Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Fridays For Future. Dan weet je genoeg.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

https://bahnblogstelle.com/200528/evg-n ... ekulation/

Blijkbaar is de aankondiging van de megastaking in Duitsland op maandag 27 maart iets te voorbarig.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

en-es schreef:Fridays For Future. Dan weet je genoeg.
Nee, dat weet ik niet. Verklaar je nader?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door dennistd »

Tussen Donauwörth (Bayern) en Aalen (Baden-Württemberg) is een vrouw gisteravond meerdere kilometers meegesleept door een trein. Ze wou uitstappen maar deed dat aan de niet-perronzijde. Toen ze de trein weer in klauterde sloten de deuren en bleef ze met haar hand klem zitten. Tijdens de rit ontdekte de conducteur de 39-jarige vrouw en trok aan de noodrem. Ze is zwaargewond geraakt aan haar voeten, benen en bovenlichaam....

https://bahnblogstelle.com/200672/frau- ... -verletzt/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Het betreft een van de daar rijdende vervangende treinen met n-Wagen van GfF, waar het ontgrendelen van de deuren door de machinist alleen algeheel en niet selectief per zijde mogelijk is.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

https://bahnblogstelle.com/200757/gewer ... inangebot/

De vakbonden hebben helaas het eerste bod van Deutsche Bahn afgeslagen, dus de kans op stakingen eind maart wordt weer een stukje groter helaas.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door wouter15 »

NS meldt dat er door een staking in Duitsland aanstaande maandag in ieder geval geen treinen van DB rijden van en naar Nederland. 
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Hmm... staking vanaf 0:00 uur en mijn trein komt pas om 1:14 aan. Maar ik neem aan dat het personeel er ook niet om middernacht in Wolfsburg uit wil en dat die trein zijn rit gewoon afmaakt... _O_
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Grote kans dat die rit gewoon helemaal niet rijdt dan. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Wat dat betreft strand ik liever om 19:59 in Aachen dan om 00:02 in Wolfsburg, ja. :') Het zou nog vervelender zijn als men er om half twaalf in Hannover mee ophoudt, maar een staking vanaf middernacht is geen staking een half uur vóór middernacht, toch? Het gaat om ICE 657 voor de duidelijkheid.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Aanstaande maandag ligt bijna het hele vervoer in Duitsland plat vanwege staking. DB heeft aangekondigd dat er geen langeafstandstreinen rijden, ook regionale treinen rijden grotendeels niet, zelfde voor regionale (bus)vervoer, er wordt ook op alle luchthavens gestaakt en er kan ook hinder op snelwegen zijn omdat bij voorbeld ook de besturingscentrales voor tunnels niet bezet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Wat dat betreft strand ik liever om 19:59 in Aachen dan om 00:02 in Wolfsburg, ja. :') Het zou nog vervelender zijn als men er om half twaalf in Hannover mee ophoudt, maar een staking vanaf middernacht is geen staking een half uur vóór middernacht, toch? Het gaat om ICE 657 voor de duidelijkheid.
De vakbonden hebben aangegeven dat personeelsdiensten die zondagavond beginnen en pas na middernacht op maandag zouden eindigen, niet uitgevoerd gaan worden. Wellicht dat de trein nog wel vertrekt in Aachen, maar Berlijn gaat het zeker niet worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

De veerdienst van de Eemshaven naar Kristiansand in Noorwegen vertrekt met ingang van half april niet meer vanaf de Eemshaven, maar vanaf Cuxhaven, om in de zomer te verhuizen naar Emden. De trein-boot overstap komt dus te vervallen. NOS.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Suus schreef: do 23 mar 2023, 20:24
umbusko schreef:Wat dat betreft strand ik liever om 19:59 in Aachen dan om 00:02 in Wolfsburg, ja. :') Het zou nog vervelender zijn als men er om half twaalf in Hannover mee ophoudt, maar een staking vanaf middernacht is geen staking een half uur vóór middernacht, toch? Het gaat om ICE 657 voor de duidelijkheid.
De vakbonden hebben aangegeven dat personeelsdiensten die zondagavond beginnen en pas na middernacht op maandag zouden eindigen, niet uitgevoerd gaan worden. Wellicht dat de trein nog wel vertrekt in Aachen, maar Berlijn gaat het zeker niet worden.
Hmm... bedankt. :p Maar eens navragen of mijn Zugbindung dan vervalt, want DB heeft het alleen over reizen op 27 en 28 maart en die van mij begint natuurlijk op de 26ste. Nog handiger zou zijn om mijn hele reis op te schuiven, maar mijn reis naar Nederland op zaterdagochtend valt zeker niet onder de flexibele regeling en ik had nou net dit weekend gekozen omdat volgend weekend absurd duur was. -0-
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door jossevb »

PHS schreef: do 23 mar 2023, 21:03 De veerdienst van de Eemshaven naar Kristiansand in Noorwegen vertrekt met ingang van half april niet meer vanaf de Eemshaven, maar vanaf Cuxhaven, om in de zomer te verhuizen naar Emden. De trein-boot overstap komt dus te vervallen. NOS.
Jammer was een mooie verbinding. Als ik een volgende keer eerst helemaal naar Emden moet voor die boot, kan ik net zo goed doorreizen naar Denemarken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Zojuist 40 minuten moeten wachten in het Reisezentrum, maar met goed resultaat: ook mijn kaartje van morgenochtend heeft een stempel gekregen en is flexibel bruikbaar t/m 4 april. :D Ik kan dus gewoon mijn hele reis een weekend opschuiven; wel zo handig. :Y
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door dennistd »

In Duitsland beweert de voorzitter van de ene vakbond (GDL) nu dat DB samenspant met de andere vakbond (EVG) door bij hun staking wel het hele treinverkeer plat te leggen. Volgens hem is de EVG de lievelingsvakbond van DB en doen ze dit nu in de hoop dat GDL-leden overstappen naar EVG. _O-

https://bahnblogstelle.com/201350/gdl-c ... oedie-vor/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Deze strijd tussen EVG en GDL wie aantrekkelijker is en meer leden heeft is er al jarenlang..... Hetzelfde bij de buschauffeurs tussen Verdi en NahVG, al komt het laatstgenoemde niet regelmatig door de media. ;)
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

De Duitse bondsrekenkamer heeft twee weken geleden een vernietigend rapport over de Deutsche Bahn uitgebracht. Elke derde langeafstandstrein heeft vertraging, de infrastructuur is verkrot, de verliezen lopen op, enz.

https://www.bundesrechnungshof.de/Share ... krise.html
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door sirvinniei »

Niets nieuws onder de zon
Ik heb geen onderschrift
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

De NS heeft advies gevraagd aan het LOCOV om treinbinding te introduceren bij het Early Bird-tarief. Volgens de NS om reizigers beter te spreiden, volgens iedereen met een gezond verstand om meer centen binnen te harken. Lees de adviesaanvraag hier: https://locov.nl/publicaties/2440156.aspx

Overigens wordt in de adviesaanvraag ook aangegeven dat de NS een 'beheersmaatregel' in ontwikkeling heeft voor de drukte in de ICE-treinen in de zomer en dat men daar in de tweede helft van april meer duidelijkheid over hoopt te hebben.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Een beheersmaatregel, toe maar. En die treinbinding in de Beneluxtrein zat er al aan te komen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

gpvos schreef: vr 31 mar 2023, 11:04 De Duitse bondsrekenkamer heeft twee weken geleden een vernietigend rapport over de Deutsche Bahn uitgebracht. Elke derde langeafstandstrein heeft vertraging, de infrastructuur is verkrot, de verliezen lopen op, enz.

https://www.bundesrechnungshof.de/Share ... krise.html
Maar toch heeft Bahnchef Richard Lutz vorig jaar een bonus ontvangen zodat zijn inkomsten zijn verdubbeld...... :roll:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

PHS schreef: vr 31 mar 2023, 15:11 De NS heeft advies gevraagd aan het LOCOV om treinbinding te introduceren bij het Early Bird-tarief. Volgens de NS om reizigers beter te spreiden, volgens iedereen met een gezond verstand om meer centen binnen te harken. Lees de adviesaanvraag hier: https://locov.nl/publicaties/2440156.aspx
Ik weet niet of je je 2022 nog herinnert, maar toen was het geregeld verschrikkelijk druk in de Beneluxtrein, zeker in de weekenden. Als je dan door middel van treinbinding de reizigersstromen beter kan spreiden (wat DB prima lukt met hun vroegboekkaartjes), waarom zou je dat dan niet doen? De capaciteit is beperkt, en gaat ook niet ruimer worden voor de frequentieverhoging doorgevoerd kan worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Eens, maar het zou wel zo fair zijn om het verlies aan flexibiliteit te verdisconteren in de prijs, en dat doet de NS niet. De Sparpreise van DB hebben weliswaar treinbinding, maar het voordeel dat je ermee behaalt ten opzichte van de reguliere prijs is veel groter dan bij Early Bird-tarief. Er is bovendien een (kleine) groep forenzen die hier last van gaat hebben, want uit de adviesaanvraag kan worden opgemaakt dat het Early Bird-tarief niet langer zal worden aangeboden voor treinen in de spits.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daelea en 17 gasten