Pagina 8 van 22

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: ma 12 jul 2021, 19:43
door ICE11
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu toch even naar de betreffende reactie moest zoeken, maar november 2020 is ook al enkele dagen geleden.... :X

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: ma 19 jul 2021, 21:52
door ArrivaBas
De Sloveense spoorwegen SZ hebben twee weken geleden hun nieuwe generatie treinen in de reguliere dienst opgenomen. Stadler levert treinstellen van de types KISS (serie 313, 10 stellen), FLIRT4 (serie 510, 21 elektrische treinstellen) en FLIRT3 (serie 610, 21 dieseltreinstellen).

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 22 jul 2021, 21:59
door ICE11
Volgens DSO zal er geen dubbeltractie van de nieuwe DB-treinstellen serie 408 (ICE3neo) met hun voorgangers serie 407 mogelijk zijn, ondanks allebei Velaro zijn.

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,9794392

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 19 aug 2021, 21:02
door Nitein-Repart
ICE11 schreef: wo 05 mei 2021, 09:45 Omdat GoAhead de vanaf aanstaande December in het Allgäu rijdende Flirt-treinstellen niet door Stadler laat onderhouden maar de opdracht aan een bij een Russische holding horende bedrijf uitbesteed heeft vreest Stadler nu voor industriele spionage:

https://www.welt.de/wirtschaft/article2 ... irmen.html
https://bahnblogstelle.net/2021/08/19/e ... ad-bayern/

Stadler gaat gewoon op tijd de 22 4-delige Flirts leveren. Als het goed is moet al in oktober alle 22 4-delige Flirts geleverd zijn.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 20 aug 2021, 03:09
door cassie127
ArrivaBas schreef: ma 19 jul 2021, 21:52 De Sloveense spoorwegen SZ hebben twee weken geleden hun nieuwe generatie treinen in de reguliere dienst opgenomen. Stadler levert treinstellen van de types KISS (serie 313, 10 stellen), FLIRT4 (serie 510, 21 elektrische treinstellen) en FLIRT3 (serie 610, 21 dieseltreinstellen).
Er stonden inderdaad een paar FLIRT4 stellen op het opstelterrein van Ljubljana toen ik daar een week geleden was.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 20 aug 2021, 16:58
door cassie127
Ik zit net een beetje op facebook rond te neuzen en zie net dit voorbij komen....

Afbeelding

Die zou dus een render zijn van de ECx die nu als ICE L door het leven zal gaan. Daar is dus ook het een en ander aangepast.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 20 aug 2021, 22:25
door Lijn 45
Beter, maar minder opvllend tussen het andere moderne spul. :p

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: za 21 aug 2021, 23:54
door Lange_Dre
Dit ziet er heel veel beter uit. Ik ben benieuwd of er nog meer aanpassingen gedaan zijn.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 22 aug 2021, 10:31
door Meltrain
Het ziet er meteen een stuk stoerder uit.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 22 aug 2021, 15:47
door ICE11
Lange_Dre schreef: za 21 aug 2021, 23:54 Ik ben benieuwd of er nog meer aanpassingen gedaan zijn.
Bij de planning van de ticketprijzen. Want voor een "ICE" kan je meer vragen dan voor een "gewone" IC of EC.... ;)

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 22 aug 2021, 16:28
door Suus
Lange_Dre schreef:Dit ziet er heel veel beter uit. Ik ben benieuwd of er nog meer aanpassingen gedaan zijn.
Op de originele renders stonden dezelfde stoelen als in de ICE4. Maar de stoelen in de ICE4 zijn/worden vervangen en aannemelijk dus ook de stoelen in de Talgo-stammen.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 22 aug 2021, 17:09
door cassie127
Stoelen zijn hetzelfde geleven in de ICE 4, alleen zijn er kleine aanpassingen aangedaan. De aangepaste stoelen zijn herkenbaar aan het leer op de armleuningen in plaats van dat soort dunne schuim wat er eerst op zat.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 24 aug 2021, 11:10
door Suus
De motorrijtuigen van de M7 zijn sinds gisteren toegelaten voor inzet in de reizigersdienst en worden inmiddels ook al ingezet. De levering van de M7 is ernstig vertraagd, maar zodra deze op stoom komt staat er bij de NMBS niets meer in de weg om de uitstroom van de HLE 21, Klassieke motorstellen en de M4-rijtuigen op te starten. En ook de HLE 27 zit nu op de schopstoel.

Bron: https://railcolornews.com/2021/08/24/be ... ar-update/

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 01 sep 2021, 13:32
door cassie127
Rondom Frankfurt gaan eind 2022 waterstoftreinen rijden. https://www.fnp.de/frankfurt/in-frankfu ... 1630406062

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 02 sep 2021, 19:28
door ICE11
De eerste ICEneo serie 408 draait zijn rondes in testcenter Wildenrath:

https://railcolornews.com/2021/09/01/de ... -on-track/

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 14 sep 2021, 16:35
door marvinkok
Keolis Deutschland heeft Talbot in Aachen opdracht gegeven voor de revisie van de Flirt1-vloot.
Het eerste stel is 9 september de hal weer uitgerold en overgedragen aan Keolis.

Hier meer info over het hoe en wat.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 14 sep 2021, 16:48
door Suus
Ik lees nergens dat ze opnieuw geschilderd worden? Het stel op de foto is ook nog in de oude huisstijl, al weet ik niet of die foto gerelateerd is aan het project.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 14 sep 2021, 17:49
door marvinkok
Volgens mij zouden hooguit de TWN Flirts (die nu nog in de Westfalenbahn kleurtjes rijden) een nieuwe kleurtje krijgen, maar heb er nog niet weer wat over gehoord.
Wel zijn inmiddels alle "bald im neuen look" stickers verdwenen :')

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 14 sep 2021, 18:14
door Aking
Nou ja, zonder die stickers is na met die stickers dan toch een nieuwe look? *O*

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 15 sep 2021, 05:45
door marvinkok
Nog meer materieelnieuws bij eurobahn.
Op de RE3 rijdt nu een compositie van Centralbahn wegens materieeltekort. Per 20 september wordt alles weer zelf gereden, men heeft dan de beschikking over Flirt3XL van de VRR. Deze zullen alleen op de RE3 vanuit Dortmund gaan rijden.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 15 sep 2021, 09:28
door Meltrain
Waar bestaat die compositie van de Centralbahn uit? Een loc Br 110 met rijtuigen?

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 15 sep 2021, 10:19
door reisthijs
Je zit er niet ver naast: het is een Br 111 met dubbeldeksrijtuigen.
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... n-re3.html

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 15 sep 2021, 13:06
door cassie127
marvinkok schreef: wo 15 sep 2021, 05:45 Nog meer materieelnieuws bij eurobahn.
Op de RE3 rijdt nu een compositie van Centralbahn wegens materieeltekort. Per 20 september wordt alles weer zelf gereden, men heeft dan de beschikking over Flirt3XL van de VRR. Deze zullen alleen op de RE3 vanuit Dortmund gaan rijden.
Volgens mij heeft die centralbahn al een hele tijd gereden, want als ik mij niet vergis is dit al sinds juni/juli het geval

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 15 sep 2021, 13:27
door marvinkok
Volgens de Baustelleninformation op mijn tablet vanmorgen is het nog tot 20-9 Centralbahn en dan de Flirts...

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: za 18 sep 2021, 23:14
door ICE11
ICE11 schreef: ma 03 mei 2021, 19:10 De Bodensee-Oberschwaben-Bahn (BOB) koopt acht treinstellen serie 426 uit het Saarland van DB Regio. Na een opknapbeurt gaan de stellen vanaf december tussen Friedrichshafen en Aulendorf in dienst: https://www.bob-fn.de/de/presse/infos/425.php
En inmiddels is het eerste stel in de BOB-kleuren gespoten: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,9848420