Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De teller bij Siemens staat voor dit jaar als op 150. Na een eerdere bestelling van Railpool voor 100 stuks. Aardig begin van het jaar.
De 50 hybride shunters geproduceerd door Vossloh is onderdeel van een framework agreement voor 250 stuks. De DB heeft de ambitie om 900 oudere shunters uit te rangeren. Toshiba heeft nu bestelling van 100 stuks staan, Vossloh 250 stuks. Ze hebben nog wel een stukje om te gaan.
Ik heb ergens een voorliefde voor de wat kleinere fabrikanten uit Oost Europa. Was daarom ook blij om te zien dat er een kleine order was voor Pesa voor 4 stuks Gamma 111ed voor een Poolse dochteronderneming van LTG.
De 50 hybride shunters geproduceerd door Vossloh is onderdeel van een framework agreement voor 250 stuks. De DB heeft de ambitie om 900 oudere shunters uit te rangeren. Toshiba heeft nu bestelling van 100 stuks staan, Vossloh 250 stuks. Ze hebben nog wel een stukje om te gaan.
Ik heb ergens een voorliefde voor de wat kleinere fabrikanten uit Oost Europa. Was daarom ook blij om te zien dat er een kleine order was voor Pesa voor 4 stuks Gamma 111ed voor een Poolse dochteronderneming van LTG.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Railway Gazette meldt een verkoop van 18 vierdelige sets door Srbija Voz bij Stadler. Alles staat achter een paywal. Normaal gesproken lukt het altijd nog wel een press release te vinden, of een lokale krant zonder paywall, maar in dit geval een keer niet.
Omdat de stellen in Polen worden geproduceerd ga ik er vanuit dat het FLIRT's zijn. Hoewel er wel al eerder ook KISS dubbeldekkers geproduceerd worden voor Servië.
Omdat de stellen in Polen worden geproduceerd ga ik er vanuit dat het FLIRT's zijn. Hoewel er wel al eerder ook KISS dubbeldekkers geproduceerd worden voor Servië.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
RG heeft strikt genomen geen *pay*wall, je kan je er gratis voor inschrijven.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik neem aan dat je een aankoop bedoelt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vandaag was in Berlin de officiele presentatie van de ICE3neo (serie 408), er zullen in totaal 73 stellen komen: https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... Id=6900954 Eind van dit jaar moeten de eerste stellen, welke toelating voor Nederland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland krijgen, tussen NRW en Zuid-Duitsland in dienst komen.
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
ICE3neo? Is het in feite niet een Velaro D met wat aanpassingen?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
ICE3neo klinkt toch veel beter!
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Deze gaan de ICE3M (Br 406) vervangen.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vervangen op de ICE International-diensten welteverstaan, het is de bedoeling dat de BR406 wel in dienst blijft maar enkel nog binnenlands gaat rijden. Dit omdat de voornaamste problemen met de 406 schijnen te zitten in de gelijkstroomafdeling van het treinstel.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: do 09 jun 2011, 01:11
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Zullen een aantal van deze ICE3neo-stellen ook in NS-eigendom komen? Aangezien NS een drietal ICE3M-stellen heeft...
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De reeds rijdende Velaro D (Baureihe 407) wordt toch ook ICE3neo genoemd?Visgraatmodel schreef: ↑di 01 feb 2022, 19:59 ICE3neo? Is het in feite niet een Velaro D met wat aanpassingen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De 407 is de ICE3MS. Er zijn ook wat verschillen tussen de 407 en 408. Meer deuren, andere verhouding 1/2e klas en beter mobiel bereik in de treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Naast dat de 407 en de 408 niet gecombineerd kunnen rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Maar zijn er dan verschillende deelseries ICE die wel gecombineerd kunnen rijden?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ja, de ICE3 (403) en ICE3M (406) kunnen gecombineerd rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De na de instroom van de Skoda-stammen tijdelijk in Engelsdorf gestalde oude rijtuigen van de München-Nürnberg-Express krijgen een tweede leven: Vanaf december zullen ze samen met gehuurde 193 RE-treinen tussen Ulm en Wendlingen via de nieuwe HSL rijden.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik heb echt zin om de nieuwe Stuttgart-Ulm-Express met een Vectron en oude IC-rijtuigen uit te proberen .
Overigens gaat DB Regio vanaf december 2025 de Alstom Coradia Stream HC inzetten tussen Frankfurt en Fulda (RE50 en RB51). Bron: https://www.lok-report.de/news/deutschl ... -netz.html
De Alstom Coradia Stream HC komt al vanaf december 2024 in dienst bij DB Regio tussen Frankfurt en Kassel (RE30). Bron:
https://www.railvolution.net/news/corad ... r-db-regio
Overigens gaat DB Regio vanaf december 2025 de Alstom Coradia Stream HC inzetten tussen Frankfurt en Fulda (RE50 en RB51). Bron: https://www.lok-report.de/news/deutschl ... -netz.html
De Alstom Coradia Stream HC komt al vanaf december 2024 in dienst bij DB Regio tussen Frankfurt en Kassel (RE30). Bron:
https://www.railvolution.net/news/corad ... r-db-regio
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De tien door de Schönbuchbahn bij CAF gekochte nieuwe treinstellen krijgen nog steeds geen toelating vanwege problemen met de remmen:
https://www.krzbb.de/inhalt.bremsproble ... ef58e.html
en
https://nachrichtend.com/die-schoenbuch ... oeblingen/
https://www.krzbb.de/inhalt.bremsproble ... ef58e.html
en
https://nachrichtend.com/die-schoenbuch ... oeblingen/
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
https://www.lok-report.de/news/europa/i ... tellt.html
Ceske Drahy heeft 50 Siemens Vectrons bestelt met een maximumsnelheid van 230 km/h. De levering vindt plaats vanaf 2025 en het us de bedoeling dat de locomotieven worden ingezet op verbindingen naar Duitsland, Oostenrijk, Slowakije en Hongarije.
Ceske Drahy heeft 50 Siemens Vectrons bestelt met een maximumsnelheid van 230 km/h. De levering vindt plaats vanaf 2025 en het us de bedoeling dat de locomotieven worden ingezet op verbindingen naar Duitsland, Oostenrijk, Slowakije en Hongarije.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De 7 Talent 3-treinstellen die door Südtiroler Transportstrukturen waren besteld voor diensten tussen Innsbruck en Bolzano worden vervangen door 8 Coradia Stream-treinstellen. Ook krijgen ze meer capaciteit, niet 300 maar 381 zitplaatsen.
https://railcolornews.com/2022/04/06/it ... eam-units/
https://railcolornews.com/2022/04/06/it ... eam-units/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Bij DSO is een foto van de eerste zesdelige KISS (ex-Westbahn) in DB-kleuren te zien. De treinstellen moeten de onbetrouwbare IC2 tussen Stuttgart en Singen vervangen en doorrijden tot Zürich: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 157,page=1
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het Duitse leger wil drie ICE3neo aankopen en deze vanaf 2025 voor patientenvervoer gebruiken: https://www.welt.de/politik/deutschland ... etzen.html
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vorige week zag ik een zesdelige Kiss in Aschaffenburg Gbf staan, tussen wagens van Railadventure, die voor DB doorgaans dit soort transporten uitvoeren. Dat stel was nog wel in Westbahn-outfit.ICE11 schreef: ↑ma 18 apr 2022, 20:28 Bij DSO is een foto van de eerste zesdelige KISS (ex-Westbahn) in DB-kleuren te zien. De treinstellen moeten de onbetrouwbare IC2 tussen Stuttgart en Singen vervangen en doorrijden tot Zürich: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 157,page=1
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik denk dat was 4010 004 op weg naar Aachen, waar een deel van stellen bij Talbot Services een opknapbeurt krijgt.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vanaf morgen, 15 mei, neemt TrainOSE de van het Italiaanse moederbedrijf overgenomen Pendolino's uit de serie ETR470 op in de reguliere dienst tussen Athina en Thessaloniki. Vooralsnog nemen de treinstellen twee treinparen per dag op zich, die met alleen een tussenstop in Larissa een reistijd van net geen vier uur bewerkstelligen tussen de twee grootste steden van Griekenland.
https://www.ekathimerini.com/news/11837 ... on-may-15/
https://www.ekathimerini.com/news/11837 ... on-may-15/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten