Directeur Cornu verlaat de NMBS

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Directeur Cornu verlaat de NMBS

Bericht door Suus »

Topman Jo Cornu verlaat de NMBS
Jo Cornu (71) verlaat de NMBS. Dat vernam de krant De Tijd in regeringskringen en het nieuws wordt bevestigd aan onze redactie. "Het was nooit mijn bedoeling om mijn mandaat volledig uit te doen", zegt de spoorbaas in een persmededeling. Een concrete datum is nog niet vastgelegd. De christelijke vakbond reageert verrast.

Cornu stond ruim tweeënhalf jaar aan het hoofd van de Belgische spoorwegen. Zijn mandaat als topman van de NMBS loopt in principe tot 2019, maar de spoorbaas heeft dus aangegeven die termijn niet te zullen uitdoen. "Het is nooit mijn bedoeling geweest mijn mandaat van 6 jaar volledig uit te doen", zegt Cornu in een persmededeling. "Dat heeft grotendeels te maken met mijn leeftijd: ik word 72 jaar in november."

Cornu wou eerst nog enkele grote dossiers afwerken, zoals de beheersovereenkomst en het investeringsplan. "Wat deze dossiers betreft, bevinden de besprekingen zich vandaag in een vergevorderd stadium. Het is in dat verband dat ik een gedachtewisseling ben opgestart met de toezichthoudende minister, voorheen Jacqueline Galant en nu François Bellot, over het meest geschikte moment voor mijn vertrek", zegt Cornu.
Bron: deredactie.be
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten