Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Dat laatste is dan ook niet verrassend: NS biedt sowieso liever geen korting aan in de spits, en dat de Beneluxtrein (waar nu speciaal maatregelen genomen worden tegen drukte) een uitzondering is valt dan eigenlijk niet uit te leggen. Voor de kleine groep forenzen die soms met de Beneluxtrein reizen in de spitsuren zijn er bovendien alternatieven denkbaar met NS-kortingskaarten (als ze al niet een netkaart of traject vrij naar Hazeldonk (gr) hebben). En dat de Beneluxtrein niet goedkoper wordt durf ik niet zomaar te stellen, het goedkopere early bird-tarief wordt namelijk ook beschikbaar voor weekendreizigers en aan de 'randen van de spits': het wordt echt afhankelijk van de drukte in specifieke treinen, een winst tegenover nu.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

De periode waarin je de Early Bird-kaartjes kan kopen wordt verlengd tot 5 dagen voor vertrek. Ik denk dat ik het nieuwe systeem wel redelijk zou vinden als het t/m de dag voor vertrek zou kunnen. Dat zou zelfs nog beter kunnen helpen met het verdelen van de reizigers (afhankelijk van of de Early Bird-kaartjes dan al op zijn of niet - dat is trouwens ook een belangrijke wijziging, want er zijn er nu nog in principe oneindig veel).
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

https://nos.nl/artikel/2469677-gewonden ... witserland
Als gevolg van de stormdepressie die gisteren en vandaag over Zwitserland trekt, zijn twee treinen ontspoord in het Kanton Bern. Bij een van de ongelukken is de trein van het spoor af gewaaid en gekanteld. Bij beide ongelukken zouden in totaal twaalf mensen gewond zijn geraakt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PatrickM »

PHS schreef: vr 31 mar 2023, 19:09 Er is bovendien een (kleine) groep forenzen die hier last van gaat hebben, want uit de adviesaanvraag kan worden opgemaakt dat het Early Bird-tarief niet langer zal worden aangeboden voor treinen in de spits.
Ik vermoed dat de gemiddelde forens niet met early-birdtickets forenst maar eerder met een NS-abonnement tot Hazeldonk in combinatie met een halftijds abonnement, student multi of trajectabonnement van NMBS. Als je forenst met Beneluxtickets ben je een dief van je eigen portemonnee.
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Ik doelde niet zozeer op de dagelijkse heen-en-weerreizigers (voor zover die er nog zijn sinds corona), meer de regelmatige reiziger voor wie een abonnement niet loont.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Commendatore »

PatrickM schreef: za 01 apr 2023, 10:54
PHS schreef: vr 31 mar 2023, 19:09 Er is bovendien een (kleine) groep forenzen die hier last van gaat hebben, want uit de adviesaanvraag kan worden opgemaakt dat het Early Bird-tarief niet langer zal worden aangeboden voor treinen in de spits.
Ik vermoed dat de gemiddelde forens niet met early-birdtickets forenst maar eerder met een NS-abonnement tot Hazeldonk in combinatie met een halftijds abonnement, student multi of trajectabonnement van NMBS. Als je forenst met Beneluxtickets ben je een dief van je eigen portemonnee.
Ik ben weliswaar geen forens, maar ik gebruik die trein wel regelmatig. Voor alles voorbij Antwerpen wordt dat in mijn geval NS-abonnement + kaartje grens-Noorderkempen + Standard Multi voor de rest van de reis in België. Anders is het echt onbetaalbaar. (Niet dat het zo bijzonder goedkoop is trouwens. Aan die vroegboekonzin doe ik niet.)

Ik kan me er nog steeds over opwinden dat van zo'n belangrijk traject zo'n melkkoe gemaakt wordt.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Een laatste waarschuwing voor diegenen die hun 50% interrail nog niet geactiveerd hebben:
http://independent.co.uk/travel/news-an ... 13222.html
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

Ah, ik had dan weer niet door dat je na activatie nog zo'n drie maanden hebt tot je eerste reisdag (eerste keer dat ik een digitale kaart heb) en ben dus vorige week vertrokken, twee dagen voordat ik het laatst kon activeren. Kwam ook goed uit, dus niet erg.

Maar er is dus inderdaad kans op weer een zomer met ICE's vol met (oplettende) Interrailers.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Volgens mij bedoelt men dat maximaal over een maand of drie de laatste reisdag plaats kan vinden, niet de eerste. Bij de activatie moet je je begindatum opgeven toch, of herinner ik me dat nou verkeerd?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door dennistd »

Volgens mij moet je kaart geactiveerd worden binnen 11 maanden, en dat betekent dus je 1e reisdag dan gebruiken. Mijn kaart is 30 maart al ingegaan dus ik heb nog even om te reizen.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Vandaag is de laatste dag dat mijn 2 maanden Pass nog geldig is en eergisteren heb ik de Pass die vanaf morgen geldig is (ingaand op laatste activatiedag) voor de komende 3 maanden geactiveerd. Kan dus tot en met 10 juli onbeperkt 1e klas door Europa reizen :trein:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Tom024 »

gpvos schreef: zo 09 apr 2023, 20:01 Ah, ik had dan weer niet door dat je na activatie nog zo'n drie maanden hebt tot je eerste reisdag [...]
Hier nog zo iemand. :s Dan had ik tijdens die promo wellicht nog wel een pas gekocht.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Het komt erop neer dat de interrail vanaf 10 april ingaat en dat je het tot 9 mei, 9 juni of 9 juli kan gebruiken afhankelijk van de tijdsduur. Toch?
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door jossevb »

Correct!
Hier nog één die met zijn promo pas nu door Polen aan het tuffen is :trein:
Gaan we weer een Interrail piek tegemoet zien?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Chrysa »

Mijn pas is eind maart afgelopen, in de winter eigenlijk niet gek veel interrailers gezien.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

Bij activatie moet je de eerste reisdag opgeven en die hoeft niet gelijk te zijn aan de activatiedag, maar de app vertelde me dat je die later nog wel kon veranderen. Verder heb ik niet op limieten gelet. Dus het is me nog niet helemaal duidelijk wat de mogelijkheden zijn (geweest).
Laatst gewijzigd door gpvos op di 11 apr 2023, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

Ik heb vorige week op diverse plekken meerdere Interrailers gezien, dus ik vermoed dat er nu wel een piekje is.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

Er is ook vandaag gestaakt in Frankrijk als ik de aankondigingen op de borden en de website mag geloven. Ik heb er geen last van gehad. Maar het is dus niet alleen op donderdagen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

Morgen, vrijdag 14 april, van 9-17u staking bij Trenitalia en Trenord. Sommige treinen rijden wel gegarandeerd.

https://www.repubblica.it/economia/2023 ... 395718274/
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Vanaf aanstaande maandag is Gerolstein weer per trein te bereiken, vooralsnog alleen vanuit Trier. Treinen vanuit Köln enden nog steeds in Kall. De reconstructie van het resterende stuk tussen Gerolstein en Kall zal nog minstens een half jaar duren.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door waldo79 »

enden :arrow: eindigen.
Maar in elk geval een verbetering in de zuidelijke Eifel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

De liften van de nieuwe loopbrug in Gerolstein werken echter nog niet. En binnenkort moet de nieuwe loopbrug ook weer aangepast worden, want er is besloten dat bij de wederopbouw de lijn geëlektrificeerd zou worden, en dat past niet onder de nieuwe loopbrug door…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Deutschlandticket op een makkelijke manier te koop? http://drehscheibe-online.de/foren/read ... 2,10409945
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Nee, is een voorloopticket totdat de chipkaarten geleverd zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Dat is toch niet wat ik in de discussie in de link lees. Dat voorloopticket wordt ook genoemd, in Ilmenau, maar hier in Greiz wordt dit beschreven als "Start-Ticket" voor de lopende maand.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten