Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Chrysa »

Vuile honden. :X
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

PHS schreef: za 02 jul 2022, 10:30 :') ____!

Handig ook dat de website van Interrail er met geen woord over rept. Hoeveel nietsvermoedende Interrailers gaan deze zomer op de bon geslingerd worden aan de Côte d'Azur?
Nu staat er wel een mededeling hierover op de website van Eurail/Interrail. Men gaat om de tafel met SNCF om dit te bespreken.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door teun »

Heb ik het momenteel dan juist begrepen dat je met TER lijn 5 (Auvergne-Rhône-Alpes) van van Lyon naar Avignon zou kunnen gaan en dan van daar met TER lijn 22 (Occitanie) verder richting Perpignan met een interrail?
Dan heb je op die route dus nu in feite een bruikbare 4-uursdienst omdat de ander helft van de treinen op het stuk naar Avignon volgens mij de PACA lijn 10 naar Marseille is.
Jammer wel want ik had graag nog wat van de Provence-Alpes en de lijn langs Port-de-Bouc gedaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Meltrain »

metrophil schreef: za 02 jul 2022, 10:24 In de regio Provence-Alpes-Côte d'Azur is Interrail/Eurail sinds gisteren (1 juli 2022) niet meer geldig in alle TER-treinen voor reizen binnen deze regio en van/naar Occitanie. Alleen als het start of eind van de reis in Auvergne-Rhône-Alpes ligt, zijn deze passen en andere nationale tariefproducten nog geldig.

https://m.ter.sncf.com/sud-provence-alp ... nales-sncf
Ik begrijp (min of meer) uit de link dat er regionale tarieven zijn ingevoerd, maar die mogen de landelijke en Europese tarieven toch niet zomaar vervangen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

De regio heeft besloten dat alleen de regionale tarieven geldig worden op de regionale treinen, dus geen van de landelijke en internationale kaarten aangezien die vanuit de SNCF komen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Update van Interrail (Eurail) over de situatie in de Région Sud: het bedrijf roept reizigers op om voltarief kaartjes te kopen, die het dan vergoedt. Interrail vergoedt ook eventuele boetes die onwetende reizigers oplopen. Bijzonder netjes van ze moet ik zeggen; Interrail kan er immers ook weinig aan doen :pos:

En het kan best eens in de papieren gaan lopen voor ze. Een enkeltje Marseille - Nice blijkt bijvoorbeeld 37,20 euro te kosten en Marseille - Avignon 22,70 euro. Ligt de Côte d'Azur tegenwoordig in Zwitserland? De TER is zelfs nauwelijks goedkoper dan de voltarief TGV: die kost 38 euro tussen Marseille en Nice en 31,70 tussen Marseille en Avignon (wat overigens met de Ouigo, van diezelfde SNCF, voor slechts 11,70 euro kan :') ).
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Commendatore »

Kunnen ze zich in Frankrijk niet beter bezig gaan houden met het opzetten van goed regionaal openbaar vervoer in plaats van dit soort geneuzel? Wat ik daar aan dienstregelingen zie is deels redelijk schrikbarend.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Bart »

PHS schreef: ma 04 jul 2022, 19:25 En het kan best eens in de papieren gaan lopen voor ze. Een enkeltje Marseille - Nice blijkt bijvoorbeeld 37,20 euro te kosten en Marseille - Avignon 22,70 euro. Ligt de Côte d'Azur tegenwoordig in Zwitserland? De TER is zelfs nauwelijks goedkoper dan de voltarief TGV: die kost 38 euro tussen Marseille en Nice en 31,70 tussen Marseille en Avignon (wat overigens met de Ouigo, van diezelfde SNCF, voor slechts 11,70 euro kan :') ).
Ja maar waarschijnlijk is er een Carte 'op!LaLaLa waarmee je in die regio 85% korting krijgt (niet te verwarren met de Carte HaTZikidé uit de volgende regio)

Dit is trouwens alleen een probleem als je een rijdende TER kunt vinden :')
https://www.laprovence.com/actu/en-dire ... xtor=Nonli
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Ja, waarom heb jij nog geen Carte Zou! 50-75% waarmee je 50% korting krijgt op numerieke vervoersbewijzen voor enkeltjes en 75% korting op tienrittenkaarten voor jezelf en drie medereiziger voor slechts 15 euro per half jaar :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Wat zijn numerieke vervoersbewijzen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Wat zijn numerieke vervoersbewijzen?

edit: haha, precies tegelijk met Meltrain :mrgreen:
Bart schreef: ma 04 jul 2022, 21:53 Dit is trouwens alleen een probleem als je een rijdende TER kunt vinden :')
Om dat een probleem te laten zijn, hebben ze echt geen stakingen nodig. :lol: Ik heb ooit op station Cagnes-sur-Mer gestaan met het idee een trein naar Mouans-Sartoux te nemen (laatste station voor Grasse). Eerst stond er een spooktrein richting Cannes-la-Bocca met een raar treinnummer en een raar tijdstip op het digitale bord die in geen enkele dienstregeling voorkwam, uiteraard ook niet kwam en gewoon van het bord verdween. Vervolgens, een minuut of 5 voor vertrek, veranderde de status van mijn trein naar Grasse van "à l'heure" naar +85 en zou hij maar tot Cannes-la-Bocca rijden. Ik heb maar niet afgewacht wat de trein van een uur later ging doen en ben uiteindelijk met de auto opgehaald. Mijn kaartje wilden ze aan het loket, waar ik het een half uur eerder gekocht had, niet terugnemen. :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Bij de DB komt het nieuwe "Egal wohin-Ticket": Voor 39,90 Euro een enkele reis door heel Duitsland, 2e klas, inclusief langeafstandstreinen. Te koop bij deelnemende EDEKA-supermarkten voor een reis tussen 06.07.22 en 09.12.23 (welke echter tot uiterlijk 30.06.23 moet geboekt zijn).

https://www.bahn.de/angebot/aktionsange ... hin-ticket
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Wat zijn numerieke vervoersbewijzen?
Vervoersbewijzen die je op de Carte Zou! laadt. Dit in tegenstelling tot een kartonnen kaartje of een gedematerialiseerd vervoersbewijs (een sms-ticket)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Ardan »

De Berlijnse stadsvervoerder BVG gaat een nieuw motief op de stoelbekleding toepassen. En zoals we van de BVG gewend zijn hebben ze wel iets meer dan een uurtje werk gestoken in het bijbehorende promofilmpje _O_
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Chrysa »

MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Ik vind die tweet wel een stukje dedain naar de reizigers toe hoor. Een beetje "Nee, niks aan de hand, alles in orde, jullie hebben het verkeerd begrepen". Hun communicatie van welke kaartjes niet meer geldig zouden zijn was duidelijk en liet niets te raden over. En nu komt hij met een tweet dat er niets aan de hand is en dat Interrail gewoon zoals altijd geldig is en blabla strategie.

Is nu alleen interrail weer geldig en zijn alle andere genoemde kaartjes (die toch ook zeker voor vaste gebruikers zijn) nog altijd niet geldig?
Hoe het ook zij, niet maar één persoon heeft daar een grote blunder begaan, zoiets moet door meerdere mensen besproken en goedgekeurd zijn.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Dit is wel een heel grote grap. Misschien zijn ze geschrokken van al die reacties.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Bij Tatabánya is een goederentrein flink ontspoord (paar foto's onderaan). Hierdoor is de treindienst tussen Wenen en Budapest flink verstoord, met een hele hoop uitval, vervangende dieselFLIRTs en vervangende bussen. De paar EC's Bratislava-Budapest die al omgeleid werden via Rajka worden nu nog verder omgeleid, van Komárom via Székesfehérvár.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PatrickM »

Ik zat gisteren in die hoek, in plaats van met de Railjet van Boedapest naar Rosenheim moest ik met regionaal vervoer naar Hegyeshalom, wat ruim 4 uur vertraging opleverde. Nu ik de schade zo zie op deze foto’s snap ik wel dat het wat langer dan een paar uur duurt om het allemaal op te ruimen :shock:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Weet iemand of de ICE's vanuit Brussel ook worden ingekort? Of rijden die normaal?
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door henrivanderweijden »

De meeste ICE' rijden Amsterdam- Düsseldorf Het , in mijn ogen vreemde is dat de 105/104 gewoon naar Basel rijdt waardoor je de hele dag 2 stellen " kwijt" bent.
121, 123, 125 Asd - Düsseldorf, retour 220, 126, 124.
127 Asd - Köln Deutz leeg hbf, retour 122.
Rest rijdt van naar Frankfurt.

De ICE van/naar Brussel rijden deze week wel weer door naar Frankfurt, dat was vorige week nog niet zo. Waarschijnlijk zijn er weer meer stellen beschikbaar.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Maar er rijdt dan ook geen vervangend stel naar Frankfurt? Dat valt wel tegen...

Even in de gaten houden, want ik heb voor volgende maand een reis geboekt met ICE 13 en die rijdt morgen en overmorgen inderdaad maar tot Köln.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Tom024 »

Komende vrijdag hoop ik met ICE 12 thuis te komen, die staat er vooralsnog als rijdend in. Als de aansluiting überhaupt haalbaar is.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Hat kan best zijn dat je naar de volgende ICE verwezen wordt, die naar München vertrekt een kwartier later.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten