^^^ Ja, met dien verstande dat na de rit op de 4e dag een normale, dagelijkse, rusttijd van minimaal 11 uur genoten moet worden.
Echter.. als men dubbel bemand rijdt, wordt het rekensommetje weer net ff anders.
Binnen een blok van 30 uur dienen beide bestuurders minimaal 9 uur rust te genieten, ook maximaal 3x in de week (6x24uur).
Er kan dus in totaal 21 uur diensttijd gemaakt worden door beiden (inclusief de wettelijke pauzes).
https://www.transport-online.nl/site/rijtijdenwet/
~~~~~~~~~~
Maar goed, volgens mij kan men nooit zo'n koppeltje met bus op die route vast zetten.. Meer dan 10 minuten vertraging op de rit van maandag oplopen.. en men kan op dinsdagochtend niet om 8:15 uur vertrekken, want dan is er onvoldoende rust gemaakt.
.. en al zou men wel op tijd rijden.. dan is er slechts 10 minuten tijd om de bus op de busparking in Sloterdijk (onder de A5) te krijgen.. zodat de tacho op rust gezet kan worden.. Is ook niet heel veel marge.. tenzij er een chauffeurswissel op Sloterdijk plaatsvindt.
Wellicht dat de planners hier op het forum hun deskundigheid hierover kunnen laten schijnen? Hoe Flixbus dit denkt te kunnen fixen