Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Net ten zuiden van Rastatt is een stukje spoor boven een in aanbouw zijnde spoortunnel verzakt. In ieder geval komende week is er daardoor geen treinverkeer mogelijk tussen Rastatt en Baden-Baden.
Foto's: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-8269239
Reisinformatie: https://www.bahn.de/p/view/service/aktu ... kehr.shtml
De enige andere elektrische spoorverbinding tussen Duitsland en Zwitserland is op dit moment ook op een cruciaal punt afgesloten, wegens werkzaamheden die nog tot half september zullen duren. Reizigers zullen dus voor lange tijd rekening moeten houden met busdiensten. Treinen tussen Duitsland en Frankrijk wordt zoveel mogelijk via Saarbrücken omgeleid. Goederenverkeer naar Italië wordt via de Brennerpas omgeleid.
Foto's: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-8269239
Reisinformatie: https://www.bahn.de/p/view/service/aktu ... kehr.shtml
De enige andere elektrische spoorverbinding tussen Duitsland en Zwitserland is op dit moment ook op een cruciaal punt afgesloten, wegens werkzaamheden die nog tot half september zullen duren. Reizigers zullen dus voor lange tijd rekening moeten houden met busdiensten. Treinen tussen Duitsland en Frankrijk wordt zoveel mogelijk via Saarbrücken omgeleid. Goederenverkeer naar Italië wordt via de Brennerpas omgeleid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Als ik de plaatjes bekijk, lijkt het er op dat ze de boel al zorgvuldig aan het monitoren waren, en het alsnog even flink uit de hand liep. Wel een beetje jammer dat er nu niets meer naar Zwitserland kan.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Hier in de Duitse media lekt langzamerhand uit, dat deze werk van begin aan op wankelnde voeten (zegt men dit ook in het Nederlands zo?) stond. Het was bekend, dat de grond op de plek waar de tunnel moet komen zeer onvast is en tussen de tunnel en de bovengrond maar vijf meter grond zitten. Desondanks wilde men de tunnel niet in een open bouwput aanleggen maar ondergronds boren. In het oog van deskundigen, die nu onderzoek doen, heeft men daarmee een te groot risico genomen, en dat exact op de plek van een "slagader" van het Europeese spoorwegnet.
Overigens zal de stremming iets langer duren dan de aangekondigte twee weken. Om de goederentreinen om te leiden is men is in overleg, om de werken op de Gäubahn zo spoedig als mogelijk te beeindigen of de treinen via de Südbahn (Ulm-Friedrichshafen) naar Zwitserland te sturen. Voor de reizigerstreinen rijdt elke 6 Minuten een bus tussen Rastatt en Baden-Baden, TGV rijdt via Saarbrücken.
Overigens zal de stremming iets langer duren dan de aangekondigte twee weken. Om de goederentreinen om te leiden is men is in overleg, om de werken op de Gäubahn zo spoedig als mogelijk te beeindigen of de treinen via de Südbahn (Ulm-Friedrichshafen) naar Zwitserland te sturen. Voor de reizigerstreinen rijdt elke 6 Minuten een bus tussen Rastatt en Baden-Baden, TGV rijdt via Saarbrücken.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Meest gebruikte omleidingsroute voor de goederentreinen is momenteel:
Mannheim - Stuttgart - Tübingen - Horb - Singen - Schaffhausen (CH)
Tübingen - Horb hangt geen draad, dus voor dat stukje komt een dieselloc voor de e-loc, er zijn meerdere 232 uit heel Duitsland daar naartoe gegaan.
Pas vanaf 10 September, als de "Gäubahn" weer open is, kunnen de treinen van Stuttgart via Böblingen en dus volledig onder draad naar Horb.
Mannheim - Stuttgart - Tübingen - Horb - Singen - Schaffhausen (CH)
Tübingen - Horb hangt geen draad, dus voor dat stukje komt een dieselloc voor de e-loc, er zijn meerdere 232 uit heel Duitsland daar naartoe gegaan.
Pas vanaf 10 September, als de "Gäubahn" weer open is, kunnen de treinen van Stuttgart via Böblingen en dus volledig onder draad naar Horb.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Volgens de NOS kost de goederen branche dit zo'n 10 miljoen euro per week dat er daar geen of minder treinen kunnen rijden.
Spoorverzakking Duitsland funest voor vrachttreinen uit Rotterdam - http://nos.nl/l/2188487
Spoorverzakking Duitsland funest voor vrachttreinen uit Rotterdam - http://nos.nl/l/2188487
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
En hier nog de maatregelen voor reizigerstreinen:
ICE uit/in richting Hamburg en Berlijn einigen/beginnen in Rastatt.
ICE uit/in richting Köln eindigen/beginnen in Karlsruhe.
EC uit/in richting Köln einigen/beginnen in Mannheim en rijden afwijkend met DB- in plaats van SBB-rijtuigen.
TGV Stuttgart-Paris rijdt via Mannheim-Saarbrücken.
BTE Autoslaaptrein rijdt van/naar München Ost in plaats van Lörrach.
RE Karlsruhe-Konstanz/Offenburg vervallen tussen Rastatt en Baden-Baden.
S-Bahn vervalt tussen Rastatt en Achern.
Tussen Rastatt en Baden-Baden rijdt elke 6 minuten een bus, tussen Baden-Baden en Basel SBB elk uur een ICE en regionale treinen volgens dienstregeling.
Tussen Tübingen en Horb vervallen enkele regionale treinen om plaats te maken voor omgeleide goederentreinen.
De geplande werken op de Hochrheinbahn tussen Basel Bad. Bf. en Singen gaan niet door om de lijn voor omleidingen vrij te houden.
ICE uit/in richting Hamburg en Berlijn einigen/beginnen in Rastatt.
ICE uit/in richting Köln eindigen/beginnen in Karlsruhe.
EC uit/in richting Köln einigen/beginnen in Mannheim en rijden afwijkend met DB- in plaats van SBB-rijtuigen.
TGV Stuttgart-Paris rijdt via Mannheim-Saarbrücken.
BTE Autoslaaptrein rijdt van/naar München Ost in plaats van Lörrach.
RE Karlsruhe-Konstanz/Offenburg vervallen tussen Rastatt en Baden-Baden.
S-Bahn vervalt tussen Rastatt en Achern.
Tussen Rastatt en Baden-Baden rijdt elke 6 minuten een bus, tussen Baden-Baden en Basel SBB elk uur een ICE en regionale treinen volgens dienstregeling.
Tussen Tübingen en Horb vervallen enkele regionale treinen om plaats te maken voor omgeleide goederentreinen.
De geplande werken op de Hochrheinbahn tussen Basel Bad. Bf. en Singen gaan niet door om de lijn voor omleidingen vrij te houden.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Ik wist wel dat er werkzaamheden waren tussen Böblingen en Horb, maar zó lang :o ?ICE11 schreef:Pas vanaf 10 September, als de "Gäubahn" weer open is, kunnen de treinen van Stuttgart via Böblingen en dus volledig onder draad naar Horb.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Ja, alles tussen Böblingen en Herrenberg wordt vervangen. Naast deze werkzaamheden is eerder dit jaar de lijn ook al drie weken dicht geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Men verwacht nu dat de overlast bij Rastatt tot 7 oktober gaat duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Da's niet best. Op 6 oktober reis ik met ICE105 naar Basel.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
(A)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
trolly schreef:(A)en-es schreef:Da's niet best. Op 6 oktober reis ik metICE105de busnaar Baseltussen Rastatt en Baden Baden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
cassie127 schreef:trolly schreef:(A)en-es schreef:Da's niet best. Op 6 oktober reis ikmet ICE105 de bus naar Basel tussen Rastatt en Baden Baden.om.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Zo te zien ICE105 naar Mannheim, daarna ICE73 naar Rastatt, vervolgens bus naar Baden Baden en tenslotte IC99475 naar Basel.
Aankomst in Basel een uur later.
Aankomst in Basel een uur later.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
DB, SBB, ÖBB en SNCF gaan nu dichter samenwerken:
http://www.bahnonline.ch/bo/27416/rhein ... bahnen.htm
Verdrietig, dat de initiatief voor deze samenwerking van de SBB uitgaat en niet van de DB, die eigenlijk de verantwoordelijkheid voor de stremming heeft....
http://www.bahnonline.ch/bo/27416/rhein ... bahnen.htm
Verdrietig, dat de initiatief voor deze samenwerking van de SBB uitgaat en niet van de DB, die eigenlijk de verantwoordelijkheid voor de stremming heeft....
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
De Zwitsers hebben natuurlijk wel wat te verliezen, die willen kosten wat kost zoveel mogelijk goederen per spoor de alpen door, niet op de laatste plaats omdat de SBB daarin een flinke speler is, en dit inkomenstenderving betekent.
Overigens is SBB-topman Andreas Meyer wel een spoorbaas zoals je ze graag hebt, hij schrijnt er niet voor terug zelf de handen uit de mouw te steken.
Overigens is SBB-topman Andreas Meyer wel een spoorbaas zoals je ze graag hebt, hij schrijnt er niet voor terug zelf de handen uit de mouw te steken.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
De Zwitserse taal is toch iets voor zich.... Duits is wel mijn moedertaal, maar in dat filmptje heb ik de omroep in het Engels beter berepen...
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Zwitsers kunnen Zwitser-Duits beter een eigen taal laten zijn. Het is niet zo dat de taal "op details" afwijkt van het Hoog-Duits. Veel woorden zijn echt wel anders en de uitspraak kan ook totaal afwijkend zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Het volgende slachtoffer in deze crisis is gevallen. Door de extra vraag naar machinisten die ervaring hebben met zowel het Duitse als Franse spoornetwerk zullen van 11 september tot en met 6 oktober op werkdagen de stoptreinen tussen Mulhouse en Müllheim (Baden) vervangen worden door bussen. De machinisten zullen worden ingezet op omgeleide goederentreinen.
Bron: https://cdn.ter.sncf.com/medias/PDF/gra ... 153567.pdf
Bron: https://cdn.ter.sncf.com/medias/PDF/gra ... 153567.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Er worden nog meer reizigerstreinen geschrapt voor het goederenverkeer.
Tussen Wörth am Rhein en Lauterbourg worden sinds 13 september van maandag t/m vrijdag tussen 8:40 en 16:19 alle reizigerstreinen vervangen door bussen, dit op verzoek van SNCF zodat extra goederentreinen kunnen rijden. In sommige gevallen wordt een Duitse goederentrein met locomotief en al door een diesellocomotief over deze spoorlijn gesleept.
Vanaf dit weekend wordt op maandag t/m vrijdag een laat treinpaar tussen Straatsburg en Kehl geschrapt, zodat er meer ruimte is voor goederentreinen.
Tussen Wörth am Rhein en Lauterbourg worden sinds 13 september van maandag t/m vrijdag tussen 8:40 en 16:19 alle reizigerstreinen vervangen door bussen, dit op verzoek van SNCF zodat extra goederentreinen kunnen rijden. In sommige gevallen wordt een Duitse goederentrein met locomotief en al door een diesellocomotief over deze spoorlijn gesleept.
Vanaf dit weekend wordt op maandag t/m vrijdag een laat treinpaar tussen Straatsburg en Kehl geschrapt, zodat er meer ruimte is voor goederentreinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Toch nog goed nieuws! DB verwacht nu dat de problemen op 2 oktober zijn opgelost
Jij blij, waarschijnlijk heb je er geen last meer van :Yen-es schreef:Da's niet best. Op 6 oktober reis ik met ICE105 naar Basel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
Ik zou het heel fijn vinden als alles klaar is op 6 oktober! Ik zie best wel op tegen dat SEV!
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Verzakking Rheintalbahn zorgt voor enorme chaos
De 2e is gehaald: sinds vanochtend wordt er weer doorgereden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten