opgeheven. Er worden ook geen ritten van Thalys geschrapt per 3 april.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Stéphane »

Z2N schreef:Dat zal dan lekker uit te leggen zijn aan de regio Nord-Pas-de-Calais: in Arras zit men te springen om meer TER-GV's tussen Arras en Lille, maar de SNCF claimt al jaren dat er geen ruimte is op de LGV Nord. Nu ineens is er wel ruimte voor een trein uit België, ondanks dat deze over dezelfde enkelsporige aansluing moet... :?
Volgens de Belgische pers rijden ze in Frankrijk niet over de LGV maar over de gewone lijn, vandaar ook dat hij er 1 uur langer over doet.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Aking »

Dennenboom schreef: "kijk maar of er plaats is voor 10 euro"
Benieuwd hoe ik dat voor me moet zien... Als ie vol is kan je je ticket weg gooien? Of mag je dan met de volgende mee? (of ga je staan)?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Z2N »

Stéphane schreef:
Z2N schreef:Dat zal dan lekker uit te leggen zijn aan de regio Nord-Pas-de-Calais: in Arras zit men te springen om meer TER-GV's tussen Arras en Lille, maar de SNCF claimt al jaren dat er geen ruimte is op de LGV Nord. Nu ineens is er wel ruimte voor een trein uit België, ondanks dat deze over dezelfde enkelsporige aansluing moet... :?
Volgens de Belgische pers rijden ze in Frankrijk niet over de LGV maar over de gewone lijn, vandaar ook dat hij er 1 uur langer over doet.
Van wat ik er uit op maak is dat dus tussen Arras en Parijs, tussen Arras en Brussel zou er dan over de LGV Nord/HSL 1 rijden. Alleen de aansluiting bij Arras is enkelsporig, waardoor voor de richting Lille/Brussel -> Arras twee drukke spoorbanen gekruisd moeten worden (spoorbanen in noordelijke richting van LGV Nord en spoorlijn Arras - Douai). Hierdoor is Arras jarenlang voorgehouden dat zij geen volwaardige aansluiting konden krijgen op het in Nord-Pas-de-Calais zeer succesvol gebleken TER-GV netwerk, maar nu blijkt dat het voor een Thalys-partner inneens wel kan. Best onlogisch in mijn ogen... :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door reisthijs »

Aking schreef:
Dennenboom schreef: "kijk maar of er plaats is voor 10 euro"
Benieuwd hoe ik dat voor me moet zien... Als ie vol is kan je je ticket weg gooien? Of mag je dan met de volgende mee? (of ga je staan)?
Staan natuurlijk, je hebt immers betaald om vervoerd te worden.

Er staat dat je geen garantie hebt op een zitplaats maar dat er bij beschikbaarheid wel een zetel wordt toegewezen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door sirvinniei »

Mag je staan in een HST?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Suus »

Ik zou niet weten welke wet het zou verbieden, het is alleen wel nieuw voor de SNCF en haar dochters omdat ze tot nu toe altijd met verplichte reservering werkten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door sirvinniei »

Dus bij T100 bussen moeten er verplicht gordels inzitten, maar bij treinen die 3 keer zo hard gaan zijn er geen wetten tegen dat je niet zou mogen staan?
Ik heb geen onderschrift
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Hendrik »

Tja, in een trein zitten nooit gordels en ook in treinen die 140 of 160 km/h mogen rijden, mag je staan...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Ik zou niet weten welke wet het zou verbieden, het is alleen wel nieuw voor de SNCF en haar dochters omdat ze tot nu toe altijd met verplichte reservering werkten.
Helemaal nieuw is het niet, de bar in een TGV heeft ook alleen maar staanplaatsen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Jef400 »

Hendrik schreef:Tja, in een trein zitten nooit gordels en ook in treinen die 140 of 160 km/h mogen rijden, mag je staan...
Een bus kan andere voertuigen tegen komen op de weg. Onveiligd. Een trein rijdt op beveiligde rails
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Geert »

sirvinniei schreef:Dus bij T100 bussen moeten er verplicht gordels inzitten, maar bij treinen die 3 keer zo hard gaan zijn er geen wetten tegen dat je niet zou mogen staan?
Een bus en een trein zijn ook niet echt vergelijkbaar he? Van een bus die een noodstop maakt of uit moet wijken wordt je niet echt blij als je staat. Uitwijken is bij een trein niet aan de orde en een noodstop gaat ook iets gecontroleerder.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Vinny »

Je kunt prima staan en lopen in een trein die 300 km / h gaat mits de spoorligging maar goed is. Dat verhaal over Arras vind ik wel vaag. Of gaat men daar aan de infrastructuur bouwen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door n-evo »

sirvinniei schreef:Dus bij T100 bussen moeten er verplicht gordels inzitten, maar bij treinen die 3 keer zo hard gaan zijn er geen wetten tegen dat je niet zou mogen staan?
In bussen is dat altijd zo'n heerlijk iets dat niet consequent wordt toegepast. In de bus van Hilversum naar Amstel moet je riemen om, maar tussen Haarlem en Amsterdam Zuid/Zuidoost zijn ze niet eens in de bus aanwezig.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door reisthijs »

Vinny schreef:Dat verhaal over Arras vind ik wel vaag. Of gaat men daar aan de infrastructuur bouwen?
We hebben het over twee treinen per dag, op rustige tijdstippen. Daar ga je niks voor verbouwen, die rijd je alleen als er nog ergens plek over is.

Op die paar momenten dat Izy rijdt is er blijkbaar nog wel wat ruimte.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Stadsbus »

in een vliegtuig loop je ook naar de wc als ie in de wolken zit, die gaat 3x zo hard als een trein die 300 rijdt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten