Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
De Duitsers zijn notoir traag na stormen. Bij de herfststorm vorig jaar duurde het weken voordat alles overal weer volgens dienstregeling reed. En dat komt niet alleen omdat de Duitsers veel meer spoor per inwoner hebben en meer afgelegen gebieden kennen.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Overigens is de eerste trein (goederentrein) weer de grens overgegaan tussen Oldenzaal en Bad Bentheim.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
http://www.wn.de/Muensterland/3142770-Z ... e-Eurobahn
Tsja :X
Ik volg niet echt op de voet hoe eurobahn het kennelijk aan het verknallen is in Duitsland, maar zo te merken is het toch wel ernstig.
Tsja :X
Ik volg niet echt op de voet hoe eurobahn het kennelijk aan het verknallen is in Duitsland, maar zo te merken is het toch wel ernstig.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Het is al jaren een bende bij Eurobahn, voornamelijk als het om personeel gaat is het werkelijk huilen met de pet op.
Het is bijna jammer dat je bij aanbestedingen niet mag afrekenen op de trackrecord van een bedrijf.
Het is bijna jammer dat je bij aanbestedingen niet mag afrekenen op de trackrecord van een bedrijf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
6% van alle treinen is inmiddels sinds de start van de Teutoburger Wald-Netz uitgevallen, vanwege hoog ziekteverzuim en te weinig personeel. Daarnaast zijn er ook enkele technische problemen met de nieuwe Flirts, zoals we weten.
Een tijdje geleden had ook de VRR het helemaal gehad met Keolis toen ze vanwege personeelstekorten de frequentie tussen Venlo en Mönchengladbach omlaag brachten naar éénmaal per twee uur.
Een tijdje geleden had ook de VRR het helemaal gehad met Keolis toen ze vanwege personeelstekorten de frequentie tussen Venlo en Mönchengladbach omlaag brachten naar éénmaal per twee uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Niet een vreemde reactie van VRR omdat ze bij Keolis het rijden van Thalys treintjes zonder DB hulp belangrijker vinden
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Hengelo-Bad Bentheim verder uitgesteld naar 1 februari.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik heb mijn testdag al uitgesteld naar 10 februari. Kijken of ze dan normaal rijden.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dat zijn dus de testritten die Keolis in oktober/november al had MOETEN uitvoeren. Nee een paar testritjes was wel voldoende......
Maar rijden ze vandaag wel probleemloos? Ben benieuwd of ze vanaf donderdag wel gaan rijden.
De informatievoorziening kan ook wel een stuk beter, reizigers weten niet waar het vervangend busvervoer staat en hoe laat deze vertrekken.
Maar rijden ze vandaag wel probleemloos? Ben benieuwd of ze vanaf donderdag wel gaan rijden.
De informatievoorziening kan ook wel een stuk beter, reizigers weten niet waar het vervangend busvervoer staat en hoe laat deze vertrekken.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik krijg steeds meer de indruk dat het gefaal bij Syntus vooral aan Keolis ligt en niet aan het oude Syntus.
🍉
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Tja, zolang de stellen in Duitsland niet waren toegelaten (paar dagen voor de start van de concessie) mocht er helemaal niet getest worden in NederlandRTBS schreef:Dat zijn dus de testritten die Keolis in oktober/november al had MOETEN uitvoeren. Nee een paar testritjes was wel voldoende......
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
En de bussen worden gewoon omgeroepen in Hengelo dat ze vanaf het busstation vertrekken.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
En toch zie ik dagelijks mensen naar deze bussen zoeken en het vragen aan buschauffeurs van de stadsbussen....
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ze staan er natuurlijk ook maar kort (gepland maar 2 minuten). Op zich kan ik me wel voorstellen dat zelfs als je dan de plek weet, je je toch gaat afvragen of je niet verkeerd staat er als kort voor vertrek nog geen bus is.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Valt nog maar te bezien, want inmiddels is er tot i.i.g. 25 februari a.s. 23:00 uur treinvervangend vervoer aangekondigd. De Grafschafter Nachrichten (krant van de regio Nordhorn/Bad Bentheim) heeft contact gehad met eurobahn en die geven aan dat het geen termijn is waarop de treinen met zekerheid weer gaan rijden, dus waarschijnlijk moest men er een einddatum aan geven.en-es schreef:Ik heb mijn testdag al uitgesteld naar 10 februari. Kijken of ze dan normaal rijden.
Ondertussen begint NWL, samen met o.a. de Provincie Overijssel één van de aanbestedende partijen, het langzaam zat te worden en de duimschroeven een beetje aan te draaien. Nogmaals uitstel (je zou bijna denken dat die treinen uit een niet nader te noemen plaats in Toscane komen) zal daar zeker geen verbetering in brengen.
http://t.wn.de/Muensterland/3142770-Zwe ... e-Eurobahn
(De Westfälische Nachrichten heeft zo ondertussen een heel dossier opgebouwd over de Eurobahn in het TWN).
Zuur voor de medewerkers van Keolis Nederland, want ik geloof graag dat zij met de beste wil in de startblokken staan, maar de Duitse Keolis-collega's maken er toch wel een potje van.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
En dan staat er ook nog dat dit tot MINIMAAAL 25 februari gaat duren, we gaan dus al richting 3 maanden uitstel! Laat Keolis maar met een alternatief komen, huur desnoods een DM90 in als er nog eentje beschikbaar is. Provincie Overijssel mag wat mij betreft Keolis vanaf nu uitsluiten voor alle aanbestedingen voor de komende tien jaar. Ze maken er een potje van, ook in Nederland.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Wat kan Keolis nou weer doen aan technische problemen met het nieuwe materieel? Dat er in de rest van de concessie TWN treinen uitvallen door personeelstekorten en hoog ziektezuim kan je Keolis inderdaad ernstig kwalijk nemen, maar dit is een fout van Stadtler.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Een pendel kan niet, werkt DB Netz niet aan mee, dat is al geopperd namelijk.
Dm90 is ook geen optie, dat is er niet meer.
Waar de schuld ligt, geen idee.
Iig geeft de trein nu problemen (stadler), maar had dat voorkomen kunnen worden door op tijd te testen, ware het niet dat de toelating dus heel erg lang heeft geduurd. (eba/ILenT).
Er rijdt een vervangende busdienst. Ideaal? Tuurlijk niet, maar er rijdt tenminste wat.
Zoals Dre zegt, de machinisten zijn er voor de grensoversteek, helaas laat de trein ons in de steek. Naar ik begreep (niet mijn lijn) gaat de spanningswisseling in Bh wel goed, maar vertoont de overgang ATB/PZB problemen, maar ook weer niet altijd, en ook niet bij specifieke stellen. Er wordt wel met man en macht aan gewerkt, want er wordt graag een goed product neergezet...
Dm90 is ook geen optie, dat is er niet meer.
Waar de schuld ligt, geen idee.
Iig geeft de trein nu problemen (stadler), maar had dat voorkomen kunnen worden door op tijd te testen, ware het niet dat de toelating dus heel erg lang heeft geduurd. (eba/ILenT).
Er rijdt een vervangende busdienst. Ideaal? Tuurlijk niet, maar er rijdt tenminste wat.
Zoals Dre zegt, de machinisten zijn er voor de grensoversteek, helaas laat de trein ons in de steek. Naar ik begreep (niet mijn lijn) gaat de spanningswisseling in Bh wel goed, maar vertoont de overgang ATB/PZB problemen, maar ook weer niet altijd, en ook niet bij specifieke stellen. Er wordt wel met man en macht aan gewerkt, want er wordt graag een goed product neergezet...
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
De 3426 is er nog. :)marvinkok schreef: Dm90 is ook geen optie, dat is er niet meer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Mja, oké... En nog 2 verrotte stellen ergens achteraf in Hengelo :')
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Die zijn inderdaad behoorlijk verwaarloosd ja. Die dm90 die toen een tijdje als schoonmaak test trein op rangeer heeft gestaan zag er ook niet al te best meer uit
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Leg de spanningssluis maar in Hengelo. Kunnen die treinen doorrijden. De locomotiefwissel voor de IC van en naar Berlijn moet dan ook daar gebeuren of het rijden met een locomotief die beide voedingen aan kan. En maar hopen dat die goederentreinen niet van locomotief hoeven te wisselen. Zutphen - Oldenzaal is toch al diesel dus niet zullen van een Duitse stroom toevoer niets merken. Het begint wel een beetje genant te worden. Tijd om de Duitse kranten te bekijken over dit onderwerp en ze een tweet te sturen als ze op Twitter zitten.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Bad Bentheim is de enige grensovergang tussen Nederland en Duitsland waar met een alleen in Nederland toegelaten loc op elke buitenlandse locomotief gewisseld mag worden. In Emmerich kan je alleen nog komen met 15 kV en in Venlo is maar een zeer beperkt deel van de Duitse locomotieven toegelaten. Je hebt duidelijk geen idee welke belangen hier spelen. Regionaal reizigersbelang (voor die paar reizigers) is hier gewoon ondergeschikt aan het internationale reizigersvervoer (IC Berlijn) en goederenvervoer.
Daarnaast, er is geen spanningssluis in Bad Bentheim maar alleen omschakelbare bovenleiding boven de stationssporen.
Daarnaast, er is geen spanningssluis in Bad Bentheim maar alleen omschakelbare bovenleiding boven de stationssporen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 31 jan 2018, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Tja; om net zo'n emplacement te bouwen in Hengelo als in Venlo is natuurlijk geen ruimte. Ze zullen het toch wel eens onder knie krijgen. Ik mag dus aannemen dat de trein in Bad Bentheim binnenkomt, zijn stroomafnemer naar beneden doet en dan wordt de stroom omgeschakeld. Van Bielefeld naar Hengelo staat de trein al bij de 2de halte (Herford) 13 minuten stil en bij terugreis 11.. Niet echt een schoonheidsprijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten