Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

De trajecten waar de EA voorheen reed hadden of geen getrokken treinen meer, of de locomotief kon vervangen worden door de EB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door trolly »

Meltrain schreef: zo 17 okt 2021, 19:09 Je vraagt je dan ook af waarom die truck daar stilstond.
Dat lijkt me nogal duidelijk: de oplegger is vastgelopen op de hoge spoordijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: zo 17 okt 2021, 19:13 De trajecten waar de EA voorheen reed hadden of geen getrokken treinen meer, of de locomotief kon vervangen worden door de EB.
Maar er zijn toch recent geen elektrische treinstellen bijgekomen? Waarmee zijn dan op (recent) geëlektrificeerde baanvakken getrokken treinen vervangen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

De CityNightLine werd door een eloc serie EA getrokken. Toen die werd opgeheven raakte een deel van de serie werkloos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door reisthijs »

De EA werd afgezien van de CityNightLine dan ook voornamelijk voor goederen gebruikt. Voor reizigersvervoer waren ze jaren geleden al vervangen door treinstellen (IR4 en Øresundståg).
Meltrain schreef: zo 17 okt 2021, 19:30Maar er zijn toch recent geen elektrische treinstellen bijgekomen? Waarmee zijn dan op (recent) geëlektrificeerde baanvakken getrokken treinen vervangen?
Er zijn wel recent nieuwe elektrische locomotieven bijgekomen, het type EB beter bekend als Vectron. De getrokken (of trek-duw) treinen zijn bij de recente elektrificatie dus niet vervangen, alleen de locs zijn nieuw.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Meltrain schreef: zo 17 okt 2021, 19:30
Suus schreef: zo 17 okt 2021, 19:13 De trajecten waar de EA voorheen reed hadden of geen getrokken treinen meer, of de locomotief kon vervangen worden door de EB.
Maar er zijn toch recent geen elektrische treinstellen bijgekomen? Waarmee zijn dan op (recent) geëlektrificeerde baanvakken getrokken treinen vervangen?
Volgens mij is het de bedoeling dat die op termijn weer vervangen gaan worden door de bestelde Coradia Stream
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Dennenboom »

Het grootste dieseleiland in Duitsland wordt geëlektrificeerd. Het gaat om een investering van 4 miljard, waardoor 500 km spoorlijn onder de draad komt.
https://www.sueddeutsche.de/bayern/verk ... -99-666212
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Niet slecht. Misschien kunnen ze dan eindelijk ook eens een fatsoenlijke verbinding naar Praag maken vanuit Nürnberg.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Kan nu toch ook. Net als vroeger een 218 tussen Neurenberg en Cheb en kachelen maar :trein:
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

gpvos
Berichten: 586
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

Ah, dat verklaart dat ik gisteren (of was het eergisteren?) een Frecciarossa op Lyon Perrache zag staan.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Van Treinreiziger.nl een filmpje over de gerenoveerde Thalysstellen:


Ziet er netjes uit moet ik zeggen. Fietsplekken is een grote verbetering (maar de vraag is hoe duur die gaan zijn), het afschaffen van de bar (waarvoor uiteraard zitplaatsen zijn gekomen) is echt een minpunt voor een internationale treindienst.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Twee fietsplekken per trein. Magertjes. Maar dranken en snacks kan je uit de automaat krijgen? Armoedig.
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Gezien dat je op dit moment met regionale treinen moet reizen (of omreizen via Duitsland 8-) ) als je een fiets wil meenemen naar Frankrijk, zie ik die fietsplekken toch als een flinke verbetering. Wellicht komen er in de toekomst meer als het aanslaat.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Beperking van beenruimte wordt ook genoemd. -0- Het lijkt wel "hiep hoi we hebben de vliegtuigen vervangen dus we kunnen onze treinen nog meer vervliegtuigen"-tijd. -0-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Nóg miner beenruimte? :shock:

