Materieelaanschaf in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Sam.h
Berichten: 40
Lid geworden op: di 08 okt 2019, 13:57

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Sam.h »

De teller bij Siemens staat voor dit jaar als op 150. Na een eerdere bestelling van Railpool voor 100 stuks. Aardig begin van het jaar.

De 50 hybride shunters geproduceerd door Vossloh is onderdeel van een framework agreement voor 250 stuks. De DB heeft de ambitie om 900 oudere shunters uit te rangeren. Toshiba heeft nu bestelling van 100 stuks staan, Vossloh 250 stuks. Ze hebben nog wel een stukje om te gaan.

Ik heb ergens een voorliefde voor de wat kleinere fabrikanten uit Oost Europa. Was daarom ook blij om te zien dat er een kleine order was voor Pesa voor 4 stuks Gamma 111ed voor een Poolse dochteronderneming van LTG.
Sam.h
Berichten: 40
Lid geworden op: di 08 okt 2019, 13:57

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Sam.h »

Railway Gazette meldt een verkoop van 18 vierdelige sets door Srbija Voz bij Stadler. Alles staat achter een paywal. Normaal gesproken lukt het altijd nog wel een press release te vinden, of een lokale krant zonder paywall, maar in dit geval een keer niet.

Omdat de stellen in Polen worden geproduceerd ga ik er vanuit dat het FLIRT's zijn. Hoewel er wel al eerder ook KISS dubbeldekkers geproduceerd worden voor Servië.
gpvos
Berichten: 586
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door gpvos »

RG heeft strikt genomen geen *pay*wall, je kan je er gratis voor inschrijven.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Sam.h schreef: ma 24 jan 2022, 11:52 Railway Gazette meldt een verkoop van 18 vierdelige sets door Srbija Voz bij Stadler.
Ik neem aan dat je een aankoop bedoelt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Vandaag was in Berlin de officiele presentatie van de ICE3neo (serie 408), er zullen in totaal 73 stellen komen: https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... Id=6900954 Eind van dit jaar moeten de eerste stellen, welke toelating voor Nederland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland krijgen, tussen NRW en Zuid-Duitsland in dienst komen.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Visgraatmodel »

ICE3neo? Is het in feite niet een Velaro D met wat aanpassingen?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ICE11 »

ICE3neo klinkt toch veel beter! :Y
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Klaasje »

Deze gaan de ICE3M (Br 406) vervangen.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Vervangen op de ICE International-diensten welteverstaan, het is de bedoeling dat de BR406 wel in dienst blijft maar enkel nog binnenlands gaat rijden. Dit omdat de voornaamste problemen met de 406 schijnen te zitten in de gelijkstroomafdeling van het treinstel.
Montecito08
Berichten: 22
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 01:11

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Montecito08 »

Zullen een aantal van deze ICE3neo-stellen ook in NS-eigendom komen? Aangezien NS een drietal ICE3M-stellen heeft...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Visgraatmodel schreef: di 01 feb 2022, 19:59 ICE3neo? Is het in feite niet een Velaro D met wat aanpassingen?
De reeds rijdende Velaro D (Baureihe 407) wordt toch ook ICE3neo genoemd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

De 407 is de ICE3MS. Er zijn ook wat verschillen tussen de 407 en 408. Meer deuren, andere verhouding 1/2e klas en beter mobiel bereik in de treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Naast dat de 407 en de 408 niet gecombineerd kunnen rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ZO6176 »

Maar zijn er dan verschillende deelseries ICE die wel gecombineerd kunnen rijden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

Ja, de ICE3 (403) en ICE3M (406) kunnen gecombineerd rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ICE11 »

De na de instroom van de Skoda-stammen tijdelijk in Engelsdorf gestalde oude rijtuigen van de München-Nürnberg-Express krijgen een tweede leven: Vanaf december zullen ze samen met gehuurde 193 RE-treinen tussen Ulm en Wendlingen via de nieuwe HSL rijden.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb echt zin om de nieuwe Stuttgart-Ulm-Express met een Vectron en oude IC-rijtuigen uit te proberen :trein: .

Overigens gaat DB Regio vanaf december 2025 de Alstom Coradia Stream HC inzetten tussen Frankfurt en Fulda (RE50 en RB51). Bron: https://www.lok-report.de/news/deutschl ... -netz.html

De Alstom Coradia Stream HC komt al vanaf december 2024 in dienst bij DB Regio tussen Frankfurt en Kassel (RE30). Bron:
https://www.railvolution.net/news/corad ... r-db-regio
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ICE11 »

De tien door de Schönbuchbahn bij CAF gekochte nieuwe treinstellen krijgen nog steeds geen toelating vanwege problemen met de remmen:

https://www.krzbb.de/inhalt.bremsproble ... ef58e.html

en

https://nachrichtend.com/die-schoenbuch ... oeblingen/
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

https://www.lok-report.de/news/europa/i ... tellt.html

Ceske Drahy heeft 50 Siemens Vectrons bestelt met een maximumsnelheid van 230 km/h. De levering vindt plaats vanaf 2025 en het us de bedoeling dat de locomotieven worden ingezet op verbindingen naar Duitsland, Oostenrijk, Slowakije en Hongarije.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

De 7 Talent 3-treinstellen die door Südtiroler Transportstrukturen waren besteld voor diensten tussen Innsbruck en Bolzano worden vervangen door 8 Coradia Stream-treinstellen. Ook krijgen ze meer capaciteit, niet 300 maar 381 zitplaatsen.

https://railcolornews.com/2022/04/06/it ... eam-units/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Bij DSO is een foto van de eerste zesdelige KISS (ex-Westbahn) in DB-kleuren te zien. De treinstellen moeten de onbetrouwbare IC2 tussen Stuttgart en Singen vervangen en doorrijden tot Zürich: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 157,page=1
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Het Duitse leger wil drie ICE3neo aankopen en deze vanaf 2025 voor patientenvervoer gebruiken: https://www.welt.de/politik/deutschland ... etzen.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Tom024 »

ICE11 schreef: ma 18 apr 2022, 20:28 Bij DSO is een foto van de eerste zesdelige KISS (ex-Westbahn) in DB-kleuren te zien. De treinstellen moeten de onbetrouwbare IC2 tussen Stuttgart en Singen vervangen en doorrijden tot Zürich: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 157,page=1
Vorige week zag ik een zesdelige Kiss in Aschaffenburg Gbf staan, tussen wagens van Railadventure, die voor DB doorgaans dit soort transporten uitvoeren. Dat stel was nog wel in Westbahn-outfit.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Ik denk dat was 4010 004 op weg naar Aachen, waar een deel van stellen bij Talbot Services een opknapbeurt krijgt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Vanaf morgen, 15 mei, neemt TrainOSE de van het Italiaanse moederbedrijf overgenomen Pendolino's uit de serie ETR470 op in de reguliere dienst tussen Athina en Thessaloniki. Vooralsnog nemen de treinstellen twee treinparen per dag op zich, die met alleen een tussenstop in Larissa een reistijd van net geen vier uur bewerkstelligen tussen de twee grootste steden van Griekenland.

https://www.ekathimerini.com/news/11837 ... on-may-15/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten