Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Meltrain »

NS vertrekt na twintig jaar uit het Verenigd Koninkrijk

De Nederlandse Spoorwegen hebben dochter Abellio in het Verenigd Koninkrijk verkocht aan het Britse management. Dit heeft de spoorvervoerder bekendgemaakt in een interne mededeling die in handen is van het ANP. Met de stap komt er er een einde aan de aanwezigheid van de NS in Groot-Brittannië, waar de onderneming sinds 2003 actief was.

Lees verder: AD.nl
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door dennistd »

Zware aanrijding tussen twee treinen in Griekenland, meerdere doden en veel gewonden: https://www.tubantia.nl/buitenland/dode ... ~ad5547d7/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Ardan »

32 doden worden er inmiddels gemeld. Sodeju -0-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Wat een vreselijk ongeluk inderdaad. Wat mij nog het meeste opvalt is dat deze frontale botsing op de vrije baan ver buiten bebouwd gebied is gebeurd. Dat betekent dat een van de treinen waarschijnlijk kilometers lang op het verkeerde spoor heeft gereden. Dat maakt de gesuggereerde fout bij de verkeersleiding een reële oorzaak.

Edit: Het ongeluk houdt de gemoederen flink bezig in heel Griekenland. Voor het hoofdkantoor van Hellenic Train in Athene zijn rellen met de politie ontstaan: https://www.ekathimerini.com/news/12057 ... dquarters/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Bemined »

Deutschlandtakt loopt in één keer 40 jaar vertraging op:
https://www.zdf.de/nachrichten/panorama ... g-100.html
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door sirvinniei »

Het is toch nog geen 1 april?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Daniel »

In midden-Spanje werd onlangs een spoorbrug gestolen. Een passerende loc kwam er, met indrukwekkend doorbuigende rails, wel overheen (zie beelden in de link).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MaartenD
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door MaartenD »

sirvinniei schreef: do 02 mar 2023, 18:53 Het is toch nog geen 1 april?
Er is gewoon geen infrastructuur voor. En dat gaan ze voor 2030 ook niet overal krijgen.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door sirvinniei »

Maar om dan plannen te maken voor over bijna 50 jaar...
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door CamilleKreemers »

Ik mag hopen dat het sneller gaat, maar politici zijn vaak langzaam
Duplex
Berichten: 20
Lid geworden op: za 05 dec 2015, 10:58

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Duplex »

MaartenD schreef: vr 03 mar 2023, 20:41
sirvinniei schreef: do 02 mar 2023, 18:53 Het is toch nog geen 1 april?
Er is gewoon geen infrastructuur voor. En dat gaan ze voor 2030 ook niet overal krijgen.
Met het bekende duitse bouw tempo idd zeker niet...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Daar zijn veel redenen voor en velen daarvan zijn typisch Duits. Hoe groter een project, hoe omslachtiger en langduriger het goedkeuringsproces. Dan heb je experts nodig, zowel diegene die het plannen als diegene die de bouw uitvoeren. We hebben een gebrek aan beide in dit land, en dit gebrek is nog maar net begonnen. Ook het feit dat Duitse bouwplaatsen vaak alleen op werkdagen van 7 tot 16 uur in bedrijf zijn (al het andere zou te duur zijn vanwege loonpremies etc.) draagt ​​bij aan lange bouwtijden. En bovenal mag men niet vergeten dat wanneer men spreekt over het uitbreiden van de spoorwegen, het niet alleen gaat om extra trajecten maar ook om het vernieuwen van het op veel plaatsen versleten bestaande net en het opnieuw aanleggen van alle sporen, wissels, enz. welke ten tijden van Bahnchef Mehdorn zijn weggerationaliseerd - en gedurende dat alles moeten ook de dagelijkse treindiensten worden voortgezet, die ook voortdurend toenemen. Wat dat betreft was de oorspronkelijke streefdatum al vanaf het begin zeeeeeer ambitieus.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

https://bahnblogstelle.com/200517/verdi ... nde-maerz/

Op maandag 27 maart staakt het gehele openbaar vervoer in Duitsland, alsmede het vliegverkeer in Duitsland :')
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Stefan »

Aankomende donderdag zijn we bij de Rheinbahn ook weer aan de beurt..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

Rijdt er aanstaande donderdag in Düsseldorf en omstreken helemaal niets meer of zijn er genoeg werkwilligen voor een uitgedunde dienstregeling?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Stefan »

Er zal weer een pagina komen op de Rheinbahn site met de lijnen die wel rijden. Dit zullen alleen lijnen/ritten zijn die door onderaannemers gereden worden, van de Rheinbahn zelf rijdt niets.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

De stakingsbereidheid is bij Rheinbahn toch wel bijzonder groot dus? Ik hoop dat er snel een akkoord is zodat al die stakingen snel van de baan zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Stefan »

Ook, maar bij de Rheinbahn (en misschien bij andere bedrijven ook, weet niet precies hoe dat in elkaar steekt), geven ze de werknemers ook geen keuze. Het hele bedrijf ligt plat, of je nu mee wilt doen of niet. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

Toch wel behoorlijk lullig voor de werknemers die wel willen werken. Niet alle werknemers zijn het natuurlijk eens met al die stakingen namelijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Stefan »

Precies en afgezien daarvan... De stakingsvergoedingen van de vakbonden zijn ook niet echt om naar huis te schrijven, dus ik ben blij als het ergens een keer voorbij is. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

En als je geen lid bent can een vakbond krijg je die dag en geen loon en geen stakingsvergoeding? Of is lidmaatschap van een vakbond verplicht in Duitsland?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Stefan »

Lidmaatschap is niet verplicht nee, maar tig dagen zonder inkomen is natuurlijk niet echt een optie..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Ardan »

Toen ik 1 maart in Düsseldorf was, leek het mij een beetje random welke lijnen wel en niet reden. U72 reed niet (ik wist niet dat er staking was dus stond ik daar een beetje om me heen te koekeloeren op een tramhalte in Ratingen :') ), U79 heb ik niet gezien maar U78 wel met steeds drie wagens en gewone trams reden ook gewoon, zoals de 701. Wel met soms uitgevallen ritten en alles stond ook keurig op de DRIS vermeld.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Maar zolang het geen onbeperkte staking is zijn er zijn ook bedrijven welke hun medewerkers die geen lid van een vakbond zijn en dus niet staken aan deze dagen gewoon betalen, wel moeten ze dan gedurende hun werktijd op de werkplaats aanwezig zijn (voor chauffeurs betekend dit in principe dat ze de hele tijd in de kantine zitten, terwijl je op het kantoor gewoon jouw werk doet).

Overigens zijn er eerste signalen dat op 27. maart mogelijk een grote staking van al het openbaar vervoer in Duitsland komt: https://www.bild.de/geld/wirtschaft/pol ... .bild.html
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Nitein-Repart schreef: zo 12 mar 2023, 09:19 Niet alle werknemers zijn het natuurlijk eens met al die stakingen namelijk.
Vooral sindsdien de vakbond Verdi nu met de protesterenden van "Fridays for Future" samenwerkt heb ik al vele stemmen gehoord welke met deze staking niet meer eens zijn. Want er dreigt een gevaarlijke grensoverschrijding, omdat stakingen voor politieke doelen in Duitsland verboden zijn, terwijl het doel van "FFF" duidelijk politiek is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten