Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Die zes uur is voor de route Parijs-Milaan, Milaan - Barcelona haal je van z'n lang-zal-ze-leven niet in zes uur.
Re: Kort buitenlands nieuws
Milaan-Lyon en Lyon-Barcelona zijn beiden ruim 5 uur als ik het goed heb.
Re: Kort buitenlands nieuws
Een kamerbrief over diverse grensoverschrijdende verbindingen vanuit Nederland: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... -spoor.pdf
Re: Kort buitenlands nieuws
Je bent al 4 uur onderweg van Milaan naar Chambery. Van daaruit naar Lyon met de TER is bijna 1,5 uur, met twee stops onderweg.
Je hoeft niet per se naar Lyon. Bij Montmélian kun je naar Grenoble en dan bij Valence de LGV op.
Chambery - Valence TGV is bijna 2 uur met de TER en dan is het nog 4,5 uur naar Barcelona. Dus als je Milaan - Barcelona in 10 uur doet dan doe je het niet verkeerd. Je bent er nu overdag 13,5 uur mee bezig waar je bijna 3 uur aan 2 overstappen verspeelt.
Re: Kort buitenlands nieuws
Milaan - Chambéry kan in theorie een stuk sneller dan de 4:03 (heen) of 4:06 (terug) die er nu voor staat, omdat de TGV niet op de HSL Milaan - Turijn is toegelaten en daarom over het klassieke spoor via Novara en Vercelli moet rijden. Dat scheelt zo'n veertig minuten. De Frecciarossa die binnenkort van start moet gaan tussen Milaan en Parijs kan wel over de Italiaanse HSL en zou zo'n halfuur sneller zijn had ik begrepen, al heb ik nog geen definitieve dienstregeling gezien.
Milaan - Barcelona moet je gewoon vliegen, daar kan de trein niet concurrerend zijn door het ontbreken van snel spoor. Wel zou de trein interessant kunnen zijn voor tussenliggende steden als Lyon en Marseille.
Overigens zou Valence TGV - Barcelona Sants sneller kunnen dan de 4:21 die de AVE nodig heeft (de TGV zelfs 4:27), want tussen Nîmes en Montpellier wordt over de klassieke sporen gereden, in plaats van de hogesnelheidslijn om deze steden heen.
Milaan - Barcelona moet je gewoon vliegen, daar kan de trein niet concurrerend zijn door het ontbreken van snel spoor. Wel zou de trein interessant kunnen zijn voor tussenliggende steden als Lyon en Marseille.
Overigens zou Valence TGV - Barcelona Sants sneller kunnen dan de 4:21 die de AVE nodig heeft (de TGV zelfs 4:27), want tussen Nîmes en Montpellier wordt over de klassieke sporen gereden, in plaats van de hogesnelheidslijn om deze steden heen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat scheelt zo te zien een kwartier. Dus 9,5 uur moet wel haalbaar zijn, misschien zelfs 9 uur.
Re: Kort buitenlands nieuws
In theorie hoeft er niet eens via Lyon gereden te worden, de spoorlijnen Chambéry - Grenoble en Grenoble - Valence zijn juist voor het Alpenverkeer geëlektrificeerd. Met de 46 minuten reistijd tussen Milaan en Turijn is een reistijd tussen Milaan en Modane van circa 2 uur mogelijk, gebruik makend van de boog in Montmélian is de reistijd Modane - Grenoble circa 1u20, Grenoble - Valence TGV duurt 55 minuten en vanaf daar is 2u40 reistijd naar Perpignan mogelijk. Dan is een reistijd van 8,5 uur mogelijk (op bestaande infrastructuur).
Re: Kort buitenlands nieuws
In Berlijn gaat het gesloten deel van de Heidekrautbahn tussen Basdorf en Berlin-WIlhelmsruh gereactiveerd worden. Treinen uit de richting van Basdorf kunnen straks rechtstreeks doorrijden naar Berlin-Gesundbrunnen, in plaats van een omweg via Karow te nemen: https://www.railjournal.com/infrastruct ... ey-hurdle/
Re: Kort buitenlands nieuws
En onderaan dat artikel het bericht dat in Schönholz een nieuwe ICE opstelterrein/service wordt gepland
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kort buitenlands nieuws
Hitachi en Alstom gaan de nieuwe 360 km/uur snelle treinen voor de HS2 bouwen.
De treinen worden geproduceerd in de Hitachi fabriek in Newton Aycliffe, County Durham. De verdere assemblage vindt plaats bij Alstom in Derby en Crewe.
https://www.bbc.com/news/business-59597308
De treinen worden geproduceerd in de Hitachi fabriek in Newton Aycliffe, County Durham. De verdere assemblage vindt plaats bij Alstom in Derby en Crewe.
https://www.bbc.com/news/business-59597308
Re: Kort buitenlands nieuws
En dan met 15 kV elektrificeren. Waarom niet 3e rail en de S-Bahn doortrekken met nieuw te bouwen batterijhybride elektrisch materieel. Opladen zolang je aan de 3e rail hangt en op accu daarbuiten. De spanning van de 3e rail is perfect geschikt voor het opladen van batterijen en een 3e rail leent zich er ook goed voor om alleen bij stations (waar je veel vermogen nodig hebt) te installeren.PHS schreef: ↑wo 08 dec 2021, 21:42 In Berlijn gaat het gesloten deel van de Heidekrautbahn tussen Basdorf en Berlin-WIlhelmsruh gereactiveerd worden. Treinen uit de richting van Basdorf kunnen straks rechtstreeks doorrijden naar Berlin-Gesundbrunnen, in plaats van een omweg via Karow te nemen: https://www.railjournal.com/infrastruct ... ey-hurdle/
Gemiste kans, vooral omdat waterstof heel erg inefficiënt is.
Re: Kort buitenlands nieuws
Nog even terugkomend op de Frecciarossa Parijs - Milaan: deze start al volgende week zaterdag (18 december)! Tickets gaan vanaf maandag in de verkoop, laagste verkoopprijs wordt 23 euro (Twitter). De dienstregeling wordt inderdaad zoals hierboven in een eerdere tweet genoemd is, de eerste trein vanuit Parijs is dus op 18 december om 07:26.
Re: Kort buitenlands nieuws
23 euro!
Dat is een stuk goedkoper dan ik van SNCF gewend ben.
Dat is een stuk goedkoper dan ik van SNCF gewend ben.
Re: Kort buitenlands nieuws
Vanmiddag is na een bouwfase van twaalf jaar de "Kombilösung" in Karlsruhe geopend, een ondergrondse tramtunnel in de binnenstad met zeven haltes:
https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... e-100.html
https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... e-100.html
Re: Kort buitenlands nieuws
Nieuw station Innsbrücker Messe geopend. http://tirol.orf.at/stories/3133846
Re: Kort buitenlands nieuws
Trenitalia timmert aan de weg. Naast de trein naar Parijs zijn ze ook aan het denken aan treinen naar Brussel en Amsterdam.
https://www.ilsole24ore.com/art/trenita ... re-AEmq6X1
https://www.ilsole24ore.com/art/trenita ... re-AEmq6X1
Trenitalia pensa a una ulteriore espansione all’estero
L’arrivo del Frecciarossa a Parigi non sarà però la fine della storia, ma un nuovo inizio. A quanto risulta, Trenitalia sta già ragionando sulle mosse successive. Nei piani ci potrebbero essere due ulteriori obiettivi: la crescita sul mercato interno transalpino, dove sono giudicate interessanti le linee Parigi-Bordeaux e Parigi-Marsiglia, ma anche l’ulteriore espansione in Europa, verso Bruxelles (Belgio) e, in prospettiva, anche Amsterdam (Olanda), per sfruttare appunto i vantaggi tecnologici offerti dal Frecciarossa 1000 e la sua versatilità.
Re: Kort buitenlands nieuws
In het artikel staat ook dat de SNCF-treinen in Italië over het conventionele spoor naar Milaan rijdt en Trenitalia via de hogesnelheidslijn naar Milaan rijdt. Vanwaar dit verschil?
Re: Kort buitenlands nieuws
De TGV is niet toegelaten voor de hogesnelheidslijn daar.
Re: Kort buitenlands nieuws
Kwestie van tijd voordat de Fransen één of ander schroefje vinden in de treinen van Trenitalia wat niet de juiste afmeting fransdraaiend schroefdraad bevat en zodoende Trenitalia over het conventionele spoor naar Paris moet tuffen?
Mijn Flickr account.
Re: Kort buitenlands nieuws
Renfe heeft dat probleem alvast wel met de S-100 treinstellen. Wat ze ook doen, ze worden maar niet toegelaten op de LGV tussen Lyon en Parijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Vanaf 1 januari is het bij DB in het Fernverkehr niet meer mogelijk om kaartjes te kopen bij de conducteur.
Re: Kort buitenlands nieuws
Is het voor de TGV-stellen in Italië ook een kwestie van een verkeerd schroefje, of zijn er echt diepere technische redenen dat ze daar de hogesnelheidslijn niet op mogen?
Gezien hoe innig Trenitalia en RFI verbonden zijn onder FS, vermoed ik het eerste, maar het is NTV wel gelukt met hun eigen treinen.
Gezien hoe innig Trenitalia en RFI verbonden zijn onder FS, vermoed ik het eerste, maar het is NTV wel gelukt met hun eigen treinen.
請勿靠近車門
Re: Kort buitenlands nieuws
De TEC wil de prémetrolijn van Charleroi naar Châtelet in 2026 openen, 41 jaar na de start van de bouw. Ook is de redesign van de bestaande trams voorgesteld aan de pers.
https://www.rtbf.be/info/regions/hainau ... d=10899920
https://www.rtbf.be/info/regions/hainau ... d=10899920
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten