Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef: ↑do 16 jun 2022, 12:15
Nou ja, als je een vrij reizen-product hebt is zo'n paaltje wel bruikbaar. Dan heb je immers dat kaartje tot het eerste station na de grens niet meer nodig.
Die paaltjes zijn heel handig op buitenlandse overstapstations, maar niet ergens halverwege de route. Als de RE19 niet wacht terwijl je administratieve handelingen aan het verrichten bent bij een paaltje, sta je een uur te wachten.
Ik weet niet hoe VIAS er mee om zal gaan maar bij NS is je chipkaart geldig zonder check in, in de internationale treinen mits je 100% Korting NL hebt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Betaal ik dan voor mijn 100% korting in NL abonnement?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Railjournal: nieuws over de herstructurering van Abellio Mitteldeutschland. Er is een akkoord bereikt met de schuldeisers waarbij Abellio een soort sterfhuis wordt. Het bedrijf rijdt het Saale-Thüringen-Südharz uit tot 2030 conform de concessie, maar het Dieselnetz Sachsen-Anhalt gaat na een nieuwe aanbesteding per 2024 naar een nieuwe vervoerder. Abellio Mitteldeutschland dingt niet meer mee naar nieuwe concessies.
Als ik het zo lees doelt men specifiek erop dat men op het Dieselnetz niet opnieuw in zal gaan schrijven. Over het andere net wordt niet gezegd of ze daar nog een inschrijving op gaan doen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
In Frankrijk lijkt de SNCF onderweg te zijn naar een recordzomer, tegenover hetzelfde moment 2019 zijn op dit moment al 10% meer tickets verkocht voor de langeafstandstreinen binnen Frankrijk. Om de extra vraag aan te kunnen gaat de SNCF extra treinen inzetten, bijvoorbeeld door meer ritten met twee TGV-stellen te rijden (Franceinfo).
In Bohumin in Tsjechië is een Pendolino van České dráhy op een losse loc gebotst. De machinist is daarbij overleden en vijf andere spoormedewerkers raakten gewond: https://www.msn.com/en-gb/news/uknews/o ... 02e892e0a4
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Amtrak-trein 4 van Los Angeles naar Chicago is bij Mendon, Missouri ontspoord door een botsing met een truck. Alle wagen's liggen op hun zijde. Er zijn gewonden en ook doden. Photo's https://twitter.com/cloudmarooned/statu ... 1921361920
In december 2023 gaat het lijnennet van de S-Bahn Hamburg op de schop. S11, S21 en S31 vervallen en er komt een nieuwe lijn S5. Er rijden meer en langere treinen. Vanaf 2030 dan nog de nieuwe lijnen S4 en S6: https://www.ndr.de/nachrichten/hamburg/ ... hn780.html
De oude logica was op zijn Duits nog wel logisch, maar het waren wel rare lijnnummers. De nieuwe nummers zijn beter, maar ik mis wel een beetje de logica in de nieuwe nummering.
In de City-tunnel rijden straks de lijnen S1 en S3, en via Dammtor de lijnen S2 en S5. In de toekomst gaat de S4 dan ook door de City-tunnel rijden en de S6 via Dammtor. Mijn voorstel zou zijn:
- De nieuwe lijn S5 krijgt het nummer S4. Dan rijden via Dammtor de even genummerde lijnen S2, S4 en S6.
- De nieuwe lijn S4 krijgt het nummer S5. Dan rijden via de City-tunnel de oneven genummerde lijnen S1, S3 en S5.
Verder vindt ik een minpunt dat lijn S5 met Elbgaustraße en Kaltenkirchen twee eindpunten heeft in het noordwesten, maar niet gaat splitsen-/combineren. Onhandig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wat is precies het voordeel? Worden de lijnen fysiek qua infra helemaal gescheiden of wordt de lijnvoering minder alternerend dan voorheen maar wel deels op dezelfde sporen?
Gamma schreef: ↑di 28 jun 2022, 23:31
Wat is precies het voordeel? Worden de lijnen fysiek qua infra helemaal gescheiden of wordt de lijnvoering minder alternerend dan voorheen maar wel deels op dezelfde sporen?
Voordeel is, dat je toekomstig trajecten hebt, waar elke 5 minuten een trein rijdt en ook nieuwe verbindingen zonder overstap mogelijk zijn, bij voorbeeld Harburg-Dammtor de gehele dag (tot nu toe alleen in de spits). Minder duidelijk is zoals Suus al schreef dat je niet meer direct herkent welke trein via Dammtor en welke via Jungfernstieg rijdt (tot nu toe Dammtor altijd lijnen met twee cijfers) en sommige directe verbindingen vervallen, bij voorbeeld Stade-Jungfernstieg.
De bouw van de tweede S-Bahn-tunnel onder de stad München lijkt een debacle te worden. Tot nu toe was de opening voor 2028 verwacht, nu wordt het waarschijnlijk 2037 en de kosten gaan verdubbelen: https://www.n-tv.de/politik/Muenchner-S ... 34531.html
In de regio Provence-Alpes-Côte d'Azur is Interrail/Eurail sinds gisteren (1 juli 2022) niet meer geldig in alle TER-treinen voor reizen binnen deze regio en van/naar Occitanie. Alleen als het start of eind van de reis in Auvergne-Rhône-Alpes ligt, zijn deze passen en andere nationale tariefproducten nog geldig.
Handig ook dat de website van Interrail er met geen woord over rept. Hoeveel nietsvermoedende Interrailers gaan deze zomer op de bon geslingerd worden aan de Côte d'Azur?
Dat kunnen er best wel wat zijn denk ik. Ook een populair traject als Avignon-Marseille-Nice-Ventimiglia valt daaronder. De mogelijkheden om met interrail door Frankrijk te reizen worden zo nog meer beperkt!