Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Stefan »

Dat had toch te maken met dat de lokale vervoersmaatschappij rechts en de buurtspoorwegen links op het spoor reden?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Casper »

Op lijn 4 wordt nu ook links gereden en ligt ook zo'n soort constructie na de ring, alleen dan ondergronds. Het kruis op de foto is voor de toekomstige lijn 5. De rest van het netwerk rijdt rechts.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

30 locs serie 1116 van de ÖBB zullen binnenkort de "Cityjet"-kleuren dragen: https://www.railpage.net/fotografie/111 ... petrzalke/
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Na een onderzoek van drie jaar heeft de Duitse mededingingsautoriteit, de Bundeskartellamt, geoordeeld dat de voorwaarden die de Deutsche Bahn stelt aan wederverkopers van Duitse treinkaartjes in strijd zijn met het mededingingsrecht. Bron.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Vanaf 2025 zal de DB voor 25 jaar het OV op de sporen in en rondom Toronto exploiteren:

https://amp2.handelsblatt.com/unternehm ... 60526.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Ardan »

Het is me uit het artikel niet helemaal duidelijk wat ze dan precies gaan exploiteren, het lijkt me de GO-treinen. En het lijkt erop dat ze daar een fatsoenlijke S-Bahn van willen gaan maken in plaats van die anderhalve trein per spitsrichting die er nu rijdt. Of in ieder geval een meer Europees model. Dat juich ik alleen maar toe :pos:
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

GO is volgens mij de enige vervoerder die treinverbindingen heeft in het gebied rond Toronto. Die groen-witte dubbeldekkers zijn een begrip.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Ardan »

Er schijnen ook nog normale treinen te rijden.
Ik doe ook maar wat
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door quakkerillo »

https://urbantoronto.ca/news/2022/04/to ... network-go

Daar staat iets meer, met zelfs dat een plan uit 2018 met kwartierdiensten was op lijnen, en dat DB dus 'veel beter' heeft geboden.
Op wat voor manier er dan meer geboden is, met welke lijnen, en wat, moet nog gezien worden.
Maar dus ook elektrificatie. Dat wordt mogelijk een grootse verandering daar.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Ardan schreef: vr 22 apr 2022, 11:28 Er schijnen ook nog normale treinen te rijden.
Klopt. Ik bedoelde te zeggen dat volgens mij alleen GO de regionale diensten rond Toronto verzorgd. Of er moeten nog andere zijn?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Je hebt daarnaast natuurlijk nog VIA Rail.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Maar die doen de lange afstanden. Toch?
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Cas »

Het gaat inderdaad om de GO-treinen, dus suburbaan vervoer dat onder de provincie (Government of Ontario) valt. Er is al langere tijd sprake van flinke opwaardering daar: momenteel zijn het bijna alleen eenrichtings-spitsdiensten, in plaats van een consistent netwerk. Met de elektrificatie van het netwerk wil men naar dagdekkende en veel hogere frequenties.
RMTransit heeft er zoals gebruikelijk een video over: klik.

En inderdaad, dat heeft niks te maken met Via Rail: dat is een federaal bedrijf dat langeafstandsvervoer uitvoert, a la Amtrak (en met vergelijkbare dramatische frequenties en materieel).
請勿靠近車門
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Cas »

Er wordt langzaamaan iets gedaan aan de dramatische 4G langs het Duitse spoor:

'DB and Vodafone to remove mobile blackspots across rail network'
klik

Helaas maar een provider, maar hopelijk een teken dat het de goede richting op gaat. Zelfs op kernroutes als Hamburg-Osnabruck(-Ruhr) heb ik momenteel regelmatig geen bereik...
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

De samenwerking tussen DB en Vodafone heeft historische redenen. Met oprichting van de DBAG in 1994 heeft men van het interne telefoonnet van de voormalige Bundesbahn een eigen bedrijf gemaakt, welke dan later deel van de nieuwe telecomaanbieder Arcor werd. Arcor werd dan weer overgenomen door Vodafone en dus is Vodafone nu de "hofleverancier" van de DB.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Op Hamburg - Osnabrück had ik in de ICE eigenlijk steeds prima bereik, alleen in het stuk door het Wiehengebergte direct ten noorden van Osnabrück had Vodafone het even lastig.

Het bereik tussen Bad Bentheim en Rheine is nog wel steeds om te janken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Vorige week een lange tocht gemaakt door NRW en ik moet zeggen: het gaat vooruit. Slechts één keer dat het signaal grotendeels wegviel.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

:)
Suus schreef: zo 24 apr 2022, 13:16 Op Hamburg - Osnabrück had ik in de ICE eigenlijk steeds prima bereik, alleen in het stuk door het Wiehengebergte direct ten noorden van Osnabrück had Vodafone het even lastig.

Het bereik tussen Bad Bentheim en Rheine is nog wel steeds om te janken.
Ik heb nu vaak het gevoel dat ik met Telekom beter bereik heb dan met Vodafone langs het spoor.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door marvinkok »

Ik zit (gek genoeg) vaak tussen Bentheim en Rheine, maar op Telekom is bereikbaar op zich prima. Alleen tussen bentheim en schuttorf is het wat matig
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door waldo79 »

In de Eifel was het goed ruk vorig jaar met verschillende providers. Nu goede ervaringen met O2.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

cassie127 schreef::)
Suus schreef: zo 24 apr 2022, 13:16 Op Hamburg - Osnabrück had ik in de ICE eigenlijk steeds prima bereik, alleen in het stuk door het Wiehengebergte direct ten noorden van Osnabrück had Vodafone het even lastig.

Het bereik tussen Bad Bentheim en Rheine is nog wel steeds om te janken.
Ik heb nu vaak het gevoel dat ik met Telekom beter bereik heb dan met Vodafone langs het spoor.
Dat kan kloppen. Telekom heeft duidelijk het beste netwerk, maar omdat ik in Nederland bij Vodafone zit gaat mijn telefoon in Duitsland ook standaard roamen bij Vodafone. Vroeger zat ik bij KPN, en dan roam je bij E-Plus/O2, dat is van de grootste drie overduidelijk het slechtste netwerk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Tja ik heb T-Mobile dus ik ga over de grens automatisch over op het Telekom netwerk. Maar als die een keer niet in bereik is geweest schakelt mijn telefoon vaak naar Vodafone. Dat merk ik vervolgens weer vrij snel aan het feit dat ik dan nauwelijks fatsoenlijk kan internetten onderweg.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door trolly »

teun schreef: di 12 apr 2022, 10:32 Volgens deze prachtige website ging dat om een treindienst tussen Amsterdam en Basel via Luxemburg en Straatsburg, die een aantal jaar lang zelfs nog tot aan Ancona heeft doorgereden.
Die trein startte ooit op in Zandvoort, waarmee Overveen dus niet alleen intercitystation was, maar ook een directe verbinding met een stuk of vier/vijf buitenlanden had :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Is dat zo? Naar mijn weten had het treinenpaar 296/297 Amsterdam in de zomerdienstregeling en Maastricht in de winterdienstregeling als begin/eindpunt. Je bent volgens mij in de war met de trein Zandvoort-Luxemburg die zomers in de weekends reed.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door trolly »

Geen idee eigenlijk. Mij staat bij dat het ding verder ging dan Luxemburg, en ook door de week reed. Maar 't is een beste tijd geleden, dus ik kan het mis hebben.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten