Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Zo, ik ben weken achter elkaar avonden bezig geweest met het doornemen van alle dienstregelingen van Eurolines. Vervolgens heb ik in Excel een overzicht gemaakt van alle lijnen en hun stops, compleet met frequentie en routevarianten die uit verschillende pdf- bestanden zijn samengevoegd (Er is een lijn met maar liefst zeventien routevarianten). Per lijn heb ik vervolgens in word de wiki- pagina gemaakt en daarna gepubliceerd. Via de wiki-intro- pagina van de vervoerder zijn alle lijnen te vinden. Natuurlijk zijn ze ook bij ieder station die door een Eurolines- lijn worden aangedaan, terug te vinden.
Omdat alle lijnen van Meinfernbus al op de wiki stonden en Eurolines ook wel tot de grote internationale busmaatschappijnen behoort, vond ik dat de lijnen van deze maatschappij op de wiki niet mocht ontbreken.
Omdat alle lijnen van Meinfernbus al op de wiki stonden en Eurolines ook wel tot de grote internationale busmaatschappijnen behoort, vond ik dat de lijnen van deze maatschappij op de wiki niet mocht ontbreken.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Uitstekend werk! Had al eens op een ander forum een lijnoverzicht gemaakt, maar Eurolines is zeker met de website welhaast ondoorgrondelijk in lijnvoering.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Mooi werk! Enschede-Sarajevo uitzitten moet ik ook nog maar eens proberen, als ik zin heb om 25 uur in een Eurolines bus te zitten :')
Mijn Flickr account.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Over Enschede gesproken. Eurolines lijn 228 richting Sarajevo is idd de enige lijn die hier stopt. Hoe komt het dat de lijn op de stationspagina niet wordt getoond, maar de Flixbus- lijnen wel, terwijl ik dezelfde stationscode heb gebruikt als de Enschede bus stop van Flixbus?Timon91 schreef:Mooi werk! Enschede-Sarajevo uitzitten moet ik ook nog maar eens proberen, als ik zin heb om 25 uur in een Eurolines bus te zitten :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Omdat in de code van de automatische tabel plaats=Hengelo stond, je zag dus alleen de lijnen die in Hengelo kwamen en ook op Enschede Inter stopten Is nu gecorrigeerd
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Dankje!Daniel schreef:Omdat in de code van de automatische tabel plaats=Hengelo stond, je zag dus alleen de lijnen die in Hengelo kwamen en ook op Enschede Inter stopten Is nu gecorrigeerd
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Aangezien ik geen topic over langeafstandsbussen binnen Frankrij gevonden heb, dan maar hier:
Geweigerd. Dat heeft de autoriteit , die in Frankrijk over de langeafstandsbustoelating gaat (Autorité de régulation des activités ferroviaires et routières), twee langeafstandsbussen in Frankrijk, die Porte Maillot (Parijs) met het vliegveld Beauvais (Département Oise) moesten verbinden.
Een advies van het luchthavenbestuur. Dat volgen de autoriteiten met deze beslissing op.
Een eigen pendelbus. Deze bied de luchthaven voor dure prijzen aan, om daarmee het niet winstgevende vliegveld te ondersteunen.
Het bestaan van de luchthaven. Dat is in gevaar, als de pendelbusinkomsten wegvallen.
Absurd. Zo vind ik dat.
Flixbus en Frethelle. Deze twee maatschappijen wouden de verbinding aanbieden.
Een verbinding tussen Limoges en Brive-la-Gaillarde. Daarvoor hebben de autoriteiten wel toestemming gegeven.
Bron:
http://www.franceinfo.fr/fil-info/artic ... eur-768947
NB: Zondag met Lubach. Dit programma inspireerde me tot de stijl van dit bericht.
Geweigerd. Dat heeft de autoriteit , die in Frankrijk over de langeafstandsbustoelating gaat (Autorité de régulation des activités ferroviaires et routières), twee langeafstandsbussen in Frankrijk, die Porte Maillot (Parijs) met het vliegveld Beauvais (Département Oise) moesten verbinden.
Een advies van het luchthavenbestuur. Dat volgen de autoriteiten met deze beslissing op.
Een eigen pendelbus. Deze bied de luchthaven voor dure prijzen aan, om daarmee het niet winstgevende vliegveld te ondersteunen.
Het bestaan van de luchthaven. Dat is in gevaar, als de pendelbusinkomsten wegvallen.
Absurd. Zo vind ik dat.
Flixbus en Frethelle. Deze twee maatschappijen wouden de verbinding aanbieden.
Een verbinding tussen Limoges en Brive-la-Gaillarde. Daarvoor hebben de autoriteiten wel toestemming gegeven.
Bron:
http://www.franceinfo.fr/fil-info/artic ... eur-768947
NB: Zondag met Lubach. Dit programma inspireerde me tot de stijl van dit bericht.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Misschien moet je nieuwslezer worden, je hebt talent
Je bericht is er alleen wel een beetje onleesbaar door geworden, ik heb geen idee wat ik nou net gelezen heb (A)
Je bericht is er alleen wel een beetje onleesbaar door geworden, ik heb geen idee wat ik nou net gelezen heb (A)
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Samenvatting: Geen Langeafstandsbussen tussen Parijs en Beuvais (luchthaven), ondat de raad van toezicht van de luchthaven zeurde. Die organiseren namelijk eigen pendelbussen, die pokkeduur zijn en daarmee de luchthaven betalen. Als Flixbus en Frethelle goedkopere bussen rijden gebruikt niemand meer de pendelbus van de luchthaven. Daardoor gaat de luchthaven failliet.
Als je een nieuwslezer wilt hebben die een erger accent heeft dan Prins Bernhard: Be my guest!
Als je een nieuwslezer wilt hebben die een erger accent heeft dan Prins Bernhard: Be my guest!
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Chapeau!!!!Ezra schreef:Zo, ik ben weken achter elkaar avonden bezig geweest met het doornemen van alle dienstregelingen van Eurolines. ....
Grote klus met prima resultaat!
Ik ben jaren geleden eens aan iets soortgelijks begonnen voor ALLE lijnen (niet alleen vanuit NL), maar dat bleek onbegonnen werk....
Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-München
Vanaf donderdag 17 maart 2016 start Flixbus een dagelijkse nachtbus (N94) tussen Amsterdam en München over Utrecht & Nijmegen:
Het wordt donderdag 24 juni 2016, dat Flixbus op deze route (N94) ook zal gaan stoppen in Nijmegen & Mönchengladbach.
Code: Selecteer alles
HEEN TERUG
21:00 09:00 Amsterdam Sloterdijk
21:50 08:15 Utrecht Centraal
23:05 07:00 Nijmegen Centraal Station (Tunnelweg)
00:30 05:35 Mönchengladbach Hauptbahnhof
03:50 02:15 Mannheim ZOB am Hbf
04:15 01:50 Heidelberg Hauptbahnhof
05:05 01:00 Karlsruhe Hbf
06:20 23:45 Stuttgart (Flughafen/Messe)
09:00 21:00 München ZOB
Laatst gewijzigd door michiel71 op za 28 mei 2016, 03:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch
En waarom zou ik dan niet met de CNL gaan?
Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch
Prijs.Aking schreef:En waarom zou ik dan niet met de CNL gaan?
Treinkaartje kost morgen €165 (reistijd 10,5 uur)
Voor de bus heb je al een kaartje voor €33 (- 80%)
terwijl je maar 1,5 uur langer onderweg bent (+15%)
Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch
Maar wat nou als ik 's nachts een bed wil? Busstoelen zijn namelijk per definitie geen bed, en dat slaapt super vervelend. Voor mij de reden om vooruit te boeken en goedkoop per trein ipv per bus te gaan.
Maar betere vraag: waarom een los topic, als we al een verzameltopic hadden voor dit soort berichten die maar 1 persoon op dit forum interesseren.
Maar betere vraag: waarom een los topic, als we al een verzameltopic hadden voor dit soort berichten die maar 1 persoon op dit forum interesseren.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch
2 jaar geleden vol enthousiasme een CNL-bed geboekt. Kom je op het perron van Praag aan, is het rijtuig zonder overleg gewijzigd in een 1e klasse zitrijtuig. Voortaan altijd maar vliegen of met de bus.
Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch
Dat was je enige ervaring?
Want dat is hetzelfde als nooit meer iets via internet kopen omdat je één keer een slechte ervaring daarmee hebt gehad.
Want dat is hetzelfde als nooit meer iets via internet kopen omdat je één keer een slechte ervaring daarmee hebt gehad.
🍉
Flixbus rijdt nu ook naar Londen
Flixbus rijdt binnenkort ook naar Londen.
De eerste 10 á 20 tickets per rit worden voor €19 per stoel aangeboden.
Actie: de eerste 2 weken kosten per rit de eerste 9 stoelen €9 .
Verbinding 700:
Diestregeling Paris ↔ Londen
Start Donderdag 24.3
Te boeken tot 28.06.2016
De eerste 10 á 20 tickets per rit worden voor €19 per stoel aangeboden.
Actie: de eerste 2 weken kosten per rit de eerste 9 stoelen €9 .
Verbinding 700:
Diestregeling Paris ↔ Londen
Start Donderdag 24.3
Te boeken tot 28.06.2016
Code: Selecteer alles
HEEN TERUG
09:00 15:00 Paris (Bushalte "Porte Maillot") 09:30 13:30
12:35 18:20 CAFO (Terminal Calais-Folkestone) 11:50 15:50
13:40 19:35 FOCA (Terminal Folkestone-Calais) 14:40 18:40
16:00 21:55 London Victoria Coach Station 18:00 22:55
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch
De CNL wordt toch grotendeels opgedoekt? Dan wordt de bus toch het enige alternatief vanuit Nederland?Hainje schreef:Dat was je enige ervaring?
Want dat is hetzelfde als nooit meer iets via internet kopen omdat je één keer een slechte ervaring daarmee hebt gehad.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
N844: Nieuwe nachtbus Rotterdam-Den Haag-Amsterdam-Hamburg-Kopenhagen
Vanaf 27 april 2016 kun je met Flixbus vanuit Nederland per nachtbus naar Kopenhagen.
€39 Enkele reis (vanaf prijs)
€10 Toeslag vrijdag
€30 Toeslag woensdag 4 mei (start Hemelvaart weekend)
€30 Toeslag zondag 8 mei (einde Hemelvaart weekend)
€30 Toeslag vrijdag 13 mei (start Pinksterweekend)
€30 Toeslag maandag 16 mei (einde Pinksterweekend)
€20 Toeslag zondag 22 mei
Verbinding N844:
Dienstregeling Rotterdam ↔ Kopenhagen
Start Woensdag 27.04.2016 (Koningsdag)
Te boeken tot 07.09.2016
Dienstregeling:
€39 Enkele reis (vanaf prijs)
€10 Toeslag vrijdag
€30 Toeslag woensdag 4 mei (start Hemelvaart weekend)
€30 Toeslag zondag 8 mei (einde Hemelvaart weekend)
€30 Toeslag vrijdag 13 mei (start Pinksterweekend)
€30 Toeslag maandag 16 mei (einde Pinksterweekend)
€20 Toeslag zondag 22 mei
Verbinding N844:
Dienstregeling Rotterdam ↔ Kopenhagen
Start Woensdag 27.04.2016 (Koningsdag)
Te boeken tot 07.09.2016
Dienstregeling:
Code: Selecteer alles
19:40 Rotterdam Centraal Station 10:55
20:20 Den Haag (Centraal Station Busplatform) 10:20
21:15 Amsterdam Sloterdijk 09:30
03:00 Hamburg ZOB am Hbf 03:45
06:05 Kolding Rutebilstation 00:35
07:10 Odense (Dannebrogsgade) 23:30
09:20 Kopenhagen Hbf (Ingerslevsgade) 21:15
Laatst gewijzigd door michiel71 op za 02 apr 2016, 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Interessant, een nieuwe verbinding. Ook interessant: Op deze nieuwe lijn valt er ook te boeken tussen Rotterdam/Den Haag en Amsterdam.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Kijken jullie ook naar het feit dat de bus er 1.35 uur over doet van Rotterdam naar Sloterdijk? De trein kan dat in 0.46 uur
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
De nachttrein doet er ook 1:10 over, dus dan valt het nog wel mee
Basislijn
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
19:40 noem ik alleen geen nacht, dat noem ik eerder etenstijd... :X
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Dan is de bus nog steeds 25 minuten langzamer. En tenzij de bus maar 5 euro kost denk ik niet dat er nu een stormloop op Amsterdam - Rotterdam v.v. per bus gaat ontstaan.Lijn65 schreef:De nachttrein doet er ook 1:10 over, dus dan valt het nog wel mee
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
De bedoeling van 1 April is ook Flixbus niet ontgaan: geintje natuurlijk!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten