Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
En zo zag ie eruit in 2019 (en nu nog steeds denk ik):
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De nieuwe ICE, serie 408, is nu voor de inzet in Duitsland toegelaten:
https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/ ... -5-001-001
https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/ ... -5-001-001
-
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... en-9134890
Vanaf 2024 rijdt de ICE 3neo naar België. Hopelijk geldt dat ook voor Nederland.
Vanaf 2024 rijdt de ICE 3neo naar België. Hopelijk geldt dat ook voor Nederland.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Aangezien er enkel over België wordt gerept en niet over Nederland, vermoed ik dat Nederland later pas aan de beurt is. Wel kan de verbinding naar Amsterdam alvast profiteren van de instroom van de BR408 naar Brussel, doordat alle beschikbare BR406 dan kunnen worden ingezet naar Amsterdam. Hopelijk gaan daarmee de betrouwbaarheid en de capaciteit (alle ritten met dubbele stellen? ) al omhoog.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het artikel gaat specifiek over de verbinding Brussel - Frankfurt, dat is de enige reden daarvoor. De Baureihe 406 verdwijnt in 2024 van de internationale dienst, ook van/naar Nederland.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ook in eerdere berichtgeving over de BR408 die ik de afgelopen maanden heb zien langskomen, werd alleen België genoemd, of alleen voor België een jaartal van introductie genoemd. Vandaar mijn gedachtegang.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
België was ook de 407 beloofd, daar is ook niets van terecht gekomen. Toelating in Nederland gaat over het algemeen sneller dan in België.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In Nederland gaat ICE-3 Neo ook vanaf 2024 rijden, zowel naar België als naar Nederland zal en nog tijdelijk een mix tussen 406 en 408 mogelijk zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... erzeichnis
Volgens fernbahn.de gaat de IC Hamburg-Kopenhagen vanaf 11 april met een lok en 7 rijtuigen rijden in plaats van de IC3-treinstellen. Helaas is de Eerste Klas-rijtuig een abteilwagen met hokjes voor zes personen. De Tweede Klas wordt wel een hele vooruitgang en fans van de IC3-treinstellen kunnen nog altijd de IC Hamburg-Aarhus nemen, deze trein blijft rijden met IC3-treinstellen.
Op de IC naar Gera verdwijnen wel de Eerste Klas-rijtuigen met zespersoonscoupés. Vanaf december wordt op de IC naar Gera Eerste Klas-rijtuigen met een open coupé ingezet.
Volgens fernbahn.de gaat de IC Hamburg-Kopenhagen vanaf 11 april met een lok en 7 rijtuigen rijden in plaats van de IC3-treinstellen. Helaas is de Eerste Klas-rijtuig een abteilwagen met hokjes voor zes personen. De Tweede Klas wordt wel een hele vooruitgang en fans van de IC3-treinstellen kunnen nog altijd de IC Hamburg-Aarhus nemen, deze trein blijft rijden met IC3-treinstellen.
Op de IC naar Gera verdwijnen wel de Eerste Klas-rijtuigen met zespersoonscoupés. Vanaf december wordt op de IC naar Gera Eerste Klas-rijtuigen met een open coupé ingezet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In Dresden rijden vandaag de eerste nieuwe trams serie NGT DX in de reizigersdienst, vooralsnog alleen te zien op enkele omlopen van lijn 2.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Al vanaf morgen wordt het treinpaar 818/819 tussen Frankfurt en Köln met ICE3neo gereden:
https://app.handelsblatt.com/technik/fo ... 07252.html
https://app.handelsblatt.com/technik/fo ... 07252.html
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Voor de liefhebbers:
ICE 818 vertrekt om 12:15 vanaf Frankfurt (Main) Hbf naar Köln Messe/Deutz, en ICE 819 rijdt om 16:01 vanaf daar weer terug naar Frankfurt.
ICE 818 vertrekt om 12:15 vanaf Frankfurt (Main) Hbf naar Köln Messe/Deutz, en ICE 819 rijdt om 16:01 vanaf daar weer terug naar Frankfurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
En zijn dat nou ook de stellen die straks naar Nederland gaan rijden of is er ook een monocourante versie van?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Alle stellen hebben dezelfde elektrische installatie. Of ze ook allemaal dezelfde beveiligingsapparatuur zullen krijgen is mij niet duidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Voor zover ik weet is het de bedoeling dat de gehele serie een toelating krijgt in Nederland en België.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dat zou voor de flexibiliteit geweldig zijn, maar 73 stellen uitrusten met ATB en TBL1 is wellicht wel wat overkill.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Is een TBL1+-uitrusting überhaupt nog nodig voor de BR408? Tegen de tijd dat die gaat rijden richting België (over pakweg een jaar) ligt er immers over de gehele route van de grens t/m Brussel-Zuid ETCS, en volgens mij ook op omleidingsroutes langs Verviers en Landen (al weet ik dat van laatstgenoemde niet zeker).
Hetzelfde vraag ik me overigens ook af over de ICNG-B, die zou vanaf indienststelling in België überhaupt nooit de TBL hoeven gebruiken omdat dan het hele land al over is op ETCS.
Hetzelfde vraag ik me overigens ook af over de ICNG-B, die zou vanaf indienststelling in België überhaupt nooit de TBL hoeven gebruiken omdat dan het hele land al over is op ETCS.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In Vorarlberg is de eerste vierdelige Desiro ML van ÖBB in de reizigersdienst opgenomen: https://www.vmobil.at/oebb-erste-zuege- ... ll-betrieb
Deze serie van 21 treinstellen vervangt evenzoveel exemplaren van de geflopte Talent 3. De stellen hadden in de zomer van 2019 in dienst moeten komen op de S-Bahn Vorarlberg, maar tijdens de toelating en een kort proefbedrijf in 2020/2021 traden zo veel problemen op, dat de Oostenrijkse spoorwegen alle lopende bestellingen heeft afgezegd en laat vervangen door de Desiro ML.
Deze serie van 21 treinstellen vervangt evenzoveel exemplaren van de geflopte Talent 3. De stellen hadden in de zomer van 2019 in dienst moeten komen op de S-Bahn Vorarlberg, maar tijdens de toelating en een kort proefbedrijf in 2020/2021 traden zo veel problemen op, dat de Oostenrijkse spoorwegen alle lopende bestellingen heeft afgezegd en laat vervangen door de Desiro ML.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
En wat gebeurt er met de Talents die er al waren?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Die staan momenteel in Mukran in de buurt van al het afgeschreven DB Materieel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Amtrak heeft bij Siemens nieuwe treinen besteld:
https://www.washingtonpost.com/transpor ... ns-trains/
https://www.amtrak.com/amtrak-airo
https://www.washingtonpost.com/transpor ... ns-trains/
https://www.amtrak.com/amtrak-airo
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Die bestelling van Amtrak was toch al van begin vorig jaar ergens? Kan me namelijk herinneren dat ik er eerder wat over gelezen heb.
Wat sowieso wel nieuw is is dat Ontario Northland in Canada 3 nieuwe treinen besteld heeft voor een vernieuwde Northlander treinverbinding (wat in facto dus de opvolgers worden van de TEE-rijtuigen die daar gereden hebben)
https://www.cbc.ca/news/canada/sudbury/ ... -1.6687042
Wat sowieso wel nieuw is is dat Ontario Northland in Canada 3 nieuwe treinen besteld heeft voor een vernieuwde Northlander treinverbinding (wat in facto dus de opvolgers worden van de TEE-rijtuigen die daar gereden hebben)
https://www.cbc.ca/news/canada/sudbury/ ... -1.6687042
Grt. Stefan
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
RDC heeft minstens twee locs Baureihe 101 gekocht welke in Engelsdorf terzijde stonden.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Waren die dingen niet tot op de draad versleten?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten