Pagina 43 van 45

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 20 okt 2020, 18:08
door Z2N
Die verbindingen zijn op 30 juni jongstleden al opgeheven.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 20 okt 2020, 18:14
door umbusko
Die waren al opgeheven.
umbusko schreef: wo 01 jul 2020, 11:17 Sinds vandaag zijn de DB IC Bussen Düsseldorf - Maastricht - Liège en Düsseldorf - Roermond - Eindhoven - Antwerpen - Lille opgeheven. Van het net van DB IC Bus zijn momenteel alleen nog Mannheim - Frankfurt - Würzburg - Nürnberg - Praha, Mannheim - Heidelberg - Nürnberg - Praha, Leipzig - Praha en München - Zürich over.
Edit: oh, wat Z2N zegt dus. :oops:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 16:20
door en-es
Flixbus heeft al zijn diensten in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk voorlopig stil gezet. Onbekend is hoe lang dat gaat duren.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 31 okt 2020, 16:28
door Suus
Ik kom net een lijn N1325 naar Lille van Flixbus tegen op Rotterdam Centraal. Ik kan er op de wiki niets over vinden, maar de bus heeft volgens het display iig tussenstops in Warschau en Berlijn (?)

Afbeelding

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 31 okt 2020, 16:44
door Aking

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 18:34
door Jeroen78
Hadden Flixbus en Flixtrain in Duitsland hun diensten niet tijdelijk gestaakt?

https://www.flixbus.de/streckennetz-und ... it-updates

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 19:31
door Z2N
Een netwerk stopzetten gebeurt niet binnen vijf seconden, de bus zal wel als laatste of vrijwel laatste rit onderweg terug zijn naar de garagestad.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 02 nov 2020, 10:57
door Globetrotter
en-es schreef: vr 30 okt 2020, 16:20 Flixbus heeft al zijn diensten in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk voorlopig stil gezet. Onbekend is hoe lang dat gaat duren.
Volgens mij geld dit alles pas vanaf aanstaande dinsdag.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 28 nov 2020, 00:48
door Globetrotter
In deze coronatijd is er ook positief nieuws qua internationale langeafstandsverbindingen.

Het bedrijf Columbuzz (het vroegere Van der Meer Reizen dat een vaste onderaannemer voor Flixbus lijn X68 (Amsterdam - Heidelberg) was) start nu met een eigen verbinding tussen Nieuwveen - Amsterdam - Koln/Bonn Airport - Frankfurt - Mannheim en Heidelberg. Op de Facebookpagina van Columbuzz is de dienstregeling te vinden:

Code: Selecteer alles

HEEN   TERUG 
08:30  16:45 Nieuwveen Schoterhoek 	
09:35  16:00  Amsterdam Sloterdijk
13:25  12:45  Koln/Bonn Luchthaven 	
15:35  10:05  Frankfurt Hauptbahnhof 	
16:40  08:40  Mannheim ZOB am Hbf 	
17:10  08:05  Heidelberg Hauptbahnhof 	
De dienst wordt op 3 december aanstaande gestart. De tweede buspartner voor deze lijn wordt BTP Vervoer (zo hebben zij op hun Facebookpagina bekendgemaakt). Donderdag t/m zondag wordt er richting Duitsland en vrijdag t/m maandag wordt er richting Nederland gereden.

In dit artikel wordt ook gesproken over een samenwerking met een Belgische partner voor een lijn Brussel - Frankfurt v.v.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 28 nov 2020, 12:12
door Jef400
Is het verdwijnen van niet benutte touringcars dan zo'n slecht nieuws dan?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 11 dec 2020, 13:02
door Statler Rail
Jeroen78 schreef: zo 01 nov 2020, 18:34 Hadden Flixbus en Flixtrain in Duitsland hun diensten niet tijdelijk gestaakt?

https://www.flixbus.de/streckennetz-und ... it-updates
FlixBus Duitsland ("DACH") heeft zijn netwerk gestaakt, maar de N1325 valt onder FlixBus Polska. Zodoende rijden er nog steeds een paar FlixBussen tussen Nederland en Duitsland.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 19 mar 2021, 10:21
door Tom024
Hoe zit het eigenlijk met de verschillende aanbieders van langeafstandsbussen, zijn er al plannen om de dienst opnieuw op te starten? De halte bij station Eindhoven ligt er al maandenlang verlaten bij.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 19 mar 2021, 11:49
door en-es
Ik kreeg een mail van Flixbus met daarin het bericht dat ze vanaf 25 maart weer gaan rijden.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 02 apr 2021, 21:26
door Statler Rail
FlixBus is in Nederland gewoon sinds vorige zomer blijven rijden, maar de laatste maanden slechts met een minimaal aanbod op de corridor Amsterdam - Brussel - Parijs. Inmiddels start men ook in Duitsland weer op en zijn de Poolse FlixBuslijnen naar Nederland weer terug.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 02 apr 2021, 22:48
door Lange_Dre
Statler Rail schreef: vr 02 apr 2021, 21:26 FlixBus is in Nederland gewoon sinds vorige zomer blijven rijden, maar de laatste maanden slechts met een minimaal aanbod op de corridor Amsterdam - Brussel - Parijs. Inmiddels start men ook in Duitsland weer op en zijn de Poolse FlixBuslijnen naar Nederland weer terug.
Zo gewoon kun je het in Nederland niet noemen. In veel steden waar een FlixBus halte is, rijden of geen bussen van FlixBus meer, of zijn 9 van de 10 lijnen structureel geannuleerd.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 02 apr 2021, 23:33
door Globetrotter
Vanaf half april begint Columbuzz weer met rijden. Op hun Instagram-pagina is te lezen dat er vanaf 21 mei rond de weekenden een nieuwe lijn (s'avonds heen en s'nachts terug) Amsterdam - Utrecht - Duisburg - Düsseldorf-Keulen en Frankfurt v.v. gaat rijden.

Daarnaast rijdt Gold Tours uit Bosnië vanaf half april met een tweede rit in de week. Op dit moment wordt er een keer per week (met de afgelopen weken een klein busje) gereden.

Wat tot nu toe vrijwel dagelijks stug door blijft rijden, is Sindbad van en naar Polen.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 03 apr 2021, 04:02
door dennistd
Ook Sindbad is wel ingeperkt: voorheen zag ik ze regelmatig in Hengelo maar die is nu niet meer vindbaar op de site ook.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 04 apr 2021, 23:47
door Durashift
Een groene Flixbus op de snelweg spotten is nu een unicum ( zag er vorige week één op de A12).

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 05 apr 2021, 17:07
door Wubbo
Ik zag vandaag 2 8persoonsbusjes van GTV Bus op de A27, in de buurt van knooppunt Hooipolder.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 05 apr 2021, 19:11
door Durashift
^^^ zijn die dan ingezet voor Flixbus ritten?

In Veenendaal bij de Vendelier staan ook altijd wel 2 of 3 GTV touringcars. Maar die rijden gewoon pendelritten in NL, om de arbeidsmigranten naar het DC te vervoeren vv.. (en soms naar de Aldi / AH in Ede -N224- omdat je daar de ruimte hebt om de bus kwijt te kunnen ;) )

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 05 apr 2021, 22:06
door Wubbo
Ik heb geen idee wat die lui doen. Als ik hun site goed begrijp rijden ze ook langeafstandslijnen, maar mijn Pools is een beetje roestig.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 05 apr 2021, 22:18
door Aking
translate.google.pl *O*

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 06 apr 2021, 07:36
door ArrivaBas
Ik zie GTVbus eigenlijk altijd rijden met Renaults Trafic. De voertuigen hebben eigenlijk altijd een Pools kenteken. Voordeel van die kleine busjes is dat de chauffeur daarvoor goedkoper is dan een touringcarchauffeur. Zo te zien mikken ze vooral op het vervoer van gastarbeiders die veel heen en weer reizen naar Polen en/of zonder eigen auto.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 06 apr 2021, 20:17
door Sam.h
De kleine busjes die ziet zijn een combi tussen een busrit en een combi-taxi. Veel jongens die ik ken komen in het begin met de reguliere touringcar, als ze later wat gespaard hebben gaan ze met de kleine busjes heen en weer. Vaak gaan de kleine busjes je vaak van deur naar deur. Voor 40 euro sta je op de plaats van bestemming met zo'n taxibusje. En de chauffeur hoeft zich wat minder aan de snelheidslimiet te houden.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 06 apr 2021, 20:41
door ArrivaBas
In zoverre, dat de chauffeur van een taxibus wanneer het mag harder dan 100 kan rijden op de snelwegen, waardoor de reistijd concurreert met de auto. Touringcars zijn altijd hard begrensd op 100 km/h en moeten zich zonder geldige T100-keuring houden aan dezelfde limieten als vrachtauto's.