Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Buslijn 666 naar Hel krijgt een nieuw nummer vanwege klachten: https://www.nu.nl/opmerkelijk/6268090/p ... vigen.html
-
- Berichten: 783
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Kort buitenlands nieuws
Straks is het nummer 669, daar zouden de christenen ook nog wel eens over kunnen vallen…
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8701
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Laat Connexxion het maar niet horen...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Kort buitenlands nieuws
Dan moet je ook alle lijnen 13 een nieuwe nummer geven....
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Ach, we hebben hier in Nederland ook gewoon een lijn 666 die naar een Christelijke scholengemeenschap rijdt, dat is hier blijkbaar geen probleem?
Wel jammer dat die dan niet via de N666 rijdt
Wel jammer dat die dan niet via de N666 rijdt
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Kort buitenlands nieuws
De lawine bij Brienz is eindelijk, en niet al te ongelukkig, neergekomen. Het Landwasserviaduct blijft nog even dicht.
EDIT: Reeds uitgebreider gemeld in diverse andere draden.
EDIT: Reeds uitgebreider gemeld in diverse andere draden.
Re: Kort buitenlands nieuws
In Frankrijk heeft Renfe de toelatingsprocedure afgerond en zou op korte termijn gaan starten met eigen treinen tussen Madrid/Barcelona en Marseille/Lyon. Kaartjes binnen Frankrijk vanaf €9, en de Spaans-Franse grens over vanaf €19.
https://rmc.bfmtv.com/actualites/societ ... 50465.html
https://www.equinoxmagazine.fr/2023/06/ ... a-9-euros/
https://rmc.bfmtv.com/actualites/societ ... 50465.html
https://www.equinoxmagazine.fr/2023/06/ ... a-9-euros/
Re: Kort buitenlands nieuws
In Wenen is gisteren de nieuwste generatie metro's, de X-wagen, in bedrijf gegaan op de U3. Filmpjes op de Instagram van Wiener Linien, @wienerlinien
Ik doe ook maar wat
Re: Kort buitenlands nieuws
Die stoelen zien er niet heel comfortabel uit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Waarom heeft Deutsche Bahn dan geen rijtuignummer 13, maar wel stoelnummer 13 in de diverse rijtuigen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
DB heeft wel gewoon ICE Lijn 13 Berlin - Frankfurt Flughafen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
En trein 13, Brussel - Frankfurt.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Kort buitenlands nieuws
Renfe start 13 juli met de AVE Barcelona - Lyon, en 28 juli met de AVE Barcelona - Marseille. Kaartverkoop vanaf woensdag 21 juni. Promoprijzen: 19 Euro tot Narbonne en Montpellier, 29 op grotere afstanden, en 9 euro binnen Frankrijk (ha!). De AVE rijdt voorlopig alleen vrijdag t/m maandag (plus de openingsdag). Vanaf enig moment in september gaat de dienst op Lyon dagelijks rijden, en pakweg een maand later ook die op Marseille.
Re: Kort buitenlands nieuws
Daarmee ontstaat een redelijke verbinding tussen Amsterdam en Barcelona, met twee overstappen: in CDG of Marne la Vallee (THA 9916 op TGV 5026), en in Lyon (TGV 5026 op AVE 9743): vertrek in Amsterdam om 07.11, aankomst in Barcelona in 19.32, met eventueel nog doorverbindingen naar Madrid.
Jammer dat RENFE alleen geen deel uit maakt van Railteam en de HOTNAT regeling, dus gemiste overstappen geheel voor eigen rekening.
Jammer dat RENFE alleen geen deel uit maakt van Railteam en de HOTNAT regeling, dus gemiste overstappen geheel voor eigen rekening.
Re: Kort buitenlands nieuws
Iemand bij Leo Express is behoorlijk aan de drugs vermoed ik, en heeft vervolgens een aantal nogal curieuze aanvragen voor treindiensten de deur uitgedaan.
O.a. dagtreinen tussen Praag en Frankfurt/Main en tussen Bratislava en Oostende.
https://zdopravy.cz/belgie-nemecko-pols ... ka-165610/
O.a. dagtreinen tussen Praag en Frankfurt/Main en tussen Bratislava en Oostende.
https://zdopravy.cz/belgie-nemecko-pols ... ka-165610/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Waarom, prima verbindingen toch.
Re: Kort buitenlands nieuws
Tuurlijk joh, een bedrijf dat nu vijf treinstellen bezit gaat 10 internationale dagtreindiensten rijden, waaronder een rit van 16 uur van Bratislava naar Oostende
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Google vertaling:
Rit voor de diehards.
19 uur in een dagtreinDe trein vertrekt om 06.20 uur uit Bratislava en komt om 01.37 uur aan in Oostende. Hij gaat terug om 6:15, hij zal in Bratislava zijn om 1:13.
Rit voor de diehards.
Re: Kort buitenlands nieuws
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kort buitenlands nieuws
Je hoeft toch niet van begin- tot eindpunt mee te rijden?
Re: Kort buitenlands nieuws
Klopt, maar ik ken überhaupt geen dagtreinen (zonder slaap/courgette rijtuigen) die zo'n lange rit hebben. Zelfs voor een slaaptrein is 19 uur al best uitzonderlijk in Europa.
Overigens acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat deze trein in december, zoals in het artikel vermeld, zal gaan rijden. Komt me erg over als een proefballonnetje zoals we de afgelopen tijd ook voorbij hebben zien komen van Qbuzz en Arriva. En ze hebben daar blijkbaar ook een reputatie naar.
Overigens acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat deze trein in december, zoals in het artikel vermeld, zal gaan rijden. Komt me erg over als een proefballonnetje zoals we de afgelopen tijd ook voorbij hebben zien komen van Qbuzz en Arriva. En ze hebben daar blijkbaar ook een reputatie naar.
Is het überhaupt mogelijk op zo'n termijn benodigde toestemming te krijgen in al de landen die gepasseerd worden? Er is weinig bekend over materieel. En als ze daadwerkelijk willen gaan rijden zou er meer reuring aan gegeven moeten worden, dan een obscuur artikel in een Tsjechische krant.De aankondiging is op geen enkele manier bindend, wat niet alleen Leo Express in het verleden heeft bevestigd door een document te sturen over nieuwe lijnen die het nooit heeft gelanceerd
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Het artikel gaat over december volgend jaar.
Al is een start over 1,5 jaar nog steeds wel ambitieus te noemen, zeker als nog niet duidelijk is met welk materieel en of ze samen willen werken met andere vervoerders.
Via Oostenrijk betekent ook een extra land waar ze doorheen moeten dat maakt het geheel misschien weer wat gecompliceerder.
Al is een start over 1,5 jaar nog steeds wel ambitieus te noemen, zeker als nog niet duidelijk is met welk materieel en of ze samen willen werken met andere vervoerders.
Ja, als je niet door Tsjechië zou willen rijden maar dat ligt voor een Tsjechisch bedrijf dan weer niet voor de hand. Ze willen nou eenmaal graag via Praag, traag of niet.
Via Oostenrijk betekent ook een extra land waar ze doorheen moeten dat maakt het geheel misschien weer wat gecompliceerder.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort buitenlands nieuws
Als je de kopjes aanklikt in het artikel krijg je pdf'jes met details van de aanvraag. Voor Bratislava-Oostende heeft men het over een stam 1ste en 2de klas rijtuigen, Vectron locomotieven (meervoud) en een maximumsnelheid van 200 km/u.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dan moet je toch wel wat beter kunnen doen dan 19 uur over 1650 km? Als je die verbinding nu bekijkt dan zou het in 17 uur ook kunnen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Nu het hier toch over de luchtfietserij van Leo Express gaat: wat is eigenlijk de stand van het plan om hun materieelpark te verjongen/uit te breiden? Men had een bestelling geplaatst bij CRRC, er was zelfs een proefstel maar de order is daarna geannuleerd. Is er besteld bij een andere, Europese leverancier?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten