Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De goedkoopste kaartjes zijn nu 59 euro geloof ik en 98 euro voor iets flexibeler, maar dat is zonder Thalys (wel elk station in Nederland). 20 euro extra voor de extra snelheid is schappelijk dan.
Maar in Amstedam, Schiphol en Rotterdam komt toch ook geen controle, dat gaat toch allemaal tijdens die lange stop in Brussel gebeuren? Dat kan de reden toch niet zijn om Antwerpen te passeren.
Waarom is het niet mogelijk geweest om de dienstregeling elke dag hetzelfde te houden? Een vertrek om 7:48 voor een internationale trein op zondag is nog niet zo heel gek. Een dienstregeling die elke dag hetzelfde is schept meer duidelijkheid dan een dienstregeling die op zaterdag en zondag afwijkt van werkdagen.
In het weekend is er voorlopig meer reistijd nodig wegens de verbouwing van station Mechelen en het daarbij horende beperkte spoorgebruik.
En de meeste reizigers die willen overstappen kunnen niet voor 9:00 op Rotterdam of Amsterdam Centraal zijn, omdat de NS dan veel later de dienst opstart dan doordeweeks.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Voor een trein die weinig mensen dagelijks zullen gebruiken en waarvoor je van te voren moet reserveren is een regelmatige dienstregeling ook niet zo belangrijk.
Het is bij laagfrequente hogesnelheidstreinen heel gebruikelijk om elke dag te rijden op de tijden dat de verwachtte vervoersvraag het grootst is.
CamilleKreemers schreef:Ik kan me niet aan de indruk ontlokken dat de dienstregeling heel inefficiënt overkomt. Je wilt de diensten toch ook enigzins efficiënt krijgen?
Wat vind je er zo inefficiënt aan dan? Je wilt zo veel mogelijk reizigers vervoeren met zo min mogelijke ritten.
Laten we er vanuit gaan dat de trein in Amsterdam alleen op een tegentrein uit Amsterdam kan rijden (we hebben niet meer treinen).
De trein uit Londen komt aan om 12:54. Deze trein gaat pas om 16:48 terug naar Londen. Dat is een HELE lange pauze voor het personeel van de trein.
Ik snap dat je zoveel mogelijk reizigers in de trein wil hebben in zo min mogelijk ritten, maar dit voelt heel lang aan.
Daarnaast kijk ik heel raar tegen de ritduur aan van Londen naar Brussel. De eerste rit van de dag doet er 3 uur over, waar de laatste rit er maar 1 uur over doet.
Er heeft iemand een foutje gemaakt bij het overtypen van de tijden, in het originele document (pdf) klopt het wel.
Londen-Brussel duurt altijd ongeveer 2 uur.
CamilleKreemers schreef:Laten we er vanuit gaan dat de trein in Amsterdam alleen op een tegentrein uit Amsterdam kan rijden (we hebben niet meer treinen).
De trein uit Londen komt aan om 12:54. Deze trein gaat pas om 16:48 terug naar Londen. Dat is een HELE lange pauze voor het personeel van de trein.
De dienstregeling is een combinatie van efficiëntie en aanbod aan vraag koppelen, met maar twee ritten per dag ontkom je er niet aan om lang stil te staan in Amsterdam als je toeristen 's ochtends of 's middags vroeg wil afzetten en laat in de middag weer mensen wil gaan ophalen. Dat maakt voor het personeel niet uit gelukkig, Amsterdam - Brussel wordt gedaan door NSI-personeel, dat in Brussel dus 1,5-2,5 uur keert. In de roosters van International is dat vrij gebruikelijk, omdat bij vertragingen niet zo makkelijk als bij NSR bijgestuurd kan worden door de beperktere hoeveelheid ritten.
Ik ben benieuwd! Alleen de ritten lijken niet helemaal te kloppen qua tijd en dan heb ik het vooral over de laatste twee ritten vanaf Londen naar Brussel. 1,5 uur?
Tussen Nederland en Engeland zit een tijdsverschil van 1 uur tijdens de zomertijd die wij hier hanteren. Zijn de tijden van Londen in de tabel de tijden volgens de Engelse tijd of de Nederlandse tijd?
Wat houdt zo'n controle in Brussel in? Trein uit, laten controleren (fouilleren?) en dan de trein weer in?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Milco schreef:
Tussen Nederland en Engeland zit een tijdsverschil van 1 uur tijdens de zomertijd die wij hier hanteren. Zijn de tijden van Londen in de tabel de tijden volgens de Engelse tijd of de Nederlandse tijd?
De Britten hebben ook Zomertijd, de zomertijd gaat daar zelfs een uur eerder in zodat het nooit dezelfde tijd is als op het continent.
Milco schreef:
Tussen Nederland en Engeland zit een tijdsverschil van 1 uur tijdens de zomertijd die wij hier hanteren. Zijn de tijden van Londen in de tabel de tijden volgens de Engelse tijd of de Nederlandse tijd?
Treindienstregelingen/reisinformatie is altijd lokale tijd. In de Eurostar roepen ze net na de tunnel om wat de lokale tijd in Engeland is (en vice-versa)
Ik ben benieuwd hoe de prijs zich verhoudt met het vliegtuig. Qua tijd ben je misschien bijna evenveel kwijt, afhankelijk van welke luchthaven in Londen je hebt.
Ryanair vliegt vanaf Eindhoven alleen naar Luton dacht ik, niet echt in de buurt van het centrum van London, en volgens mij zijn Britse treinen erg duur.
Vergeet niet dat je vanuit Rotterdam ook naar Londen kunt vliegen (Heathrow en City) en vanuit Schiphol heb je ook iedere dag een karlading aan vluchten naar alle luchthavens van Londen.