En die automaten zijn opzich prima, als ze dan ook normale automatenprijzen gaan rekenen. Maar dat zal wel niet :')
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door VIRM »

umbusko schreef: di 26 okt 2021, 17:17 Beperking van beenruimte wordt ook genoemd. -0- Het lijkt wel "hiep hoi we hebben de vliegtuigen vervangen dus we kunnen onze treinen nog meer vervliegtuigen"-tijd. -0-
Tussen Brussel en Amsterdam hebben ze (samen met de Benelux) nog niet alle vliegtuigen vervangen. Naar Parijs heb je nog veel meer dagelijkse vluchten, maar dat is wat logischer gelet op het gegeven dat het beiden bases zijn van Air France-KLM. ;)

Maar de beenruimte in de tweede klas was net aan te doen met mijn gemiddelde lengte, dus die wegsnoepen lijkt mij geen goed idee.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Meer stoelen = meer reizigers = meer inkomsten toch?
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

PHS schreef: ma 04 okt 2021, 22:03 Ook ik vind het een vreemde keuze, Thalys lijkt mij een bekender merk in Nederland, België en Duitsland dan Eurostar.

Daarnaast is het onhandig voor de reizigers, omdat de Eurostar echt andere treinen zijn die ook van aparte terminals vertrekken vanwege de grenscontroles. De 'Eurostar terminal' werkt straks verwarrend, omdat maar een deel van de Eurostar treinen daar vandaan vertrekt.

En zou Thalys zijn treinen straks echt geel-blauw-wit maken? Lijkt mij een duur grapje gezien de beperkte resterende levensduur van de vloot.
Nog over de aankomende naamswijziging van Thalys naar Eurostar: op SpoorPro staat een stuk waarin Thalys het probeert uit te leggen. De marketingtermen vliegen je om de oren :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

De Bundesnetzagentur, hoogste toezichthouder over het Duitse spoor, heeft DB Netz verplicht om ondersneeuwde spoorlijnen binnen 24 uur weer berijdbaar te maken, anders dreigt toekomstig een dwangsom.

https://www.lok-report.de/news/deutschl ... auern.html)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

RobertT schreef: do 22 jul 2021, 23:39 Voor de Ahrtalbahn zie ik genoeg potentieel op het eerste gedeelte tot pakweg Ahrweiler Markt,daarna is het een heel stuk minder.
Voor de Erfttalbahn lijkt het me wat minder rooskleurig,alleen is vooral Bad Münstereifel interessant voor het toerisme.
Zal wel weer een politiek spel met geld worden.
Het stuk van Remagen tot Ahrweiler Markt zal volgens DSO op 8. november weer in dienst gaan.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door JordiBrabant »

ICE11 schreef: wo 27 okt 2021, 20:47 De Bundesnetzagentur, hoogste toezichthouder over het Duitse spoor, heeft DB Netz verplicht om ondersneeuwde spoorlijnen binnen 24 uur weer berijdbaar te maken, anders dreigt toekomstig een dwangsom.

https://www.lok-report.de/news/deutschl ... auern.html)
En is de dwangsom hoger dan de kosten voor het sneeuwruimen?
Zo nee, heb ik een vermoeden wat de actie van Dhr. Pofalla gaat zijn komende winter.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Volgens deze bron https://bahnblogstelle.net/2021/10/27/n ... n-beheben/ gaat het om 100.000 Euro.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door JordiBrabant »

Per Strecke?
Als het voor het gehele net is, wens ik eenieder die voor minder dan €1.64* per spoorkilometer heel Duitsland kan schoonvegen veel succes.
*€100.000 / 60.969 spoorkilometers ≈ €1.64 pkm
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Op DSO staat zelfs dat deze dwangsom niet voor DB Netz is maar voor de vervoerder, welke het dan weer van DB Netz terug moet vorderen. Alles een beetje onduidelijk.... :?:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten