Pagina 3 van 22

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: za 27 jul 2019, 20:03
door Chrysa
Moet je doen joh, dat zijn juist de leukste inzendingen voor de fotoquiz. :Y

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: za 27 jul 2019, 20:04
door AppleMoose
Jammer, ik ben eigenlijk heel benieuwd. :|

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: za 27 jul 2019, 20:56
door trolly
Dan moet je er zelf maar eens op uit. Vage bushaltes genoeg, de één nog saaier dan de andere.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: ma 29 jul 2019, 19:44
door Meltrain
De eerste Class 755 hybride FLIRTs van Abellio Greater Anglia zijn vandaag in dienst gekomen:
https://www.railwaygazette.com/news/tra ... nglia.html

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 30 jul 2019, 11:44
door AppleMoose
trolly schreef:Dan moet je er zelf maar eens op uit. Vage bushaltes genoeg, de één nog saaier dan de andere.
Ja, maar dan moet ik naar buiten en dat is eng! :shock:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 30 jul 2019, 17:33
door ArrivaBas
Vorarlberg kent genoeg leuke lijntjes die bij elke boom een bushalte hebben, zij het vaak met maar één paal aan de veiligste kant van de weg. :Y

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 31 jul 2019, 07:16
door Meltrain
East Midlands Railway (Abellio) heeft bij Hitachi 33 vijfdelige hybride treinstellen gekocht, die vergelijkbaar zijn met Class 802. De treinen gaan de Class 222 en de Intercity 125 vervangen op de verbindingen tussen Londen enerzijds en Sheffield en Nottingham anderzijds.
Bron: Railway Gazette

Verder is er nieuw werk gevonden voor de stellen Class 360 van Greater Anglia en TfL Rail, die daar binnenkort vervangen worden: zij zullen worden ingezet op de treinen London - Corby, na elektrificatie van dat traject. In vergelijking met de stellen Class 222 die daar nu rijden, lijkt me dat echter wel een verslechtering.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 29 aug 2019, 09:03
door isadora
Een inkijk in het nieuwe Acela-materieel, dat vanaf 2021 moet gaan instromen.
https://thepointsguy.com/news/amtrak-sh ... interiors/

Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 18 sep 2019, 17:59
door Suus
De SNCF wil 28 elektrische intercity-treinstellen van CAF aanschaffen: https://www.railwaygazette.com/traction ... 01.article

Alhoewel CAF een fabriek in Frankrijk heeft, is dit voor de SNCF echt uitzonderlijk. Het komt maar zelden voor dat de SNCF niet materieel bij de Franse takken van Alstom of Bombardier aanschaft. Alleen de smalspoortreinen van Stadler heb ik in recente herinnering.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 18 sep 2019, 18:24
door Z2N
De smalspoortreinen van de CFC, toen die nog in beheer van de SNCF waren, komen bij mij nog als ander voorbeeld naar voren. Maar verder is dit echt uniek, wat misschien toont dat de SNCF wat meer financiële druk voelt met de aankomende liberalisering.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 12 nov 2019, 10:08
door Meltrain
OdR 2019-11 toonde een foto van de eerste motorwagen M7 in België. Die foto kan ik wegens copyright niet plaatsen, maar op internet zijn wel andere foto's te vinden van deze motorwagen:
Afbeelding
Bron: Railcolor News

Meer foto's: https://www.google.com/search?q=m7+nmbs ... oYFopNvhM:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 12 nov 2019, 17:46
door Suus
In vergelijking met recente dubbeldeks motorwagens geleverd door Bombardier vind ik dit echt een waardeloos ontwerp. Kan je net zo goed met een locomotief gaan rijden :')

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 12 nov 2019, 20:12
door webguy
Ze passen er niet veel stoelen in...

In tegenstelling tot NS is het ontwerp wel strak en vrij uniform tussen de verschillende types!

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 12 nov 2019, 21:18
door Meltrain
Volgens de Op de Rails zijn er 52 zitplaatsen. Dat zijn er 4 meer dan in de mDDM (voor de verbouwing tot DDZ).

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 13 nov 2019, 19:30
door Suus
Maar dit is een motorwagen met een dubbeldeksindeling, dan zijn 52 zitplaatsen echt niets. Een Twindexx-motorwagen heeft er 92 inclusief klapstoelen, en dat is met toilet op de onderverdieping.

Bron: https://www.info24news.net/app/download ... 1514293513

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 23 jan 2020, 17:03
door Mdk
De KVB is blijkbaar blij met hun E-Citea's, want ze bestellen er 53 bij.
Bron en een persbericht van VDL

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 23 jan 2020, 19:06
door Suus
Gaat goed in Duitsland voor in VDL, na de vervolgorder van 49 e-bussen in Osnabrück (reeds 13 in dienst) vorig jaar weer een aanzienlijke order :pos:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 24 jan 2020, 16:35
door regenmaker
Ja goed nieuws dan hebben de Rheinbahn, KVB en Stadtwerke Osnabrück een aanzienlijke vloot VDL's. Het valt mij ook dat steeds meer onderaannemers in Duitsland VDL Citea's hebben zoals Groeger uit Hattingen.

De KöR waar de HCR, BOGESTRA, Vestische, DSW21, HST en VER (laatste 2 pas na 2015) inzitten hebben in 2015 een VDL Citea op proef gehad en ze vonden het niet geweldig. Ze blijven dus bij hun vertrouwde Mercedes-Benz.

Overigens heeft de STOAG uit Oberhausen in de zomer van 2019 ook een vervolgbestelling van 15 elektrische VDL Citea's gedaan.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 24 jan 2020, 17:39
door Suus
Voor VDL zijn dieselbussen in Duitsland een marginaal product. Elektrische bussen zijn het belangrijkste product voor de Duitse markt, aangezien de Duitse producenten hier nog steeds achterop lopen. VDL verkoopt per jaar meer dan drie keer zoveel elektrische bussen dan Mercedes-Benz.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 24 jan 2020, 18:12
door regenmaker
Maar het is niet alleen zo dat de Duitse busbouwers achterop lopen, ook de overheden in Duitsland zijn nu pas langzamerhand aan het nadenken over alternatieve manieren van aandrijving. Daarnaast zijn er grote verschillen tussen de steden en Kreisen. Zo wilde Killer Citybus graag elektrisch rijden rondom Witten, maar zijn opdrachtgevers in Ennepe-Ruhr Kreis en Bochum vonden dat geen goed idee. In Düsseldorf is men nu pas bezig om de gehele vloot naar Euro VI te tillen m.b.v. de aangeschafte VDL en Solaris dieselbussen en in Kreis Kleve is als eis in het nahverkehrsplan 2018 opgenomen dat minstens 15% van het materieel Euro VI moet zijn, hetgeen erg magertjes is.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 26 jan 2020, 18:22
door ICE11

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: ma 27 jan 2020, 19:38
door ICE11
De DB neemt voorlopig geen nieuwe IC2 meer over van Bombardier vanwege technische gebrek:

https://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/ ... -1.4773380

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 05 feb 2020, 15:14
door Z2N
Talgo to supply coaches for DSB’s Hamburg service
National operator DSB has selected Talgo to supply a fleet of locomotive-hauled coaches to operate international services to and from Hamburg.

The contract announced on February 5 covers eight sets of coaches, which are expected to enter service from June 2023. They will follow on from the similar Talgo ECx inter-city trainsets ordered by DB.

Bron en meer: Railway Gazette

De Deense spoorwegen bestellen ECx-achtige treinstammen van Talgo voor de verbinding naar Hamburg.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 05 feb 2020, 18:32
door Suus
Ohjee, boterhambedrijf met locomotieven :X

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 05 feb 2020, 20:29
door DDietzen
En voor wat extra smaak: locomotieven van Siemens met rijtuigen van Talgo. Dan verwacht ik wel een significant hogere kans dat loc en rijtuigen elkaar niet lusten -> onnodige extra storingen. Waarom niet gewoon loc+rijtuigen (incl stuurstand) als één geheel van één fabrikant (in dit geval Talgo)?

Daarnaast vind ik het ergens ook wel jammer dat men slechts 8 stammen heeft besteld. Na oplevering van de Fehmarnbelttunnel verbruik je dan al je stammen aan een uursdienst Kopenhagen - Hamburg inclusief reserve. Uitbreiding van DSB richting bv. Göteborg of Stockholm enerzijds, Roergebied of Berlijn anderzijds wordt zo schier onmogelijk. Of hebben de buren (SJ resp. DB, of wellicht een Flixtrain?) stiekem al semi-concrete plannen in diezelfde richting en wil DSB burenruzie voorkomen?