Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik wou dit ook posten. Mooi. Mijn reis in februari kan doorgaan.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik hoop dat Deutsche Bahn en GDL in deze tijd tot een overeenkomst komen, want anders ligt het treinverkeer in maart opnieuw plat en ik ga 16 maart met de trein naar Noord-Italië.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Bij de buren van Het Groot Belgisch Treinenforum heb ik opgevangen dat de goederenvervoerders moord en brand schreeuwen bij het opperen van een doordeweekse lijnsluiting.
Re: Kort buitenlands nieuws
Volgens mij zouden ze het beste een lusroute in twee richtingen kunnen rijden, met vanaf Antwerpen een directe bus naar Roosendaal (via A12-A4-A58) die daar doorrijdt als stopbus via elke stoeptegel terug naar Antwerpen, en dat ook in de andere richting. Op die manier krijgt Essen (via Roosendaal) ook een snellere bus.
Re: Kort buitenlands nieuws
https://londonist.com/london/transport/ ... tube-trial
In Londen gaan ze een proef doen om vrijdags de hele dag het dal tarief te heffen. Dit omdat ook daar de reizigers aantallen op vrijdag behoorlijk achter blijven tov voor Covid.
In Londen gaan ze een proef doen om vrijdags de hele dag het dal tarief te heffen. Dit omdat ook daar de reizigers aantallen op vrijdag behoorlijk achter blijven tov voor Covid.
Re: Kort buitenlands nieuws
Daar kan ik me wat bij voorstellen, voor omrijden via Weert moet je via de Brabantroute en die zit al propvol.
Zou er geen spoortje gelegd kunnen worden langs het Schelde-Rijnkanaal tussen Rilland en Zandvliet? Dat is maar een km of zes. Niet dat deze werkzaamheden daarop kunnen wachten, maar goed. (Hoe staat het eigenlijk met de plannen voor Vlissingen-Antwerpen?)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Kort buitenlands nieuws
LNVG wil de concessie van Metronom (Hamburg-Bremen, Hamburg-Uelzen, Uelzen-Hannover en Hannover-Göttingen) opgeknipt opnieuw aanbesteden omdat ze nogal ontevreden zijn over de prestaties: https://bahnblogstelle.com/211598/niede ... schreiben/
Re: Kort buitenlands nieuws
Hoe gaat het opknippen van de concessie iets doen aan het tekort aan personeel? If anything maakt dat de personeelsinzet een stuk minder flexibel.
Re: Kort buitenlands nieuws
Of je reist via Breda (of Maastricht).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort buitenlands nieuws
De concessie van Metronom voor de lijnen Bremen-Hamburg en Hamburg-Uelzen, Uelzen-Hannover en Hannover-Göttingen loopt nog tot 2033, maar Metronom wil de contract met LNVG vanwege economische redenen en personeelsgebrek al voortijdig medio 2026 beeindigen:
https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... om556.html
LNVG is van plan om de lijnen niet opnieuw samen, maar een voor een aan te besteden.
https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... om556.html
LNVG is van plan om de lijnen niet opnieuw samen, maar een voor een aan te besteden.
Re: Kort buitenlands nieuws
Het is een interne papier van DB InfraGo (toenmalig DB Netz) uitgelekt met een overzicht van spoorprojecten welke vanwege de begrotingsgat van de regering voorlopig worden stopgezet. In plaats daarvan wil men het geld dat nog beschikbaar is gebruiken om het bestaande net op peil te houden. Onder andere gaan niet door:
- Digitalisering S-Bahn Hamburg en S-Bahn Stuttgart
- Aanleg nieuwe corridor voor goederentreinen van Uelzen naar Halle/Saale
En vooral:
- Verdubbeling en gedeeltelijke nieuwbouw van de lijn tussen Lübeck en Puttgarden in verband met de in aanbouw zijnde Fehrmarnbelttunnel
Bij laatstgenoemde gebeurt dus precies hetzelfde als bij de Betuweroute: Buiten Duitsland is een nieuwe lijn gereed, maar kan niet op volledige capaciteit worden gebruikt omdat aan de grens de flessenhals begint.....
https://www.schiene.de/news-6113/Ampelk ... ehend.html
- Digitalisering S-Bahn Hamburg en S-Bahn Stuttgart
- Aanleg nieuwe corridor voor goederentreinen van Uelzen naar Halle/Saale
En vooral:
- Verdubbeling en gedeeltelijke nieuwbouw van de lijn tussen Lübeck en Puttgarden in verband met de in aanbouw zijnde Fehrmarnbelttunnel
Bij laatstgenoemde gebeurt dus precies hetzelfde als bij de Betuweroute: Buiten Duitsland is een nieuwe lijn gereed, maar kan niet op volledige capaciteit worden gebruikt omdat aan de grens de flessenhals begint.....
https://www.schiene.de/news-6113/Ampelk ... ehend.html
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat laatste is toch onbegrijpelijk, een megaproject voor de verbinding Hamburg - Denemarken met internationale afspraken. Kan het bijna niet geloven….
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
https://bahnblogstelle.com/211639/bls-u ... e_vignette
Vanaf december 2025 gaat er ieder uur een sneltrein (IR56) tussen Basel en Biel rijden in aanvulling op de bestaande ICN-verbinding Basel-Biel. Het betreft hier een samenwerking van BLS en SBB en BLS zet nieuwe MIKA-treinen (gebaseerd op het Flirt4-platform) van Stadler in.
Vanaf december 2025 gaat er ieder uur een sneltrein (IR56) tussen Basel en Biel rijden in aanvulling op de bestaande ICN-verbinding Basel-Biel. Het betreft hier een samenwerking van BLS en SBB en BLS zet nieuwe MIKA-treinen (gebaseerd op het Flirt4-platform) van Stadler in.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Inmiddels zijn er nog meer details over de geplande intrekking van spoorprojecten in Duitsland. Uiteindelijk zijn er helemaal geen nieuwbouwprojecten meer over. Niet doorgaan zullen dus:
- Nieuwbouw Frankfurt-Mannheim
- Nieuwbouw Hamburg-Hannover
- Uitbreiding Karlsruhe-Basel
- Uitbreiding Oberhausen-Emmerich
https://rp-online.de/wirtschaft/unterne ... -106327845
- Nieuwbouw Frankfurt-Mannheim
- Nieuwbouw Hamburg-Hannover
- Uitbreiding Karlsruhe-Basel
- Uitbreiding Oberhausen-Emmerich
https://rp-online.de/wirtschaft/unterne ... -106327845
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik kan het bijna niet geloven, dat zijn hele belangrijke en ver gevorderde projecten….
Re: Kort buitenlands nieuws
Lijkt me eigenlijk heel onwaarschijnlijk dat de Duitse politiek hier niets mee doet als het zo verstrekkend is.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dit is toch echt niet te geloven. En de regering krijgt nu de schuld, terwijl het CDU de begroting via de rechter heeft opgeblazen. Gefeliciteerd Duitsland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
En ze zijn al flink bezig tussen Emmerich en Oberhausen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Deze discussie hadden wij toch al..... Het is niet de schuld van de CDU, maar van de regering welke dacht de wetten te kunnen omzeilen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik lees in dit artikel over 'ein Abschnitt bei Oberhausen', maar ook dat al lopende projecten afgemaakt worden.ICE11 schreef: ↑za 03 feb 2024, 14:24 Inmiddels zijn er nog meer details over de geplande intrekking van spoorprojecten in Duitsland. Uiteindelijk zijn er helemaal geen nieuwbouwprojecten meer over. Niet doorgaan zullen dus:
- Nieuwbouw Frankfurt-Mannheim
- Nieuwbouw Hamburg-Hannover
- Uitbreiding Karlsruhe-Basel
- Uitbreiding Oberhausen-Emmerich
https://rp-online.de/wirtschaft/unterne ... -106327845
Ik doe ook maar wat
Re: Kort buitenlands nieuws
Gelukkig heeft de CDU daar dus via de rechter een stokje voor gestoken, met als gevolg dat alle Duitse railinfraprojecten stil komen te liggen. Dat is wel een felicitatie waard inderdaad.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Kort buitenlands nieuws
Gelukkig wel. Stel je voor dat deze projecten gewoon doorgingen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ja, stel je voor dat er eindelijk een hoogwaardige spoorlijn gebouwd zou worden tussen Frankfurt en Mannheim om de chronisch overbelaste Riedbahn en Main-Neckar-Bahn te ontlasten. Heeft Duitsland echt totaal niet nodig, de capaciteit van de Riedbahn wordt tenslotte slechts voor 124% benut
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Het CDU heeft blijkbaar andere prioriteiten dan een overbelast spoorwegnet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten