Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
ECx met minstens een jaar vertraging: https://www.stuttgarter-nachrichten.de/ ... duced=true
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In Zwitserland hebben SBB en dochterbedrijven Thurbo en RegionAlps 286 FLIRT-treinstellen besteld bij Stadler, met een optie voor nog eens 224 treinstellen.
https://railcolornews.com/2022/05/31/ch ... d-stadler/
SBB krijgt 155 vierdelige stellen, Thurbo krijgt 19 vierdelige en 88 driedelige stellen en RegionAlps krijgt 24 vierdelige stellen.
Deze vervangen alle Domino-treinstellen bij SBB en RegionAlps, de GTW’s bij Thurbo, de oudste FLIRT’s bij SBB en NiNa-treinstellen bij RegionAlps. Levering start in 2026 en duurt tot 2034
https://railcolornews.com/2022/05/31/ch ... d-stadler/
SBB krijgt 155 vierdelige stellen, Thurbo krijgt 19 vierdelige en 88 driedelige stellen en RegionAlps krijgt 24 vierdelige stellen.
Deze vervangen alle Domino-treinstellen bij SBB en RegionAlps, de GTW’s bij Thurbo, de oudste FLIRT’s bij SBB en NiNa-treinstellen bij RegionAlps. Levering start in 2026 en duurt tot 2034
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Eindelijk die Domino's weg.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
^^^ duurt nog wel even hè.. Eerste uitlevering over vier jaar.. wat misschien wel later wordt.. want de (economische) wereld gaat veranderen door de oorlog met Rusland.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vanwege de vertraagde levering van de Talgo-treinstammen aan DSB, zal DSB overgaan tot het huren van 56 intercityrijtuigen van DB. Deze zullen dan met de EB-Vectron locomotieven van DSB vanaf 2023 de treindienst tussen Hamburg en Kopenhagen gaan verzorgen.
https://mobilitywatch.dk/nyheder/person ... 139854.ece
https://mobilitywatch.dk/nyheder/person ... 139854.ece
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Die vertraging is niet erg onverwacht gezien:
De Coradia Streams die DSB had besteld (voor binnenlands verkeer) lopen overigens ook vertraging op. https://mobilitywatch.dk/nyheder/person ... 139854.ece
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Misschien een stomme vraag, maar waarom zijn die treinen nodig? Gaat de frequentie omhoog of is het huidige materieel oud?
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Deel van het materieel is aan vervanging toe en verder wordt er flink geïnvesteerd in de elektrificatie van het Deense spoorwegnet. Dieseltreinen worden daarmee overbodig.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
DSB wil ook maar al te graag af van die IC4-troep van AnsaldoBreda.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De route Hamburg - Kopenhagen wordt sinds er via Odense wordt gereden volledig onder de draad gereden met dieseltreinen. Bovendien zitten de treinen vaak erg vol, om dat te voorkomen is reserveren in de zomer al verplicht. Snelle verlichting van deze situatie is dus welkom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dat kan natuurlijk ook nog.
Heb je hier een bron voor? Ik wil zo'n trein nemen op 28 juni, maar de Interrailapp zegt dat een stoelreservering alleen aangeraden is, en voor dat traject heb ik dus nog niks geboekt.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Staat een grote mededeling op de internationale pagina van de DSB
OBS: I perioden 18. juni til 21 august 2022 skal du grundet de mange rejsende have en pladsbillet til de direkte internationale tog til og fra Hamborg.
https://www.dsb.dk/find-produkter-og-se ... sb-udland/
OBS: I perioden 18. juni til 21 august 2022 skal du grundet de mange rejsende have en pladsbillet til de direkte internationale tog til og fra Hamborg.
https://www.dsb.dk/find-produkter-og-se ... sb-udland/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De site van DSB vermeldt het wel:
Edit: ah, Suus was me te snel af.
(grof letterlijk vertaald uit het Deens)Husk pladsbilletten til sommer
I perioden 18. juni til 21. august 2022 skal du grundet de mange rejsende have en pladsbillet til de direkte internationale tog til og fra Hamborg.
Onthoud de zitplaatsreservering voor de zomer
In de periode tussen 18 juni en 21 augustus 2022 moet je, op grond van teveel reizigers, een zitplaatsreservering hebben voor de directe internationale trein van en naar Hamburg
Edit: ah, Suus was me te snel af.
Laatst gewijzigd door Cas op do 16 jun 2022, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
請勿靠近車門
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Lekker handig gecommuniceerd weer. In de Interrailapp staat het niet, in hafas staat het half (zowel aangeraden als verplicht staat vermeld), en dan moet ik er zo maar achter komen. Ik ga maar eens boeken, dank je.
Ik heb trouwens wel een overstap in Fredericia, omdat de IC van Hamburg richting Aarhus gaat. Moet het dan ook? Zoals het er nu staat durf ik die discussie wel aan met de conducteur.
Ik heb trouwens wel een overstap in Fredericia, omdat de IC van Hamburg richting Aarhus gaat. Moet het dan ook? Zoals het er nu staat durf ik die discussie wel aan met de conducteur.
Materieelaanschaf in het buitenland
Ja, moet dan ook. Het is toch een directe internationale trein van of naar Hamburg?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Oeps, mn brein vulde vanzelf in dat het de trein van/naar Kopenhagen betrefde. Dan maar boeken.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De deelstaat Baden-Württemberg heeft 130 elektrische vierdelige treinstellen type Coradia Stream HC besteld bij Alstom. Deze gaan vanaf december 2025 op diensten rondom Stuttgart rijden waar de in 2019 in dienst gestelde treinstellen types FLIRT en Talent2 niet meer voldoende capaciteit bieden.
https://vm.baden-wuerttemberg.de/de/ser ... -land-aus/
Er is ook nog een optie op 100 extra treinstellen genomen. De huidige treinstellen gaan ander, ouder elektrisch materieel elders in de deelstaat vervangen, bijvoorbeeld de 425 die op de IRE Ulm - Basel rijden.
https://vm.baden-wuerttemberg.de/de/ser ... -land-aus/
Er is ook nog een optie op 100 extra treinstellen genomen. De huidige treinstellen gaan ander, ouder elektrisch materieel elders in de deelstaat vervangen, bijvoorbeeld de 425 die op de IRE Ulm - Basel rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
En daarom rijden tot 2025 rijden rondom Stuttgart enkele spitstreinen met 110 & n-Wagen van TRI!
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Was het dan niet alvast handiger om treinen te bestellen die volledig dubbeldeks zijn?Suus schreef: ↑vr 24 jun 2022, 07:50 De deelstaat Baden-Württemberg heeft 130 elektrische vierdelige treinstellen type Coradia Stream HC besteld bij Alstom. Deze gaan vanaf december 2025 op diensten rondom Stuttgart rijden waar de in 2019 in dienst gestelde treinstellen types FLIRT en Talent2 niet meer voldoende capaciteit bieden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De keuze voor de huidige treinstellen was bij de vervoerders gelegd, en op basis van de toenmalige prognoses was enkeldeks ruim voldoende voor de vraag. Inmiddels blijkt dat niet meer het geval, dus grijpt het ministerie in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dat snap ik.
Wat ik bedoelde: bij de nu bestelde Coradia Stream HC zijn de tussenbakken enkeldeks. Was het niet handiger geweest als die ook dubbeldeks zouden zijn?
Wat ik bedoelde: bij de nu bestelde Coradia Stream HC zijn de tussenbakken enkeldeks. Was het niet handiger geweest als die ook dubbeldeks zouden zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met hoge perrons en gelijkvloerse toegang voor rolstoelen.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het lijkt een deja vu..... Rhein-Sieg-Express..... Gelukkig waren toen de oude dubbeldekkers nog beschikbaar.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dit concept (mix van enkel/dubbeldeks) is niet voor niets zo populair de laatste tijd.
380 zitplaatsen is ook best een behoorlijke capaciteit voor een vierdelig treinstel. Dat scheelt niet zo vreselijk veel met een volledige dubbeldeks treinstel.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten