Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2845
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door marvinkok »

Je plaat blijft een beetje hangen...
En nee, ik probeer niks goed te praten, want het is bij tijden gewoon bedroevend...
De marges op de lijn zitten nou eenmaal aan de Duitse zijde. En door het kleine stukje enkelspoor werkt vertraging lang door. De meeste reizigers zitten niet op het stuk tussen Bentheim en Hengelo, dus eigenlijk wordt nog de oplossing gekozen die het minste reizigers dupeert. Op het Nederlandse deel rijdt ZHO nog.
Momenteel heeft men gewoon last van de huidige pandemie. Niets meer, niets minder. Vergeet ook niet dat eurobahn wél gewoon de dienstregeling over de grens heeft gereden tijdens de eerste golf waar NS al heel snel niets meer reed. Niets, want ook geen alternatief. En DB ook de verbinding geschrapt heeft.
Door ziekte is er gewoon te weinig personeel van tijd tot tijd, dta wordt hopelijk op korte termijn beter, maar dat hangt ook af van de ontwikkelingen op het pandemiegebied.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
waldo79
Donateur
Berichten: 5539
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door waldo79 »

Schrijf dan een brief aan de provincie Overijssel als het je zo aan het hart gaat, RTBS. Geloof dat marvinkok al duidelijk verklaart waarom de prestaties tegenvallen.

Aan single issue forummers heb ik een grafhekel :p
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 16680
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Meltrain »

dennistd schreef: di 03 nov 2020, 01:06 Zeker als er elke twee uur een trein uitvalt op de even uren is het een ontbrekende Duitse machinist (de oneven uren worden door een Nederlander gereden). En uitval elke vijf uur duidt op een niet NL-geschikt treinstel in de omloop.
Kun je dit nader toelichten?
Want als een omloop 5 uur duurt, dan vertrekt een Nederlandse machinist bij de volgende omloop toch op een even uur (en de Duitse machinist op een oneven uur)? :s
Of is er in Hengelo een uur pauze? (Niet dat dat erg is na 5 uur rijden overigens.)
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
dennistd
Berichten: 4041
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

De Nederlanders rijden maar tot Rheine, en zijn die na twee uur terug in Hengelo. En ook de Duitse diensten pendelen Rheine-Hengelo volgens mij.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2845
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door marvinkok »

Klopt, in Rheine is er altijd personeelswissel gepland.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten