Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Vanaf Messe/Deutz ja. Dat is nog helemaal niet zo evident dat je die haalt, je hoeft maar met +5 aan te komen op het Hbf en het wordt al krap.
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Kort buitenlands nieuws
De ICE 12 rijdt met 1 stel, die naar Brussel. Het stel dat er normaal in Köln hbf afgaat en 122 naar Amsterdam wordt begint in Köln hbf, meestal overzijde vh perron.
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Kort buitenlands nieuws
Die is er op t laatste moment uitgegooid dan, toen ik keek voordat ik mijn bericht opstelde (zo'n 10 minuten voor kou bericht) zou die nog naar Frankfurt gaan.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik reis deze keer via Aix-la-Chapelle ( ) , dus voor mij prima. Dank voor het uitzoeken.henrivanderweijden schreef: ↑wo 13 jul 2022, 18:03De ICE 12 rijdt met 1 stel, die naar Brussel. Het stel dat er normaal in Köln hbf afgaat en 122 naar Amsterdam wordt begint in Köln hbf, meestal overzijde vh perron.
Re: Kort buitenlands nieuws
De slag 105/104 is de drukste rit van het ICE International-netwerk, met veel doorgaande reizigers naar voorbij Frankfurt. Door die stellen wél door te laten rijden biedt je meer mensen een rechtstreekse verbinding.henrivanderweijden schreef: ↑wo 13 jul 2022, 16:56 De meeste ICE' rijden Amsterdam-Düsseldorf in mijn ogen vreemde is dat de 105/104 gewoon naar Basel rijdt waardoor je de hele dag 2 stellen " kwijt" bent.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Tja, logisch dat de enige ICE international die voorbij Frankfurt komt afwijkt in de zin van het hebben van veel reizigers voorbij Frankfurt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Kort buitenlands nieuws
Je biedt mensen op papier een doorgaande verbinding maar in praktijk haalt meer dan 50% van de ritten Basel niet en moeten de reizigers alsnog overstappen. Kan je m.i. beter structureel tot Köln of Frankfurt rijden en vanaf daar een aansluitende verbinding met een binnenlands stel bieden.
Houd je op de trajecten waar je de 406 serie het hards nodig is meer stellen beschikbaar.
Houd je op de trajecten waar je de 406 serie het hards nodig is meer stellen beschikbaar.
Re: Kort buitenlands nieuws
De "Alpen-Sylt-Express", een nachttrein van RDC tussen Bayern en Sylt, rijdt het zomerseizoen niet zoals gepland maar zal al op 23. juli (en dus nog voordat in Bayern de schoolvakanties beginnen!) stoppen. Reden is volgens RDC dat de omstandigheden niet meer meevallen, bij voorbeeld door sterk gestegen energiekosten, ontbrekende onderdelen voor de rijtuigen en het feit dat er in Duitsland geen subsidies voor nachttreinen zijn..
Re: Kort buitenlands nieuws
Als gevolg van het treinongelunk bij Garmisch worden nu in heel Duitsland rond 20.000 dwarsliggers van hetzelfde type zoals op de rampplek nagekeken. De oorzaak van de ramp is weliswaar nog niet duidelijk vastgesteld, maar er is al sprake van beschadigde dwarsliggers.
https://www.focus.de/politik/deutschlan ... 32582.html
https://www.focus.de/politik/deutschlan ... 32582.html
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat klinkt als het aloude fenomeen betonkanker, wat eerder al in de DDR optrad en na de val daarvan in geheel Duitsland door het gebruik van grondstoffen met een hoog gehalte siliciumdioxide.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Niet alleen de Duitse spoorinfrastructuur heeft last van betonrot. Op de Autobahn hebben ze bij de oosterburen ook nog een flinke opgave omtrent het vervangen van bruggen en betonnen snelwegen die vroegtijdig hun technische levensduur bereiken door de gebruikte betonmix die gevoelig is voor rot.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
In Luik is het eerste stel voor de nieuwe tram aangekomen: https://www.flickr.com/photos/maartensc ... 223200615/
Re: Kort buitenlands nieuws
In verband met het project Stuttgart21 heeft men nu besloten om de "Panoramabahn" in Stuttgart toch te behouden. Oorspronkelijk was gepland deze lijn te sluiten en de Gäubahn alleen via een nog te bouwen tunnel via Stuttgart-Flughafen met de HSL Stuttgart-Ulm (en het nieuwe ondergrondse Hauptbahnhof) te verbinden. Dat zal steeds nog rond 2032 gebeuren, maar de Panoramabahn blijft ook dan verder open voor regionale treinen en omleidingen. Echter is het dan niet meer mogelijk om via de Panoramabahn naar Stuttgart Hbf. te komen, langeafstandstreinen vanuit Singen moeten dus (en in ieder geval vanaf 2025 tot de Pfaffensteigtunnel gereed is) in Vaihingen stoppen, voor regionale treinen komt vanaf 2027 een nieuwe station iets noordelijk van de huidige Hbf. met overstapmogelijkheden op S-Bahn en Stadtbahn.
https://www.schwaebische.de/sueden/bade ... 32624.html
https://www.schwaebische.de/sueden/bade ... 32624.html
Re: Kort buitenlands nieuws
Er is een vergunning verleend voor een nieuw station in Visé. Klik. Er komt een nieuw stationsgebouw met een ingang aan de Place des Déportés, een loopbrug en een nieuw zijperron. Men wil volgende maand al gaan bouwen en verwacht over anderhalf jaar klaar te zijn.
Re: Kort buitenlands nieuws
Op hgbtf weet iemand te melden dat de I11 stuurstanden ATB krijgen ingebouwd om tzt met de HLE17 Brussel - Rotterdam te gaan rijden met de route die de Benelux nu doet: https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=268242#p268242
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 23 sep 2021, 21:05
Re: Kort buitenlands nieuws
Beste,
De I11 en HLE17, zal ook PZB krijgen, te lezen in hetzelfde topic op HGBTF.
Mvg,
Floris Cappelle
De I11 en HLE17, zal ook PZB krijgen, te lezen in hetzelfde topic op HGBTF.
Mvg,
Floris Cappelle
Re: Kort buitenlands nieuws
Niet al te nieuw nieuws. Het nieuwsbericht daarover stond al een half jaartje geleden online: https://www.mobility.siemens.com/nl/nl/ ... 2-bl3.html
Het is geloof ik in een van de andere topics destijds ook besproken, in combinatie met de andere veranderingen in de verbinding naar Brussel.
Het is geloof ik in een van de andere topics destijds ook besproken, in combinatie met de andere veranderingen in de verbinding naar Brussel.
Re: Kort buitenlands nieuws
En dus ook ter vervanging van de klassieke motorstellen naar Aachen. Want die komen ook een keer aan einde levensduur
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 28 jul 2022, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat zal best spannend worden, hoe dan uiteindelijk de dienst naar Aachen zal uitzien. De IC-01 zal zeker naar Eupen blijven rijden (ook om politieke redenen), dus moet men de IC-12 van Welkenraedt naar Aachen verlengen, maar deze rijdt alleen doordeweeks en in de ochtend en `s avonds ook maar beperkt. Dus zijn er vele extra ritten nodig om 1:1 het aanbod van de huidige RE29 te vervangen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Enige andere wat ik zou kunnen bedenken als andere optie is Spa - Aachen uitvoeren met een loc + 1 of 2 rijtuigen en zo'n stuurstand
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik heb al meerdere voorstellen gehoord, zoals alternerend Eupen en Aken, of de IC01 naar Aken laten rijden wanneer de IC12 rijdt, die kan dan naar Eupen. Ze hebben nog een paar jaar om de beste oplossing te verzinnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ze zouden ook nog een optie kunnen overwegen zoals vroeger de IC Blankenberge-Landen-Genk/Liège: een IC Oostende-Welkenraedt-Eupen/Aachen met een splitsende trein. Dan moet je wel met twee gekoppelde (kortere) stammen rijden, inclusief twee locomotieven.
Re: Kort buitenlands nieuws
In principe zou dat kunnen met de M7 stammen. Het probleem met het laten doorrijden van IC's is dat die te lang zijn voor het perron van Hergenrath (130 meter/4 bakken). Het opheffen van de stopper betekent dan ook het sluiten van Hergenrath.
Een andere optie is te wachten tot het nieuwe stoptreinmaterieel komt (MS30) en daar een serie voor Duitsland geschikt maken.
Of je contracteert Arriva om een slagje Aken - Welkenraedt te doen.
Een andere optie is te wachten tot het nieuwe stoptreinmaterieel komt (MS30) en daar een serie voor Duitsland geschikt maken.
Of je contracteert Arriva om een slagje Aken - Welkenraedt te doen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Er zijn in België wel meer stations waar je alleen "in de voorste drie rijtuigen" of zo mag plaatsnemen als je daar wilt uitstappen, toch? Dan zou Hergenrath het probleem niet hoeven zijn. Tenzij dat in nieuwe regels niet meer mag.
Re: Kort buitenlands nieuws
Maar kan er niet aangevraagd worden om een desiro toe te laten in Aachen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten