Pagina 98 van 166

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 17 okt 2021, 19:13
door Suus
De trajecten waar de EA voorheen reed hadden of geen getrokken treinen meer, of de locomotief kon vervangen worden door de EB.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 17 okt 2021, 19:30
door trolly
Meltrain schreef: zo 17 okt 2021, 19:09 Je vraagt je dan ook af waarom die truck daar stilstond.
Dat lijkt me nogal duidelijk: de oplegger is vastgelopen op de hoge spoordijk.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 17 okt 2021, 19:30
door Meltrain
Suus schreef: zo 17 okt 2021, 19:13 De trajecten waar de EA voorheen reed hadden of geen getrokken treinen meer, of de locomotief kon vervangen worden door de EB.
Maar er zijn toch recent geen elektrische treinstellen bijgekomen? Waarmee zijn dan op (recent) geëlektrificeerde baanvakken getrokken treinen vervangen?

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 17 okt 2021, 21:05
door Suus
De CityNightLine werd door een eloc serie EA getrokken. Toen die werd opgeheven raakte een deel van de serie werkloos.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 17 okt 2021, 21:49
door reisthijs
De EA werd afgezien van de CityNightLine dan ook voornamelijk voor goederen gebruikt. Voor reizigersvervoer waren ze jaren geleden al vervangen door treinstellen (IR4 en Øresundståg).
Meltrain schreef: zo 17 okt 2021, 19:30Maar er zijn toch recent geen elektrische treinstellen bijgekomen? Waarmee zijn dan op (recent) geëlektrificeerde baanvakken getrokken treinen vervangen?
Er zijn wel recent nieuwe elektrische locomotieven bijgekomen, het type EB beter bekend als Vectron. De getrokken (of trek-duw) treinen zijn bij de recente elektrificatie dus niet vervangen, alleen de locs zijn nieuw.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 17 okt 2021, 23:27
door cassie127
Meltrain schreef: zo 17 okt 2021, 19:30
Suus schreef: zo 17 okt 2021, 19:13 De trajecten waar de EA voorheen reed hadden of geen getrokken treinen meer, of de locomotief kon vervangen worden door de EB.
Maar er zijn toch recent geen elektrische treinstellen bijgekomen? Waarmee zijn dan op (recent) geëlektrificeerde baanvakken getrokken treinen vervangen?
Volgens mij is het de bedoeling dat die op termijn weer vervangen gaan worden door de bestelde Coradia Stream

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 20 okt 2021, 13:38
door Dennenboom
Het grootste dieseleiland in Duitsland wordt geëlektrificeerd. Het gaat om een investering van 4 miljard, waardoor 500 km spoorlijn onder de draad komt.
https://www.sueddeutsche.de/bayern/verk ... -99-666212

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 20 okt 2021, 15:13
door umbusko
Niet slecht. Misschien kunnen ze dan eindelijk ook eens een fatsoenlijke verbinding naar Praag maken vanuit Nürnberg.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 20 okt 2021, 17:12
door en-es
Kan nu toch ook. Net als vroeger een 218 tussen Neurenberg en Cheb en kachelen maar :trein:

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 24 okt 2021, 14:16
door en-es

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 24 okt 2021, 22:14
door gpvos
Ah, dat verklaart dat ik gisteren (of was het eergisteren?) een Frecciarossa op Lyon Perrache zag staan.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: di 26 okt 2021, 17:03
door PHS
Van Treinreiziger.nl een filmpje over de gerenoveerde Thalysstellen:


Ziet er netjes uit moet ik zeggen. Fietsplekken is een grote verbetering (maar de vraag is hoe duur die gaan zijn), het afschaffen van de bar (waarvoor uiteraard zitplaatsen zijn gekomen) is echt een minpunt voor een internationale treindienst.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: di 26 okt 2021, 17:08
door en-es
Twee fietsplekken per trein. Magertjes. Maar dranken en snacks kan je uit de automaat krijgen? Armoedig.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: di 26 okt 2021, 17:11
door PHS
Gezien dat je op dit moment met regionale treinen moet reizen (of omreizen via Duitsland 8-) ) als je een fiets wil meenemen naar Frankrijk, zie ik die fietsplekken toch als een flinke verbetering. Wellicht komen er in de toekomst meer als het aanslaat.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: di 26 okt 2021, 17:17
door umbusko
Beperking van beenruimte wordt ook genoemd. -0- Het lijkt wel "hiep hoi we hebben de vliegtuigen vervangen dus we kunnen onze treinen nog meer vervliegtuigen"-tijd. -0-

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: di 26 okt 2021, 18:47
door Aking
Nóg miner beenruimte? :shock:

En die automaten zijn opzich prima, als ze dan ook normale automatenprijzen gaan rekenen. Maar dat zal wel niet :')

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 27 okt 2021, 14:32
door VIRM
umbusko schreef: di 26 okt 2021, 17:17 Beperking van beenruimte wordt ook genoemd. -0- Het lijkt wel "hiep hoi we hebben de vliegtuigen vervangen dus we kunnen onze treinen nog meer vervliegtuigen"-tijd. -0-
Tussen Brussel en Amsterdam hebben ze (samen met de Benelux) nog niet alle vliegtuigen vervangen. Naar Parijs heb je nog veel meer dagelijkse vluchten, maar dat is wat logischer gelet op het gegeven dat het beiden bases zijn van Air France-KLM. ;)

Maar de beenruimte in de tweede klas was net aan te doen met mijn gemiddelde lengte, dus die wegsnoepen lijkt mij geen goed idee.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 27 okt 2021, 16:15
door en-es
Meer stoelen = meer reizigers = meer inkomsten toch?

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 27 okt 2021, 17:26
door PHS
PHS schreef: ma 04 okt 2021, 22:03 Ook ik vind het een vreemde keuze, Thalys lijkt mij een bekender merk in Nederland, België en Duitsland dan Eurostar.

Daarnaast is het onhandig voor de reizigers, omdat de Eurostar echt andere treinen zijn die ook van aparte terminals vertrekken vanwege de grenscontroles. De 'Eurostar terminal' werkt straks verwarrend, omdat maar een deel van de Eurostar treinen daar vandaan vertrekt.

En zou Thalys zijn treinen straks echt geel-blauw-wit maken? Lijkt mij een duur grapje gezien de beperkte resterende levensduur van de vloot.
Nog over de aankomende naamswijziging van Thalys naar Eurostar: op SpoorPro staat een stuk waarin Thalys het probeert uit te leggen. De marketingtermen vliegen je om de oren :')

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 27 okt 2021, 20:47
door ICE11
De Bundesnetzagentur, hoogste toezichthouder over het Duitse spoor, heeft DB Netz verplicht om ondersneeuwde spoorlijnen binnen 24 uur weer berijdbaar te maken, anders dreigt toekomstig een dwangsom.

https://www.lok-report.de/news/deutschl ... auern.html)

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 27 okt 2021, 20:49
door ICE11
RobertT schreef: do 22 jul 2021, 23:39 Voor de Ahrtalbahn zie ik genoeg potentieel op het eerste gedeelte tot pakweg Ahrweiler Markt,daarna is het een heel stuk minder.
Voor de Erfttalbahn lijkt het me wat minder rooskleurig,alleen is vooral Bad Münstereifel interessant voor het toerisme.
Zal wel weer een politiek spel met geld worden.
Het stuk van Remagen tot Ahrweiler Markt zal volgens DSO op 8. november weer in dienst gaan.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 27 okt 2021, 22:31
door JordiBrabant
ICE11 schreef: wo 27 okt 2021, 20:47 De Bundesnetzagentur, hoogste toezichthouder over het Duitse spoor, heeft DB Netz verplicht om ondersneeuwde spoorlijnen binnen 24 uur weer berijdbaar te maken, anders dreigt toekomstig een dwangsom.

https://www.lok-report.de/news/deutschl ... auern.html)
En is de dwangsom hoger dan de kosten voor het sneeuwruimen?
Zo nee, heb ik een vermoeden wat de actie van Dhr. Pofalla gaat zijn komende winter.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: do 28 okt 2021, 19:09
door ICE11
Volgens deze bron https://bahnblogstelle.net/2021/10/27/n ... n-beheben/ gaat het om 100.000 Euro.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: do 28 okt 2021, 19:35
door JordiBrabant
Per Strecke?
Als het voor het gehele net is, wens ik eenieder die voor minder dan €1.64* per spoorkilometer heel Duitsland kan schoonvegen veel succes.
*€100.000 / 60.969 spoorkilometers ≈ €1.64 pkm

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: do 28 okt 2021, 19:42
door ICE11
Op DSO staat zelfs dat deze dwangsom niet voor DB Netz is maar voor de vervoerder, welke het dan weer van DB Netz terug moet vorderen. Alles een beetje onduidelijk.... :?: