Nee, de S8 heeft inmiddels doorgaand 210 meter lange perrons. Perrons voor maximum een dubbeltractie heb je ook nog op de S2 ten oosten van Markt Schwaben.
Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
CD laat 20 ComfordJet stammen, met stuurstand bouwen. Om oa. naar Kopenhagen te rijden.
https://zdopravy.cz/comfortjety-budou-j ... ni-171440/
https://zdopravy.cz/comfortjety-budou-j ... ni-171440/
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Gaan ze rechtstreeks naar Denemarken rijden? Praag-Kopenhagen? Via Berlijn-Hamburg? Vet!
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik vraag me af of hoeveel treinen er kunnen keren op Hamburg Hbf om van en naar Denemarken te gaan.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Tot de Fehmarnbeltverbinding weer open is hoef je gelukkig niet in Hamburg te keren, erna wordt het inderdaad lastig omdat je dan alleen gebruik kan maken van spoor 8 op Hamburg Hbf.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Praag-Kopenhagen met een trein? Ik kan me de vertragingen al voorstellen...
請勿靠近車門
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Voor treinen uit Berlijn is keren op Hamburg Hbf richting Lübeck iets makkelijk dan voor treinen vanuit Harburg.Z2N schreef:Tot de Fehmarnbeltverbinding weer open is hoef je gelukkig niet in Hamburg te keren, erna wordt het inderdaad lastig omdat je dan alleen gebruik kan maken van spoor 8 op Hamburg Hbf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 788
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Elektrificatie van de spoorlijn Büchen - Lübeck zou goed uitkomen om kopmaken in Hamburg te vermijden en een directer, dus snellere route vanaf Berlijn naar Lübeck en Denemarken.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik kan me zo voorstellen dat de ČD ook ná opening van de Fehmarntunnel graag via Hamburg en het liefst het Hbf willen bedienen. Büchen dan wel Lübeck à la Schiedam als Hamburg (süd)ost verkopen lijkt me geen goede businesscase
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dat zal ervan afhangen hoeveel sneller via Schwerin is, want České Dráhy rijdt al meermaals per dag naar Hamburg.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Schwerin‽
Blijkbaar wordt Schwerin-Lübeck opgewaardeerd.
Daarmee lijkt het dus duidelijk wat ČD waarschijnlijk van plan is. Vanaf nu weer on-topic?
Blijkbaar wordt Schwerin-Lübeck opgewaardeerd.
Daarmee lijkt het dus duidelijk wat ČD waarschijnlijk van plan is. Vanaf nu weer on-topic?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Berichten: 3595
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dit soort verbindingen zijn leuk op papier, maar in de praktijk zijn dit soort lange verbindingen uitermate vertragingsgevoelig. De reizigers tussen bijvoorbeeld Kopenhagen en Hamburg of tussen Berlin en Praha zijn hier bijvoorbeeld de dupe van, terwijl er maar een kleinere groep reizigers profiteren van de rechtstreekse verbinding tussen Kopenhagen en Praha. Zeker Hamburg is gewoon een ontzettend vervelende flessenhals waarbij gemakkelijk vertragingen kunnen ontstaan.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Maar door vliegschaamte is er toch veel vraag vanuit Scandinavische landen naar dit soort verbindingen.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Er is vraag naar goede treinverbindingen, zeker, en die wil ik ook graag, al helemaal naar Kopenhagen! Ik vraag me alleen af of reizigers hiermee geholpen zijn, omdat zulke lange verbindingen, zeker door Duitsland, uiteindelijk vaak onbetrouwbaar blijken. Ook zorgt de afstand tot de 'thuisbasis' ervoor dat de trein pas laat opstart en al vroeg stopt.
Natuurlijk is het vanuit Zweden wel fijn om vanuit Kopenhagen niet meer over te hoeven stappen, en Denemarken/Zweden - Berlijn/Praag is zeker toeristische vraag naar. Zeker zonder Fehmarnbelt-tunnel is het echter wel zo'n enorm lange zit dat een nachttrein misschien meer op z'n plaats is. Ik ben nog niet overtuigd dat de voordelen voor een directe verbinding op de lange afstand de nadelen voor Berlijn-Praag compenseren.
Natuurlijk is het vanuit Zweden wel fijn om vanuit Kopenhagen niet meer over te hoeven stappen, en Denemarken/Zweden - Berlijn/Praag is zeker toeristische vraag naar. Zeker zonder Fehmarnbelt-tunnel is het echter wel zo'n enorm lange zit dat een nachttrein misschien meer op z'n plaats is. Ik ben nog niet overtuigd dat de voordelen voor een directe verbinding op de lange afstand de nadelen voor Berlijn-Praag compenseren.
請勿靠近車門
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Andersom geldt natuurlijk hetzelfde: de dienstregeling in Duitsland is nu al zo'n zooitje dat indirecte langeafstandstreinen (met overstap) gigantisch onaantrekkelijk worden.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Je kunt ook een haltering van 20 minuten in Hamburg Altona of iets dergelijks inplannen, zodat er buffer is?
-
- Berichten: 3595
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De SBB wil de meeste treinen uit Duitsland al laten eindigen in Basel, omdat al die vertraagde treinen uit Duitsland ook de punctualiteit in Zwitserland onder druk zet. En ik denk dat andere landen er ook mee in de maag zitten. In Oostenrijk is het traject tussen Salzburg en Klagenfurt/Graz deels enkelsporig. Dan zorgen die vertraagde treinen uit Duitsland ook wel voor problemen. Er bestaat wel een kans dat de ÖBB gaat eisen dat treinen van en naar Duitsland moeten beginnen cq. Eindigen in München of Nürnberg om zo te voorkomen dat vertraagde treinen uit Duitsland de punctualiteit in Oostenrijk onder druk zet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De integratie van het Duitse en Oostenrijkse spoorwegnetwerk is hechter, omdat er Oostenrijkse corridortreinen vanaf Salzburg door Duitsland naar Kufstein rijden. En daar gebeurt helaas ook van alles en nog wat, zoals een brandende bouwtrein afgelopen weekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Net een ritje gemaakt met een hagelnieuwe RegioFox. Best een prima trein. Heeft ook een mini 1e klas, daar ben ik niet geweest.umbusko schreef: ↑wo 15 mar 2023, 20:39 De Tsjechische dierentuin wordt binnenkort uitgebreid met 76 nieuwe Poolse treinen van Pesa met de benaming... RegioFox. Ze gaan oude RegioNova's vervangen. Als alles goed gaat, begint de inzet de tweede helft van dit jaar op het traject Praha-Rudná-Beroun-Rakovník.
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3 ... rove-vlaky (met video)
-
- Berichten: 3595
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
https://bahnblogstelle.com/206765/gross ... eue-zuege/
De ÖBB heeft bij Siemens een raamcontract afgesloten voor de afname van maximaal 540 driedelige Mireo-stellen voor het regionale vervoer in Oostenrijk. Vanaf 2028 worden de nieuwe Mireo-stellen ingezet in Oostenrijk.
De ÖBB heeft bij Siemens een raamcontract afgesloten voor de afname van maximaal 540 driedelige Mireo-stellen voor het regionale vervoer in Oostenrijk. Vanaf 2028 worden de nieuwe Mireo-stellen ingezet in Oostenrijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De instroom van de nieuwe Desiro's is in Vorarlberg en Tirol aardig op gang gekomen. Bijna alles wat ik in de eerstgenoemde zag rijden aan regionale treinen reed met de nieuwe vierdelige treinstellen.
Maar met 540 Mireo-treinstellen kan ÖBB met gemak alle oude rijtuigen uitfaseren, alsmede een groot deel van de Talent-treinstellen. Die kunnen dankzij de ombouw nog een tijdje mee, maar zijn tegen de tijd dat die nieuwe treinstellen geleverd worden ook tegen de 30 jaar oud.
Maar met 540 Mireo-treinstellen kan ÖBB met gemak alle oude rijtuigen uitfaseren, alsmede een groot deel van de Talent-treinstellen. Die kunnen dankzij de ombouw nog een tijdje mee, maar zijn tegen de tijd dat die nieuwe treinstellen geleverd worden ook tegen de 30 jaar oud.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
En dan ben ik nu even rond de Bodensee, komt de REX 1 aanrijden met een Talent en de S1 met Dosto (Wiesel) wagens
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik ben desbetreffende dag maar 45 minuten binnen het inzetgebied van de S-Bahn Vorarlberg geweest op doorreis naar Zwitserland. Dan is de kans dat je veel tegenkomt wat kleiner en de kans dat je in verhouding veel nieuwe Desiro's ziet een ietsje hoger.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Nee klopt, er rijden er zat afgelopen weken daar genoeg zien rijden. Maar er rijden ook nog genoeg talenten en dosto's rond, voornamelijk op de S treinen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3595
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik denk dat nog niet alle bestelde Desiro's in dienst zijn in Vorarlberg, want in principe zou je met 21 stellen de treindienst in Vorarlberg kan uitvoeren met uitzondering van de RailJet en de S7 tussen Rorschach en Lindau.
Voor de halfuurlijkse RE Lindau-Schruns heb je 7 stellen nodig (in enkeltractie)
Voor de halfuurlijkse S1 Bregenz-Bludenz heb je 6 stellen nodig (in enkeltractie)
Voor de halfuurlijkse S3 Bregenz-St Margreten heb je 2 stellen nodig (in enkeltractie)
Voor de halfuurlijkse S2 Feldkirch-Buchs heb je 2 stellen nodig (in enkeltractie, moet wel het gedeeltelijke dubbelspoor in Liechtenstein gereed zijn)
Voor de halfuurlijkse S5 St Margreten-Dornbirn heb je 2 stellen nodig (in enkeltractie)
Bij elkaar heb je 19 stellen nodig. Als je 21 stellen besteld hebt, zou je al het oudere materieel kunnen afvoeren of enkel behouden voor spitsdiensten.
Voor de halfuurlijkse RE Lindau-Schruns heb je 7 stellen nodig (in enkeltractie)
Voor de halfuurlijkse S1 Bregenz-Bludenz heb je 6 stellen nodig (in enkeltractie)
Voor de halfuurlijkse S3 Bregenz-St Margreten heb je 2 stellen nodig (in enkeltractie)
Voor de halfuurlijkse S2 Feldkirch-Buchs heb je 2 stellen nodig (in enkeltractie, moet wel het gedeeltelijke dubbelspoor in Liechtenstein gereed zijn)
Voor de halfuurlijkse S5 St Margreten-Dornbirn heb je 2 stellen nodig (in enkeltractie)
Bij elkaar heb je 19 stellen nodig. Als je 21 stellen besteld hebt, zou je al het oudere materieel kunnen afvoeren of enkel behouden voor spitsdiensten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten