De aanleg van een stukje metro-lijn mag wat kosten, dat kennen we.
Maar alle budgetoverschrijdingen verbleken bij de aanleg van een mijltje metro in New York City:
https://www.nytimes.com/2017/12/28/nyre ... costs.html
NYC-metro mag wat kosten
NYC-metro mag wat kosten
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NYC-metro mag wat kosten
Belachelijke situatie inderdaad. Naast het feit dat er dus op elke werkplek bijna driedubbele aantal dure medewerkers wordt ingezet stonden er ook opeens 200 mensen extra op de loonlijst a 1000 dollar per dag die niet echt bestonden maar wel betaald werden. 200 000 dollar per dag voor niks *O*
Re: NYC-metro mag wat kosten
Die tak van de Long Island Rail Road, een soort voorstadstrein, wordt nu aangelegd onder Grand Central Terminal, waar nu alle radiale lijnen nog aansluiten op het afzichtelijke Penn Station waar ook Amtrak en New Jersey Transit stoppen. Het moet het makkelijker maken om over te stappen op treinen van Metro-North en metro's in het oosten van Manhattan...
Maar dit verklaart waarom het zo de spuigaten uitloopt: 900 bouwvakkers plannen terwijl er maar 700 werken? Dat krijg je met die Italiaanse New Yorkers daar . En het zal me niks verbazen als dit soort praktijken ook elders rond New York voorkomen. Natuurlijk is het graven van een tunnel door de complexe infra onder de grond en de veiligheidsvoorschriften niet meer zo goedkoop als vroeger, maar dit loopt uit de hand, zelfs naar Nederlandse maatstaven zijn New York's nieuwste tunnels erg duur terwijl de ondergrond hard (=beter) is. En arbeid is zelfs in New York niet zó duur (minimumloon in de staat is $15/uur)
Maar dit verklaart waarom het zo de spuigaten uitloopt: 900 bouwvakkers plannen terwijl er maar 700 werken? Dat krijg je met die Italiaanse New Yorkers daar . En het zal me niks verbazen als dit soort praktijken ook elders rond New York voorkomen. Natuurlijk is het graven van een tunnel door de complexe infra onder de grond en de veiligheidsvoorschriften niet meer zo goedkoop als vroeger, maar dit loopt uit de hand, zelfs naar Nederlandse maatstaven zijn New York's nieuwste tunnels erg duur terwijl de ondergrond hard (=beter) is. En arbeid is zelfs in New York niet zó duur (minimumloon in de staat is $15/uur)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten