http://www.chinadailyhk.com/articles/9/ ... 16564.html"The trip was quite comfortable, and I enjoyed the view from the windows," said Su, 31, a Tangshan resident.
Tram op waterstof in China
Tram op waterstof in China
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Tram op waterstof in China
Dit vind ik dus vrij nutteloos. Die tram zit toch al aan de rails gebonden, dus kan je er net zo goed een bovenleiding boven hangen. Dat bespaart een hoop energie.
Re: Tram op waterstof in China
Hoeveel energie "kost" het produceren van waterstof?
Aan de andere kant kunnen ze zo wel mooi oefenen/finetunen.
Aan de andere kant kunnen ze zo wel mooi oefenen/finetunen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Tram op waterstof in China
Behoorlijk wat als je het doet met elektrolyse, maar dat kan je op zich duurzaam doen door er duurzame energiebronnen voor te gebruiken. Met SMR kost het minder energie, maar komen er alsnog broeikasgassen vrij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tram op waterstof in China
Voordeel van geen bovenleiding is dat er niets aan kapot kan gaan. Dus bij een omgevallen boom is er minder schade.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Tram op waterstof in China
Heel veel. Van electriciteit naar waterstof naar electriciteit gaat ongeveer 75% verloren. Met onze huidige energiemix kost het opwekken van die electriciteit meer CO2 per km dan het verbranden van diesel.Aking schreef:Hoeveel energie "kost" het produceren van waterstof?
Aan de andere kant kunnen ze zo wel mooi oefenen/finetunen.
Re: Tram op waterstof in China
Handig zo'n tram die je iedere 40 km rijden moet bijtanken. Dit gaat echt nergens over. _O-It can be refilled with hydrogen in 15 minutes, and can run for up to 40 km at a maximum speed of 70 km per hour.
Re: Tram op waterstof in China
Hoezo? 40 kilometer is voldoende voor een tramlijn van 20 kilometer, met een tankpunt op het einde van de lijn. Na elke slag tanken lijkt misschien omslachtig, maar als dat betekent dat er geen stroomvoorziening nodig is ben je goedkoper uit. :)
Re: Tram op waterstof in China
Je gaat er voor het gemak maar van uit dat zo'n waterstoftankstation neerzetten, onderhouden, het transport van waterstof en maken ervan stukken minder kost?
Re: Tram op waterstof in China
Kosten zijn doorgaans niet echt een probleem in China
Of toch op de korte termijn niet. Ze zijn door hun politiek systeem niet echt afhankelijk van de grillen van de kiezer. Dus langetermijnprojecten zijn veel makkelijker op te starten. Je kunt overigens vinden wat je wilt van China, de wereld was gegarandeerd ten onder gegaan als het land op een Westerse manier werd bestuurd. Die tegenstrijdige belangen alleen al.......
Of toch op de korte termijn niet. Ze zijn door hun politiek systeem niet echt afhankelijk van de grillen van de kiezer. Dus langetermijnprojecten zijn veel makkelijker op te starten. Je kunt overigens vinden wat je wilt van China, de wereld was gegarandeerd ten onder gegaan als het land op een Westerse manier werd bestuurd. Die tegenstrijdige belangen alleen al.......
🍉
Re: Tram op waterstof in China
Ik koester niet de illusie dat een land met meer dan een miljard inwoners dat uit een lappendeken van verschillende culturen en geloofsovertuigingen bestaat op dezelfde manier als Nederland bestuurd kan worden.
Re: Tram op waterstof in China
Op zich nog niet zo gek, men doet hiermee wel wat ervaring op.
Gebruik van fosiele brandstof en met name name staat in veel landen ter discusie, kijken we naar zonne en wind energie dan zitten we met het probleem van vraag en aanbod wat moeilijk is te regelen, bij meer aanbod is de opslag in accu´s moelijk haalbaar, omzetting in waterstof kan een alternatief zijn.
Ik denk als je dit project combineerd met lokale opwekking dat het op bepaalde punten in de wereld best een alternatief kan zijn.
Gebruik van fosiele brandstof en met name name staat in veel landen ter discusie, kijken we naar zonne en wind energie dan zitten we met het probleem van vraag en aanbod wat moeilijk is te regelen, bij meer aanbod is de opslag in accu´s moelijk haalbaar, omzetting in waterstof kan een alternatief zijn.
Ik denk als je dit project combineerd met lokale opwekking dat het op bepaalde punten in de wereld best een alternatief kan zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten