Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Met de wifi had ik overigens totaal geen probleem vandaag. Die werkt in de huidige rijtuigen meestal al vrij aardig. (Alleen niet in het restauratierijtuig, maar ach, daar kom je om te eten, niet om te internetten.)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Weet je dat laatste zeker? Als ik ergens een eetgelegenheid binnenloop zitten veel mensen naar beneden te kijken naar een mobiel... Gezellig!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Maar wie gebruikt tegenwoordig nog wifi? Gewoon een goede databundel nemen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Met het gemiddelde bereik wat er in Duitsland wordt aangeboden, is wifi haast wel een vereiste in Duitse trein om te gebruiken.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Je kunt ook gewoon ouderwets gebruiken met een naald hoor.
Maar serieus: is wifi al beschikbaar in Duitsland? Ik dacht dat ze daar net begonnen waren met de uitrol van kermit?
Maar serieus: is wifi al beschikbaar in Duitsland? Ik dacht dat ze daar net begonnen waren met de uitrol van kermit?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Zelfs in de DDR hebben ze wifi
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ook in Tsjechië had ik toch echt de indruk dat de wifi stabieler was dan het mobiele netwerk. Wellicht is dat systeem beter geschikt in het omgaan met verschillende zendmasten van verschillende aanbieders.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ligt er ook heel erg aan welke Provider je gebruikt. Ik heb in de trein op veel treintrajecten over het algemeen weinig problemen met het Telekom netwerk, waar ik bij de netwerken van Vodafone/O2 voor mijn gevoel vaker geen bereik heb.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik moet dit beeld toch wel bijstellen. Het bereik en de kwaliteit van de internetverbindingen in Duitsland verbetert. Met name bij Deutsche Telekom en ik meen Vodafone. Er zitten nog wel dips in, maar 4 of zelfs 5G wordt aangeboden.
Zoals cassie127 al stelt.
Zoals cassie127 al stelt.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ja bij ik heb zelf weinig problemen in Duitsland.
Vroeger was het veel slechter met name op het platteland.
Vroeger was het veel slechter met name op het platteland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Bij mij werkt O2 dan weer verreweg het beste. Vodafone gaat nog, maar Telekom is echt een drama.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Bereik in Duitsland is vooral een probleem in grensgebieden en flink geaccidenteerde landschappen, er zit nog steeds een zwart gat ergens tussen Emmerich en Wesel en in de Vulkaneifel is het ook weinig soeps.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In de trein tussen Aachen en Mönchengladbach zit je inderdaad ook nog vaak zonder bereik.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Er zijn beelden opgedoken van de nieuwe vijfdelige Soko-treinen die over enkele jaren op het traject tussen Budapest en Beograd gaan rijden, zie hier: https://n1info.rs/biznis/foto-kako-ce-i ... u-iz-kine/
Vanaf december 2024 gaat een nieuwe HSL open tussen Novi Sad en Subotica, waardoor de reistijd tussen Novi Sad en Subotica van 4 uur daalt naar 1,5 uur. Mogelijk komt er vanaf december 2024 ook een aantrekkelijker verbinding tussen Budapest en Beograd, als de trein Subotica-Szeged betere aansluitingen zou krijgen. Over enkele jaren zou er rechtstreeks gereden moeten tussen Budapest en Beograd.
Vanaf december 2024 gaat een nieuwe HSL open tussen Novi Sad en Subotica, waardoor de reistijd tussen Novi Sad en Subotica van 4 uur daalt naar 1,5 uur. Mogelijk komt er vanaf december 2024 ook een aantrekkelijker verbinding tussen Budapest en Beograd, als de trein Subotica-Szeged betere aansluitingen zou krijgen. Over enkele jaren zou er rechtstreeks gereden moeten tussen Budapest en Beograd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
1,5 uur voor 100 km? Dat is niet erg HSL dan.
Als dat de reistijd wordt dan gaan ze niet harder dan 160 rijden (wat nog altijd een record is voor Servië).
Als dat de reistijd wordt dan gaan ze niet harder dan 160 rijden (wat nog altijd een record is voor Servië).
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik neem aan dat dat inclusief grenscontrole is, dan is 1,5 uur namelijk best een vooruitgang.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Maar Subotica is in Servië, een binnenlandse trein heeft daar geen grenscontrole nodig.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het lijkt mij logischer dat die 1,5 uur is voor de reistijd Belgrado-Subotica. Belgrado-Novi Sad is nu 36 minuten, voor Novi Sad-Subotica lijkt me uit de losse pols 50 minuten een voor de hand liggende rijtijd, plus nog een paar minuten voor de haltering in Novi Sad.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In opvolging van deze 12 meter bussen schaft De Lijn nu tot 100 gelede bussen aan van de Spaanse busbouwer Irizar;Stadsbus schreef: ↑vr 05 jan 2024, 03:19 In België schaffen ze wat Chinese bussen aan, en daar komt ook weer kritiek op: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/04 ... e-constru/
Meer info over de aankoop van de bussen: https://businessam.be/teken-des-tijds-d ... -reus-byd/
Gaat om 92 12 meter bussen, order kan oplopen tot 500 stuks.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/06 ... tra-comfo/
Bussen zijn van het type ie tram 18 en kunnen 160 kilometer rijden op een volle accu.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Nou nee. De Lijn hoopt 100 van die bussen te mogen aanschaffen, maar eerst moet er een nieuwe Vlaams minister voor mobiliteit aantreden voordat besloten wordt of ze echt aangeschaft kunnen worden. Verkiezingen over 34 dagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Alle bij de DB recent terzijde gestelden IC-1-rijtuigen zijn inmiddels verkocht. Naast nieuwe eigenaren in Oostenrijk en Oost-Europa heeft nu TRI in totaal 30 rijtuigen 2e klas gekocht.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... -2030.html
Eurostar wil in de nabije toekomst 30 tot 50 nieuwe hogesnelheidstreinen bestellen die zowel in Nederland, als België, als Duitsland, als Frankrijk als naar London kunnen rijden. Nieuwe treinen creëeren ook een kans op eventuele directe treinen van Duitsland (Köln) naar London.
Begin jaren '30 zullen de nieuwe treinen dan de oude Thalys-treinen en TSMT-treinen gaan vervangen.
Eurostar wil in de nabije toekomst 30 tot 50 nieuwe hogesnelheidstreinen bestellen die zowel in Nederland, als België, als Duitsland, als Frankrijk als naar London kunnen rijden. Nieuwe treinen creëeren ook een kans op eventuele directe treinen van Duitsland (Köln) naar London.
Begin jaren '30 zullen de nieuwe treinen dan de oude Thalys-treinen en TSMT-treinen gaan vervangen.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op zo 19 mei 2024, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
DB was jaren geleden al eens bezig met Frankfurt-Londen?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Is de douanecapaciteit in Londen dan al uitgebreid? Ik had begrepen dat dat nu de beperkende factor is voor het aantal passagierstreinen door de kanaaltunnel.
Het kan ook gewoon zo dat ze deze stellen bestellen zodat ze flexibeler met hun materieel om kunnen gaan en dus minder reservetreinen nodig hebben.
Het kan ook gewoon zo dat ze deze stellen bestellen zodat ze flexibeler met hun materieel om kunnen gaan en dus minder reservetreinen nodig hebben.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten