Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Gisteren eindelijk de trein Hengelo-Bielefeld uitgeprobeerd. Maar een Niedersachsen ticket uit een van de twee automaten in de trein halen was niet makkelijk! Een nogal verwarrend beginscherm met alleen enkele reizen en retoers krijg je te zien. Pas nadat je begin- en eindstation hebt ingetoetst en bevestigd krijg je het scherm met het hele kaartassortiment. De automaat accepteerde mijn pinpas niet maar ik had het bedrag gepast klaarliggen. In de trein richting Duitsland stapten hooguit 10 mensen in, op de Duitse stations stapten aanzienlijk meer mensen in. In Bad Bentheim worden station en stationsplein verbouwd. S'avonds op de terugreis was het iets drukker. Verder een leuke dag gehad in Osnabrück, Herford en Bad Oeynhausen. Dat kuuroord heeft twee stations met een gemeenschappelijke bahnhofstrasse. Ook rondgekeken op het grote maar ook behoorlijk vervallen station Löhne.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Wel erg dapper dat je het nu al geprobeerd hebt! Als je ziet dat er dagelijks twee tot drie ritten gewoon niet gereden worden dan wordt je daar niet echt blij van. Zo vielen er gisteren twee ritten achter elkaar uit, da's lekker, mag je ff 2 uur wachten voordat je richting Duitsland kunt! Ze rijden nu al twee weken maar ze hebben de zaakjes nog steeds niet voor elkaar bij Keolis. Zal mij benieuwen of ze over een maand wel in staat zijn om betrouwbaar te zijn, heb er echter weinig vertrouwen in....
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Zozo, citroenen weer in de aanbieding?
Maar goed om te lezen dat iemand hier op het forum precies weet waarom de ritten eventueel niet rijden, en dat het blijkbaar altijd door Keolis zelf komt en nooit door de infrastructuur of andere treinen op de baan :pos:
Het blijkt dat de stellen af en toe nog storing in de atb hebben, alleen doordat het sporadisch en bij verschillende stellen is valt het niet mee om de precieze oorzaak te vinden en op te lossen.
Verder heeft de dienst veel last van vertragingen in Duitsland, en ook van goederentreinen.
Maar goed om te lezen dat iemand hier op het forum precies weet waarom de ritten eventueel niet rijden, en dat het blijkbaar altijd door Keolis zelf komt en nooit door de infrastructuur of andere treinen op de baan :pos:
Het blijkt dat de stellen af en toe nog storing in de atb hebben, alleen doordat het sporadisch en bij verschillende stellen is valt het niet mee om de precieze oorzaak te vinden en op te lossen.
Verder heeft de dienst veel last van vertragingen in Duitsland, en ook van goederentreinen.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik heb er niks van gemerkt zaterdag. Mijn treinen reden en waren op tijd. En ook de andere treinen naar/van Hengelo reden gewoon.
Wellicht omdat het op een zaterdag was, maar toch.
Wellicht omdat het op een zaterdag was, maar toch.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Oh sorry Marvinkok dat ik je werkgever wijs op haar bijzonder slechte service. En ja, de meeste problemen worden nog altijd veroorzaakt door materieel problemen en planning problemen bij Keolis en slechts in enkele gevallen door infra of andere treinen op de baan. Maar dat is inside info. Ook vandaag weer minstens drie ritten die uitvallen, lijkt een beetje de standaard aan het worden. Maar ach, de reizigers zijn er voor Keolis en niet andersom he?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Zeker weer een verkeerd stel op de omloop?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dit dusmarvinkok schreef:Zozo, citroenen weer in de aanbieding?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Precies elke vijf uur een slag die uitvalt naar Nederland, dan zit er inderdaad weer een stel tussen waarvan de Nederlandse spanning niet werkt.jelmerrr schreef:Zeker weer een verkeerd stel op de omloop?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dus ligt de uitval wel aan Keolis...
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Nee, dat ligt aan Stadler die de problemen aan de stellen nog steeds niet opgelost heeft.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ligt aan zowel Stadler als Keolis. De laatste moet maar een oplossing zoeken door deze verbinding in bijvoorbeeld Osnabruck in twee delen te knippen zolang de treinstellen nog kuren vertonen, de goede treinstellen kunnen ze dan richting Nederland sturen. De problemen lijken weer met de dag erger te worden, vandaag tot nu toe al liefst 5 ritten uitgevallen!!! Daarvan liefst drie ritten achter elkaar. Ik verwacht dat Keolis weer flink op haar kloten gaat krijgen van o.a. deelstaat Niedersacksen en dat lijkt me niet meer dan terecht.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Zit te denken om een dagje Osnabruck te plannen, maar de onbetrouwbaarheid van de dienstregeling schrikt me wat af...
Gisteren bereikten 8 van de geplande 15 ritten Hengelo niet, althans afgaande op de info op https://www.ovtijden.com/avtdag/ODZ/20180317/. Twee ritten keerden met vertraging op Oldenzaal, 6 ritten bereikten Nederland in het geheel niet. Aan het eind van de middag zette Keolis vervangend busvervoer in (volgens melding die ik op station Arnhem op borden voorbij zag komen).
Gisteren bereikten 8 van de geplande 15 ritten Hengelo niet, althans afgaande op de info op https://www.ovtijden.com/avtdag/ODZ/20180317/. Twee ritten keerden met vertraging op Oldenzaal, 6 ritten bereikten Nederland in het geheel niet. Aan het eind van de middag zette Keolis vervangend busvervoer in (volgens melding die ik op station Arnhem op borden voorbij zag komen).
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Gisteren was het een beetje ongelukkige dag, maar bij de meeste dagen was er 1x/5 uur sprake van uitval van Hengelo-Bad Bentheim. Dit zou er mee te maken hebben dat een aantal stellen nog steeds problemen hebben met de omschakeling naar de NL-spanning of ATB. Dit zou toch binnenkort een keer tot het verleden behoren.
De standaard-uitval op Hengelo-Bad Bentheim deze drie weken was ongeveer vergelijkbaar met de uitval op Arnhem-Emmerich vorig jaar, in de eerste weken dat de RE19 naar Arnhem doorreed. Toen reed alles ook niet soepel en viel er regelmatig een trein uit. Nu rijdt de RE19 als een zonnetje tussen Arnhem en Emmerich. Dat verwacht ik ook voor de RB61. Straks behoort de uitval op Hengelo-Bad Bentheim tot het verleden. Het voordeel van de RB61, ten opzichte van de RE19 vorig was, dat de RB61 in het laagseizoen gestart is, terwijl de RE19 meer richting het hoogseizoen zijn diensten startte. Hierdoor kan Keolis nu nog kijken of het rijden van Hengelo-Bad Bentheim soepel verloopt, voordat echt het dagjestoerisme in april/mei op gang komt. Dan wil je natuurlijk niet met structurele uitval zitten, omdat dat reizigers wegjaagt. Het nadeel wat de RB61 wel heeft, is de korte kering in Hengelo. Daarom laat bij grote vertraging Keolis de trein in Oldenzaal keren. Als de reizigers goed geïnformeerd worden, zie ik weinig problemen met het keren in Oldenzaal bij vertraging.
Om nou te spreken van een wanprestatie, zoals Knoek/RTBS doet, vind ik te ver gaan. Keolis heeft gewoon wat last van kinderziektes bij de nieuwe treinverbinding. Dat is vervelend voor de reiziger, maar niet onoverkomelijk. En, waarschijnlijk lossen die kinderziektes nog wel een keer op. Als ik wat minder verkouden bent en een dagje tijd heb, ga ik misschien ook even die kant op om de nieuwe trein (in ieder geval tussen Oldenzaal en Hengelo) uit te proberen. De Syntus-Flirts moet ik ook nog uittesten.
De standaard-uitval op Hengelo-Bad Bentheim deze drie weken was ongeveer vergelijkbaar met de uitval op Arnhem-Emmerich vorig jaar, in de eerste weken dat de RE19 naar Arnhem doorreed. Toen reed alles ook niet soepel en viel er regelmatig een trein uit. Nu rijdt de RE19 als een zonnetje tussen Arnhem en Emmerich. Dat verwacht ik ook voor de RB61. Straks behoort de uitval op Hengelo-Bad Bentheim tot het verleden. Het voordeel van de RB61, ten opzichte van de RE19 vorig was, dat de RB61 in het laagseizoen gestart is, terwijl de RE19 meer richting het hoogseizoen zijn diensten startte. Hierdoor kan Keolis nu nog kijken of het rijden van Hengelo-Bad Bentheim soepel verloopt, voordat echt het dagjestoerisme in april/mei op gang komt. Dan wil je natuurlijk niet met structurele uitval zitten, omdat dat reizigers wegjaagt. Het nadeel wat de RB61 wel heeft, is de korte kering in Hengelo. Daarom laat bij grote vertraging Keolis de trein in Oldenzaal keren. Als de reizigers goed geïnformeerd worden, zie ik weinig problemen met het keren in Oldenzaal bij vertraging.
Om nou te spreken van een wanprestatie, zoals Knoek/RTBS doet, vind ik te ver gaan. Keolis heeft gewoon wat last van kinderziektes bij de nieuwe treinverbinding. Dat is vervelend voor de reiziger, maar niet onoverkomelijk. En, waarschijnlijk lossen die kinderziektes nog wel een keer op. Als ik wat minder verkouden bent en een dagje tijd heb, ga ik misschien ook even die kant op om de nieuwe trein (in ieder geval tussen Oldenzaal en Hengelo) uit te proberen. De Syntus-Flirts moet ik ook nog uittesten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Osnabrück is de moeite waard. Je kan ook in halte Altstadt uitstappen, ligt dichter bij centrum dan Hbf.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Keren in Oldenzaal is inderdaad een prima alternatief, je kunt daar immers nog twee keer per uur op de Syntus trein stappen.
🍉
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Die mening deel ik, Osnabrück Altstadt is erg handig als je in het historisch stadscentrum wil zijn en Osnabrück is een leuke stad. Het is alleen erg jammer dat de aansluiting vanuit de RB61 op de RE naar Bremen meer dan 45 minuten bedraagt. Dagje Bremen met het Niedersachsen-Ticket is dan minder goed mogelijk. Naar Oldenburg is de aansluiting aangenaamder, maar de rit Osnabrück-Oldenburg is een flinke en het materieel is Lint-41, niet een van meest comfortabele treinen die in Duitsland rondrijden.en-es schreef:Osnabrück is de moeite waard. Je kan ook in halte Altstadt uitstappen, ligt dichter bij centrum dan Hbf.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
@Erno-BE: Als er zoals gisteren meer dan de helft van de ritten uitvallen dan mag je echt wel spreken van een wanprestatie! Structureel vallen er zo'n 3 ritten per dag uit en dat is ook extreem veel en onacceptabel. Vraag ook eens aan de Duitsers of Keolis een wanprestatie levert, daar zullen ze het geheel mee eens zijn en ze zijn zelfs bijna hun consessie kwijtgeraakt. Mogelijk dat dat alsnog gaat gebeuren want ik zie geen enkele verbetering, sterker nog, het verslechterd met de dag.....
Het lijkt mij dat Keolis standaard een bus bij het station van Hengelo MOET plaatsen zolang ze deze wanprestatie nog leveren. Ook een kering in Oldenzaal is onacceptabel en zorgt voor erg veel vertraging voor veel reizigers, zeker als je richting Duitsland reist.
Mag toch hopen dat Keolis rap de problemen onder controle krijgt want dit lijkt helemaal nergens op.
Het lijkt mij dat Keolis standaard een bus bij het station van Hengelo MOET plaatsen zolang ze deze wanprestatie nog leveren. Ook een kering in Oldenzaal is onacceptabel en zorgt voor erg veel vertraging voor veel reizigers, zeker als je richting Duitsland reist.
Mag toch hopen dat Keolis rap de problemen onder controle krijgt want dit lijkt helemaal nergens op.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Volgens de Tubantia kampen twee van de acht treinstellen nog altijd met problemen. Vandaag tot 18.00 uur al liefst 5 ritten niet gereden, de forse uitval van zaterdag is dus geen incident. Er zouden wel vervangende bussen ingezet worden.
Creativiteit is bij Keolis ook ver te zoeken, dan laat je de bewuste treinstellen toch niet naar Nederland rijden? Als een pendel Hengelo-Bad Bentheim niet mag dan probeer je het toch tot Rheine, Osnabruck of Herford?
Creativiteit is bij Keolis ook ver te zoeken, dan laat je de bewuste treinstellen toch niet naar Nederland rijden? Als een pendel Hengelo-Bad Bentheim niet mag dan probeer je het toch tot Rheine, Osnabruck of Herford?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ga je lekker? Prima dat je het niet zo hebt op Keolis, dit gedram begint me alleen wel een beetje de keel uit te hangen.
Zo'n treinverbinding exploiteren is niet gewoon even met een treintje op en neer rijden, daar komen heel wat protocollen en voorschriften bij kijken. Ongetwijfeld dat het hier en daar iets minder bureaucratisch kan, zo simpel als jij het in gedachten hebt is het in ieder geval zeker niet.
Zo'n treinverbinding exploiteren is niet gewoon even met een treintje op en neer rijden, daar komen heel wat protocollen en voorschriften bij kijken. Ongetwijfeld dat het hier en daar iets minder bureaucratisch kan, zo simpel als jij het in gedachten hebt is het in ieder geval zeker niet.
🍉
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Mij ook eigenlijk wel ja... Maar goed, nog maar een keer een inhoudelijke reactie dan: je wil dus de Duitse dagelijkse forens met een overstap (die kan misgaan) opzadelen zodat de incidentele reizigers van/naar Nederland er minder last van heeft. :')
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik heb alleen een vermoeden dat ook DB Netz daar dwars ligt...RTBS schreef:Volgens de Tubantia kampen twee van de acht treinstellen nog altijd met problemen. Vandaag tot 18.00 uur al liefst 5 ritten niet gereden, de forse uitval van zaterdag is dus geen incident. Er zouden wel vervangende bussen ingezet worden.
Creativiteit is bij Keolis ook ver te zoeken, dan laat je de bewuste treinstellen toch niet naar Nederland rijden? Als een pendel Hengelo-Bad Bentheim niet mag dan probeer je het toch tot Rheine, Osnabruck of Herford?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
@Hainje: Zoals mensen als jij erover denken is precies de reden dat het OV in ons land ook zo'n zootje is. Ja joh neem maar een treinlijntje over en klooi maar lekker een half jaartje aan en dan zien we wel hoe het gaat, wat een verrotte mentaliteit! Overheden betalen een vermogen voor deze verbinding, mag je dan misschien ook verwachten dat het dan voor mekaar is? Vergeet ook niet dat we nu al meer dan drie maanden verder zijn! Mag het dan een keer op orde zijn? Ik word juist zo moe van gedrag van jou soort mensen die alles maar best vinden. Gelukkig denkt men er in Duitsland net zo over als ik.
Het is niet alleen omdat ik een hekel aan Keolis heb (omdat ze al jaren bewijzen dat ze onbetrouwbaar zijn en een erg krom beleid voeren), als dit NS was geweest had ik net zo gereageerd.
Het is niet alleen omdat ik een hekel aan Keolis heb (omdat ze al jaren bewijzen dat ze onbetrouwbaar zijn en een erg krom beleid voeren), als dit NS was geweest had ik net zo gereageerd.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
..en wat probeer je precies te bereiken met alleen roepen dat het allemaal Zo Schandalig is?
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Het gaat op Somda precies hetzelfde over Keolis. Ik weet niet of wij hier ook met desbetreffende persoon (Knoek) te maken hebben. :')
Even zonder dollen:
Waarom zou het OV in Nederland zo'n zooitje zijn? Tuurlijk, Keolis heeft te maken wat opstartproblemen, maar die heeft de RE19 van Abellio ook gehad. Het kan best zijn dat deze dienst komende zomer ook goed geëxploiteerd wordt, maar het oplossen van problemen aan het materieel door de fabrikant heeft net wat meer tijd nodig dan jij, RTBS, denkt. De implementatie van nieuwe concessies of nieuw materieel is over het algemeen bijna nooit nagenoeg perfect gelopen. De kinderziektes die Erno-BE al eens genoemd heeft zijn absoluut niet zeldzaam.
Even zonder dollen:
Waarom zou het OV in Nederland zo'n zooitje zijn? Tuurlijk, Keolis heeft te maken wat opstartproblemen, maar die heeft de RE19 van Abellio ook gehad. Het kan best zijn dat deze dienst komende zomer ook goed geëxploiteerd wordt, maar het oplossen van problemen aan het materieel door de fabrikant heeft net wat meer tijd nodig dan jij, RTBS, denkt. De implementatie van nieuwe concessies of nieuw materieel is over het algemeen bijna nooit nagenoeg perfect gelopen. De kinderziektes die Erno-BE al eens genoemd heeft zijn absoluut niet zeldzaam.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten