Pagina 16 van 22

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 06 jun 2023, 18:13
door umbusko
umbusko schreef: zo 26 dec 2021, 23:52 ZSSK heeft bij Stadler 4 KISS-treinstellen besteld. Zesdelig, 611 zitplaatsen, 160 meter en geschikt voor 160 km/u. Deze moeten eind 2023 gaan rijden op de trajecten Bratislava – Trnava - Žilina, Bratislava - Trnava – Galanta, Bratislava – Kúty – Břeclav, Bratislava – Nové Zámky en tijdelijk ook op Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica.
Er is er eentje af en gepresenteerd op de Rail Business days in Ostrava: een paar foto's hier.

Zonde wel dat de stoelen in de 2de klas geen middenarmleuning hebben. Ruimte zat... Ik mis die dingen echt als ik een boek wil lezen.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 13 jun 2023, 21:36
door ICE11
Nu krijgen de 425 ook een tweede leven bij Transdev: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,10462587

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 13 jun 2023, 22:02
door Suus
Transdev had toch al de 426 voor de Schönbuchbahn?

Afbeelding

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 14 jun 2023, 06:46
door ArrivaBas
Die rijden daar als het goed is nog steeds. De nieuwe NEXIO-treinen van CAF zijn nog altijd niet toegelaten door het EBA vanwege euvels aan het remsysteem.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 14 jun 2023, 09:02
door ICE11
Met het verschil dat de stellen op de Schönbuchbahn door Transdev gehuurd zijn en de stellen in Hannover zijn hun eigendom.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 21 jun 2023, 15:08
door umbusko
Eind deze zomer moeten de eerste dubbelgelede 24-meter-trolleybussen in Bratislava gaan rijden. Foto. Er zijn er 16 besteld voor inzet op lijn 71 (de voormalige lijn 201) tussen het centraal station en Dolné Hony.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 07 jul 2023, 07:53
door Nitein-Repart
https://www.lok-report.de/news/europa/i ... e-ein.html

Stadler gaat aan de ÖBB 14 zesdelige Kiss-treinstellen leveren die waarschijnlijk op de langzame Railjet-verbinding Salzburg-Wien Flughagen gaan rijden en 21 vierdelige Kiss-treinstellen voor de regionale treinen rondom Wien. Zodoende kunnen de huidige 7-delige Railjet-stammen die nu op Salzburg-Wien Flughafen worden ingezet straks op hoogwaardige internationale verbindingen gaan rijden, zoals meer treinen tussen Wien en Italië en misschien dat de EC-treinen tussen Wien en Ljubljana/Zagreb ook vervangen kunnen worden door Railjet-stammen.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 13 jul 2023, 19:49
door Nitein-Repart
https://www.schleswig-holstein.de/DE/la ... e4be245eac

Vanaf december 2027 gaan in opdracht van de deelstaat Schleswig-Holstein 40 vierdelige Alstom Coradia HC treinen rijden op de RE7 tussen Hamburg en Kiel/Flensburg, RE70 tussen Hamburg en Kiel, RB61/RB71 tussen Hamburg en Itzehoe/Wrist. Na elektrificering van het traject tussen Itzehoe en Heide rijden de RB-treinen die eindigen in Itzehoe door naar Heide.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 14 jul 2023, 01:03
door dennistd
Die Twindexxen die er nu rijden zijn toch ook nog niet zo oud?

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 14 jul 2023, 06:26
door Nitein-Repart
Nee, inderdaad. Net als de Flirts die nu op Hamburg-Itzehoe/Wrist rijden. Ik hoop dat die Flirts en de Twindexxen vanaf 2028 elders in Duitsland ingezet worden.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 14 jul 2023, 07:53
door ICE11
De Twindexx in SH zijn van 2016 en de Flirt van 2014.....

Terwijl legt de ODEG haar splinternieuwe LINT na nog geen twee maanden in dienst weer stil vanwege voortdurende storingen. Tot dat deze door Alstom zijn beholpen rijden weer de oude GTW of treinen moeten vervallen: https://www.odeg.de/kontakt/presse/pres ... 7-und-rb51

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 14 jul 2023, 10:38
door MarkNL
Kans dat er nog ersatzverkehr komt met oud materieel?

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 14 jul 2023, 12:49
door ICE11
Ik denk het niet want voor de RB37 Wannsee-Beelitz is al gezegd dat ze minstens de hele volgende week vervalt.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 25 jul 2023, 19:30
door ICE11
De eerste loc Baureihe 105 is onderweg naar Duitsland: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 2,10501969

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 25 jul 2023, 20:09
door rooddolfijn
Waar wordt deze Br 105 straks ingezet?

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 25 jul 2023, 20:11
door MetroRET
Voor de ICE L

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 25 jul 2023, 21:28
door ICE11
De eerste stam rijtuigen is overigens al eerder deze maand in Duitsland aangekomen: https://www.youtube.com/watch?v=oLHVuyfW6ho

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 25 jul 2023, 22:46
door reisthijs
rooddolfijn schreef: di 25 jul 2023, 20:09 Waar wordt deze Br 105 straks ingezet?
Tussen Amsterdam en Berlijn.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 26 jul 2023, 03:17
door cassie127
Nee, daar komt voorlopig eerst nog de NS vectron voor. Productie van de locomotief schijnt nogal wat vertraging opgelopen te hebben en verder achter te lopen dan de productie van de rijtuigen.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 26 jul 2023, 09:03
door reisthijs
Ja, dan nog is Amsterdam-Berlijn het eerste traject waar de BR 105 moet gaan rijden. Dat op hetzelfde traject eerst nog een tijdje Vectrons worden ingezet verandert daar niets aan.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 27 jul 2023, 09:08
door cassie127
Dat zal pas op zijn vroegst vanaf december 2025 zijn lees ik net.

Wat ik ook net lees is dat DB vanaf december 2023 stopt met de inzet van rijtuigen met ouderwetse deuren (met klin). Dit heeft als direct gevolg dat op de ritten die op dat moment nog een bordbistro hebben, deze vanaf dat moment niet meer aanwezig zal zijn.

Op de IC Berlijn zal daarvoor een volledig 1e klas rijtuig in de plaats komen, waardoor er een stuk of 30 extra plekken in de 1e klas ontstaan. Omdat er dan in de 1e klas geen rolstoelplaatsen meer zijn door het wegvallen van het bistrorijtuig, zal er een 2e klas rijtuig vervangen worden door een ander type met rolstoelplaatsen en extra fietsplaatsen.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 27 jul 2023, 09:17
door Chrysa
Dus geen bier en raamhangen meer? :cry:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 27 jul 2023, 09:26
door cassie127
Nein, ab Dezember ist das leider vorbei -0-

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 27 jul 2023, 11:15
door ArrivaBas
Het is in Nederland volstrekt gebruikelijk dat er geen catering meer in de treinen is, maar voor een reistijd van zes uur is een bistro wat mij betreft geen overbodige luxe.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 27 jul 2023, 11:24
door Commendatore
Wat is de reden dat die rijtuigen er dan al uitgaan?