Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Interessant, want niet heel veel verderop wordt de concessie Singen - Schaffhausen van DB Regio waar ze met de 426 rijden met anderhalf jaar ingekort vanwege aanhoudende technische problemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De BOB koopt ze niet van DB Regio, maar van het Saarland.
De stellen die rond Singen rijden, moeten voor onderhoud telkens naar de werkplaats in Stuttgart. Dat maakt vervanging bij (kleine) defecten uiteraard ingewikkelder.
De stellen die rond Singen rijden, moeten voor onderhoud telkens naar de werkplaats in Stuttgart. Dat maakt vervanging bij (kleine) defecten uiteraard ingewikkelder.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Maar het onderhoud van deze stellen gaat in Ulm plaatsvinden. Ook nog een 60 kilometer rijden vanaf Aulendorf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik dacht dat BOB de afkorting was van Bayerische Oberlandbahn, maar er is dus nog een BOB?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De Berner-Oberland-Bahn in Zwitserland is de originele BOB en de eigenaar van de UIC-code BOB.
De Bodensee-Oberschwaben-Bahn was de tweede BOB uit 1993, die heeft daarom van de UIC de officiële afkorting BOBFN gekregen, waarbij FN de afkorting is van Friedrichshafen.
De Bayerische Oberlandbahn is de derde en nieuwste BOB uit 1998, die heeft de afkorting BOBY gekregen van de UIC.
De Bodensee-Oberschwaben-Bahn was de tweede BOB uit 1993, die heeft daarom van de UIC de officiële afkorting BOBFN gekregen, waarbij FN de afkorting is van Friedrichshafen.
De Bayerische Oberlandbahn is de derde en nieuwste BOB uit 1998, die heeft de afkorting BOBY gekregen van de UIC.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Omdat GoAhead de vanaf aanstaande December in het Allgäu rijdende Flirt-treinstellen niet door Stadler laat onderhouden maar de opdracht aan een bij een Russische holding horende bedrijf uitbesteed heeft vreest Stadler nu voor industriele spionage:
https://www.welt.de/wirtschaft/article2 ... irmen.html
https://www.welt.de/wirtschaft/article2 ... irmen.html
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Inmiddels is er ook een persbericht van Go Ahead waarin men ervan uitgaat dat de levering van de Stadler-treinstellen door de ruzie over het onderhoud misschien niet op tijd kan. Go Ahead bevestigt wel, in December met de dienst te beginnen.
https://www.go-ahead.bayern/news/go-ahe ... e-333.html
https://www.go-ahead.bayern/news/go-ahe ... e-333.html
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het schijnt dat het Russische bedrijf een door Stadler zelf ingehuurde onderaannemer is in de fabriek in Hongarije.ICE11 schreef:Omdat GoAhead de vanaf aanstaande December in het Allgäu rijdende Flirt-treinstellen niet door Stadler laat onderhouden maar de opdracht aan een bij een Russische holding horende bedrijf uitbesteed heeft vreest Stadler nu voor industriele spionage:
https://www.welt.de/wirtschaft/article2 ... irmen.html
https://www.railtech.com/rolling-stock/ ... n-hungary/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In Berlin is nu een 1:1 model van het nieuwe metrotreinstel serie J/JK in het Technikmuseum te zien: https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2 ... useum.html
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Strak, een beetje een kruising van een Icke en een 484.
Ik doe ook maar wat
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Niet per se de aanschaf van nieuw materieel, maar OASA, de stadsvervoerder in Athene, leaset sinds dit voorjaar 300 gebruikte bussen om op 14 stadslijnen in Athene de dienst te versterken. Dit materieel is van zeer diverse komaf. Video's op YouTube laten Citaro's en MAN's zien die onder anderen voorheen in Berlin en Vorarlberg reden, maar er rijden ook MAN's tussen die in Eindhoven en op de vervangende bus voor de Hoekse Lijn hebben gereden. Vaak zitten de kenmerken van OASA pontificaal over de huisstijl van de vorige eigenaar geplakt.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op do 27 mei 2021, 06:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ook ex Qbuzz GD geledes rijden daar.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Daar is een woordje 'en' weggevallen. Dat heb ik bij dezen gefixt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De bestelling van Talent 3 voor Vorarlberg is geannuleerd: https://industriemagazin.at/a/millionen ... r-geplatzt
- MobilityGoesDutch
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 08 jul 2014, 14:27
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het gelinkte bericht is een maand oud en klopt ook niet. Er is niets geannuleerd, de kans is alleen uitermate klein dat er ooit nog Talent 3 in de Vorarlberg gaat rijden, aangezien er dermate weinig zicht op een toelating is dat ÖBB een aanbesteding is gestart om op korte termijn aan alternatief materieel te komen (speculatie: nog meer Desiro ML).
Met vriendelijke groet, Willem
-
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
TRI, al bekend voor vervangende treinen met "Silberlingen" en hun 110 en 112, zal nu ook 103 224 weer rijvaardig maken: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,9759386
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Die Talent 3 is een grote miserie. Die treinen hadden volgens planning tijdens mijn laatste Oostenrijkreis in de zomer van 2019 al moeten rijden.Dennenboom schreef: ↑wo 16 jun 2021, 10:55 Hier wat meer achtergronden over de Talent-3 in Oostenrijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Maar toen kwam Cojona?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Bombardier kan niet met software omgaan. Iedereen die een nieuw type trein bij Bombardier bestelt moet rekenen op jaren vertraging. Bij de Twindexx Vario en de Talent 2 was het niet anders met vertraagde toelatingen. Siemens, Stadler en zelfs CAF hebben hun zaakjes beter voor elkaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vergeet de IC2 niet...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Tenminste de IC2 met 146 werken inmiddels stabiel. Problemen zijn er voortdurend met de stammen met 147.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De Franse regio Grand Est koopt samen met de Duitse deelstaten Saarland en Rheinland-Pfalz Régiolis-treinstellen. Deze zullen dan vanaf december 2024 aan de winnaar van de aanbesteding van meerdere grensoverschrijdende lijnen tussen Duitsland en Frankrijk ter beschikking gesteld worden.
https://www.rheinpfalz.de/politik/rhein ... 26033.html
https://www.rheinpfalz.de/politik/rhein ... 26033.html
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Volgens mij was die aankoop toch al even bekend en eerder al hier gemeld toch?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten