België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Chrysa »

Mwah, dat ging best makkelijk hoor.

Afbeelding
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Nitein-Repart »

Vinny schreef:Je kunt gewoon een muur bouwen tussen Nederland en België. Sterker nog, in het begin van de 20e eeuw heeft er een afschrikwekkend stroomhek gestaan waar je niet echt gemakkelijk doorheen kon.

Het lijkt me alleen een beetje een draconische maatregel om je te verdedigen tegen een paar terroristen. Wat dat betreft is registratie van passagiers een stuk milder.
En België ervoor laten betalen zeker. Breng Wilders nou niet op ideeën. Hij is op dit moment al veel te gevaarlijk voor Nederland. Ik hoop dat Rutte zijn poot stijfhout en weigert samen te werken met de PVV zodat Wilders zijn bizarre ideeën niet uit kan voeren. Het nieuws dat Amri in Nederland was, had ook nooit naar buiten gebracht moeten worden. Sommige feiten moet je eenmaal verzwijgen om de rust te bewaren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Zabe
Berichten: 108
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 18:05

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Zabe »

Vinny schreef:Je kunt gewoon een muur bouwen tussen Nederland en België. Sterker nog, in het begin van de 20e eeuw heeft er een afschrikwekkend stroomhek gestaan waar je niet echt gemakkelijk doorheen kon.

Het lijkt me alleen een beetje een draconische maatregel om je te verdedigen tegen een paar terroristen. Wat dat betreft is registratie van passagiers een stuk milder.
Maar dan waarom alleen maar trein passagiers, en niet autos? En waarom alleen maar Thalys, niet IC/Sprinters?
Zijn mensen die reizen per trein gevaarlijker dan autobestuurders?
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Dennenboom »

Bovendien viel het me op dat Duitsland in het rijtje landen ontbreekt dat aan deze actie meedoet.
Dus gewoon instappen in Aken zonder deze gekkigheid?
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door en-es »

Ik denk het wel als Duitsland hier niet aan mee doet.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Post »

Erno-BE schreef:
Vinny schreef:Je kunt gewoon een muur bouwen tussen Nederland en België. Sterker nog, in het begin van de 20e eeuw heeft er een afschrikwekkend stroomhek gestaan waar je niet echt gemakkelijk doorheen kon.

Het lijkt me alleen een beetje een draconische maatregel om je te verdedigen tegen een paar terroristen. Wat dat betreft is registratie van passagiers een stuk milder.
En België ervoor laten betalen zeker. Breng Wilders nou niet op ideeën. Hij is op dit moment al veel te gevaarlijk voor Nederland. Ik hoop dat Rutte zijn poot stijfhout en weigert samen te werken met de PVV zodat Wilders zijn bizarre ideeën niet uit kan voeren. Het nieuws dat Amri in Nederland was, had ook nooit naar buiten gebracht moeten worden. Sommige feiten moet je eenmaal verzwijgen om de rust te bewaren.
En dat wordt het toch bekend en breekt er pas echt paniek uit. Wat verbergt de overheid nog steeds voor mij? Ze zeggen wel dat we veilig zijn, maar ze logen al eerder tegen ons.

Je kunt beter eerlijk zijn, hij is hier geweest en we kunnen niet alle risico's uitsluiten. Geeft veel meer duidelijkheid en mensen kunnen best leven met risico's.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Dennenboom »

In Oost-Berlijn was het risico ook ontzettend laag dat je het slachtoffer van criminaliteit of terrorisme werd, maar toch was ik liever in West-Berlijn.
In de DDR had je gratis gezondheidszorg, kinderopvang en onderwijs. Werkloosheid kwam niet voor.
Toch was ik liever in Nederland.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Nitein-Repart »

Geldt dat dan nu no niet steeds voor het voormalige oostblok? Ik heb ergens gelezen dat anno 2017 landen als Polen en Hongarije veiliger zijn m.b.t. criminaliteit en terrorisme dan België en Frankrijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Vinny »

Zabe schreef:
Vinny schreef:Je kunt gewoon een muur bouwen tussen Nederland en België. Sterker nog, in het begin van de 20e eeuw heeft er een afschrikwekkend stroomhek gestaan waar je niet echt gemakkelijk doorheen kon.

Het lijkt me alleen een beetje een draconische maatregel om je te verdedigen tegen een paar terroristen. Wat dat betreft is registratie van passagiers een stuk milder.
Maar dan waarom alleen maar trein passagiers, en niet autos? En waarom alleen maar Thalys, niet IC/Sprinters?
Zijn mensen die reizen per trein gevaarlijker dan autobestuurders?
Als er een veiligheidsalert wordt gegeven vinden er ook grenscontroles plaats bij automobilisten. Niet altijd is er wat van te merken, want de Marechaussee patrouileert gewoon en houdt incidenteel mensen aan als ze een concrete verdenking hebben van bijv. drugssmokkel, mensenhandel, of terrorisme. Het is natuurlijk een beetje moeilijk om een Thalystrein aan de grens tegen te houden en kennelijk voldoet een incidentele in- of uitstapcontrole ook niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Zabe
Berichten: 108
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 18:05

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Zabe »

Vinny schreef:
Zabe schreef:
Vinny schreef:Je kunt gewoon een muur bouwen tussen Nederland en België. Sterker nog, in het begin van de 20e eeuw heeft er een afschrikwekkend stroomhek gestaan waar je niet echt gemakkelijk doorheen kon.

Het lijkt me alleen een beetje een draconische maatregel om je te verdedigen tegen een paar terroristen. Wat dat betreft is registratie van passagiers een stuk milder.
Maar dan waarom alleen maar trein passagiers, en niet autos? En waarom alleen maar Thalys, niet IC/Sprinters?
Zijn mensen die reizen per trein gevaarlijker dan autobestuurders?
Als er een veiligheidsalert wordt gegeven vinden er ook grenscontroles plaats bij automobilisten. Niet altijd is er wat van te merken, want de Marechaussee patrouileert gewoon en houdt incidenteel mensen aan als ze een concrete verdenking hebben van bijv. drugssmokkel, mensenhandel, of terrorisme. Het is natuurlijk een beetje moeilijk om een Thalystrein aan de grens tegen te houden en kennelijk voldoet een incidentele in- of uitstapcontrole ook niet.
Incidenten controle zijn primas. Maar de marechaussee kan nooit ieder auto aan de grens controleren.
En ik zou denken dat zulke incidentele controle prima in de Thalys kunnen. Sterker nog, dit bestaat al wel. Af en toe komen franse politiemannen in Brussels om elke passagiers te controleren, en omgekeerde.

Ik heb absoluut geen probemen t.o.v. incidente controle, ik vind het zelf prima. Ik heb wel een probleem met:
100% controle in Thalys
0.1% controle in auto/stoptrein
Dat lijkt me gewoon reizigers pesten en schijnveiligheid.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Aking »

Zabe schreef:schijnveiligheid.
Daar is nagenoeg alles wat met veiligheid te maken heeft op gebaseerd :')
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door phileas »

Ik denk niet dat Wilders een muur wilt. En dat heeft hij zelf gezegd. Geert Wilders is beste vrienden met de partij van De N-VA in België en hij wilt een fusie met Vlaanderen. Wat hij wilt is grens controle. Volgens mij weet hij heel goed wat hij doet. Maar ik hoop dat de grensoverschrijdende lijnen niet geschrapt worden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5820
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door isadora »

Dan ga ik toch gewoon met de luchtfiets?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Zugführer »

Bericht verwijderd. A.u.b. on-topic blijven.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door en-es »

Nederland wil in navolging van Belgie gaan bekijken of het haalbaar is om de passagierslijsten van touringcars voor de reis te controleren, net zoals dat met vliegtuigen gebeurt.

Wie er per bus door Europa reizen is nu vaak onzichtbaar, terwijl bekend is dat terroristen zich soms verplaatsen per touringcar.

Minister Grapperhaus woonde vandaag ten zuiden van Antwerpen een grote controle van bussen bij, met zijn Belgische collega Jambon. Grapperhaus zei dat de steeds opener grenzen in Europa het nodig maken dat de politie steeds beter samenwerkt.

Bron: NOS Teletekst
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Mr-W »

Last minute boeken van Flixbus lijkt hiermee onmogelijk te worden gemaakt.
phileas schreef:Ik denk niet dat Wilders een muur wilt. En dat heeft hij zelf gezegd. Geert Wilders is beste vrienden met de partij van De N-VA in België en hij wilt een fusie met Vlaanderen. Wat hij wilt is grens controle. Volgens mij weet hij heel goed wat hij doet. Maar ik hoop dat de grensoverschrijdende lijnen niet geschrapt worden.
Geert Wilders werkt juist samen met het Vlaams Belang, met name met de Antwerpense afdeling van Filip de Winter. De NVA heeft geen banden met de PVV.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door dennistd »

Tja, dan gaan ze straks gewoon met de trein de grens over. Mag dat ook niet meer dan nemen ze een taxi. Wordt dat ook allemaal geregistreerd dan laten ze zich ophalen door een vriend. Moet je je ook eerst registreren om met de auto de grens over te gaan dan nemen ze de fiets wel. En als dat ook niet meer zonder controle kan dan gaan ze wel lopen.

Of te wel: wat denk je hiermee op te lossen? :roll:
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Nitein-Repart »

Ik dacht trouwens dat de verkiezingen afgelopen waren, of is men al weer aan het warmlopen voor de verkiezingen voor de Provinciale Staten en heeft Ferdinand dit keer PVV-corvee #houvolferdinand.

Ik ben tegen iedere vorm van grenscontrole voor de NL/BE-grens en de NL/DE-grens, aangezien grenscontroles voor enorme hinder voor de normale burger zorgen en de kwaadwillenden toch een manier hebben om de grenscontroles te ontwijken, zoals dennistd al aangaf.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Jef400 »

Dat is dus een onzinbeeld omdat je ook hekken met tourniquetes kan plaatsen mocht het nodig zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Aking »

En dan om de 50 meter een toren met bewapende militairen? :')
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Jef400 »

Het is een verschrikkelijk beeld. Maar het is te simplistisch gedacht om te denken dat het onmogelijk zou zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Aking »

Betaal jij? _O-

En als zoiets al zin heeft lijkt het me wijzer om dat bij de buitengrenzen van Europa te doen en het schorriemorrie daar tegen te houden.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Post »

Jef400 schreef:Het is een verschrikkelijk beeld. Maar het is te simplistisch gedacht om te denken dat het onmogelijk zou zijn.
Ja want de grens tussen Amerika en Mexico is zo goed afgedicht, daar komt geen mens meer langs.

En dan gaan we er nog vanuit dat je de mensen die iets kwaads in zin hebben kunt onderscheiden. Want ik geloof niet dat ze een speciaal paspoort hebben waarin staat ik ben terrorist.

Volgens mij kun je dit geld beter steken in de geheime diensten die fora van jihadisten afstruinen en de mensen die verdacht zijn in de gaten houden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Jef400 »

Ik zeg alleen dat het mogelijk is. Wenselijkheid en budgettaire mogelijkheid zijn twee afzonderlijke discussies.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: België voert grenscontroles in voor bus, trein en boot

Bericht door Post »

Jef400 schreef:Dat is dus een onzinbeeld omdat je ook hekken met tourniquetes kan plaatsen mocht het nodig zijn.
Maar dan blijft de vraag wat wil je hiermee bereiken?
Want alleen roepen dat het kan is leuk maar schiet je niks mee op. Want je land wordt er echt niet veiliger van en dat is wel de reden die ze geven om het te doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten