Pagina 4 van 22

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 05 feb 2020, 21:05
door diederickx
Er kunnen zowel losse rijtuigen als hele stammen worden bijbesteld. bron

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 05 feb 2020, 21:06
door Z2N
Voor de langere afstanden, voorbij Hamburg en voorbij Kopenhagen, hoop ik toch echt op samenwerking met andere spoorwegen. De stammen van de DSB gaan alleen een snackautomaat krijgen. :')

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 19 feb 2020, 23:51
door Suus
De SNCF heeft afgelopen maandag de eerste twee Z 56600 voor de intercity-diensten naar Normandië in gebruik genomen. Dit zijn de eerste OMNEO Premium-treinstellen in de extra lange uitvoering. Ze zijn geschikt voor snelheden tot 200 km/uur.

Beelden: https://www.railwaygazette.com/passenge ... 29.article

Het zijn overigens niet de eerste OMNEO's die 200 kunnen, de 11 Z 56500 van TER Pays de la Loire zijn daarvoor ook geschikt, die worden ingezet voor de Interloire in samenwerking met Rémy.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: za 04 apr 2020, 12:00
door Meltrain
Afgelopen week heeft Greater Anglia de laatste trek-duw-treinen bestaande uit Class 90 en Mark 3 buiten dienst gesteld.
Deze treinen deden dienst in de Intercity's tussen London Liverpool Street en Norwich en zijn vervangen door de 12-delige FLIRT's Class 745

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: ma 06 apr 2020, 22:34
door Suus
Op http://www.frenchrailwayssociety.org/index.php?p=1_51 is een foto te vinden van één van de nieuwe treinstellen van de Cevinol Clermont-Ferrand - Nîmes.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 22:06
door ICE11
De nieuwe locs & rijtuigen van Skoda voor de München-Nürnberg-Express hebben nu de toelating door het Eisenbahn-Bundesamt.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 22:14
door Aking
En wie of wat gaat die rijden? en zijn daar ook foto's van? *O*

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 22:18
door Z2N
Het Zweedse Trafikverket is tot de conclusie gekomen dat het renoveren van het bestaande nachttreinmaterieel te duur is. Daarom wil het nu volledig nieuw materieel aanschaffen, voor de exploitanten van de verbindingen naar Narvik/Luleå en Duved. Altinget

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 22:44
door Suus
Dat wil Norske Tog ook voor de nachttreinen gereden door Go Ahead, Vy (en later dit jaar ook SJ) in Noorwegen en daar keken ze nadrukkelijk naar samenwerking met Zweden, dus wellicht dat het nu eindelijk zover is.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 22:46
door Suus
Aking schreef:En wie of wat gaat die rijden? en zijn daar ook foto's van? *O*
Video ook goed?

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 22:50
door Aking
Nou ja nee, eigenlijk niet -o-
Suus schreef:Dat wil Norske Tog ook voor de nachttreinen gereden door Go Ahead, Vy (en later dit jaar ook SJ) in Noorwegen en daar keken ze nadrukkelijk naar samenwerking met Zweden, dus wellicht dat het nu eindelijk zover is.
Een soort Trans Euro Nacht 2.0? *O*

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 22:52
door Z2N
Tijd om NSI te bellen om wat oude nachttrein-dienstregelingen af te stoffen. (A)

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: ma 20 apr 2020, 09:03
door ICE11
ICE11 schreef:De nieuwe locs & rijtuigen van Skoda voor de München-Nürnberg-Express hebben nu de toelating door het Eisenbahn-Bundesamt.
Als ik het goed begrijp zullen de treinen vooralsnog tussen München en Augsburg rijden voor personeelsopleiding en pas later op de MNE.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: ma 20 apr 2020, 14:58
door Suus
Aking schreef:Nou ja nee, eigenlijk niet -o-
Suus schreef:Dat wil Norske Tog ook voor de nachttreinen gereden door Go Ahead, Vy (en later dit jaar ook SJ) in Noorwegen en daar keken ze nadrukkelijk naar samenwerking met Zweden, dus wellicht dat het nu eindelijk zover is.
Een soort Trans Euro Nacht 2.0? *O*
Is een beetje afhankelijk van de keuze die Norske Tog gaat maken. Als ze besluiten slechts 20 slaaprijtuigen te bestellen kunnen ze 1 op 1 het huidige wagenpark WLAB2 vervangen, maar is er net zoals nu geen enkele reserve. Deze optie is sowieso goedkoper dan de huidige rijtuigen nog dertig jaar in dienst houden. Er is ook een onderzoek naar een uitbreiding van het aantal slaaprijtuigen, om zo op bestaande verbindingen meer capaciteit te bieden (uit onderzoek blijkt dat 30% van de geïnteresseerden voor een reis in een slaaprijtuig in Noorwegen geen kaartje kan kopen omdat de trein al uitverkocht is, zie sectie 2.2.2 van de bron). Deze optie komt best goed uit de beoordelingen die Norske Tog vorig jaar heeft gemaakt, maar uiteindelijk zullen de aandeelhouders moeten besluiten of ze deze aankoop goedkeuren. Om de kosten van een relatief kleine bestelling te drukken hebben ze daarom contact gezocht met de Zweedse autoriteiten, want daar zien ze een enorme toename van het aantal reizigers per nachttrein dankzij Greta.

Bron: https://www.norsketog.no/assets/files/F ... nnhold.pdf (PDF, Noors).

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 21 apr 2020, 09:03
door ICE11
Nu hebben ze de EBA-toelating maar DB wil de Skoda-treinen voor de MNE vanwege diverse technische gebrekken niet afnemen:

https://www.nordbayern.de/region/rekord ... 1.10040271

Het lijkt alsof DB geen geluk met leveranciers uit oost-europa heeft...... :X

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 29 apr 2020, 09:16
door ArrivaBas
Multiobus uit België heeft tien Ebusco 2.2's besteld, na het succes van de twee oudere Ebusco's: Bron en meer

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 29 apr 2020, 21:45
door Meltrain
Weet iemand in welke regio Multiobus rijdt?

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: wo 29 apr 2020, 22:07
door umbusko
https://www.multiobus.be/de-lijn/
Als trouwe partner van de De Lijn Vlaams-Brabant verzorgt MULTIOBUS lijndiensten vanuit 5 stelplaatsen: Boutersem, Wijgmaal, Budingen, Tienen en Diest. Met maar liefst 210 lijnbuschauffeurs vervoeren wij dagelijks duizenden mensen met meer dan 100 bussen doorheen Vlaams-Brabant. Van Brussel, via Leuven, Aarschot, Diest, Sint-Truiden, Tienen tot Waver kan je onze lijnbussen tegenkomen.
De oudere twee Ebusco's worden ingezet vanuit Tienen. https://www.multiobus.be/de-lijn/2-elek ... -geleverd/

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 30 apr 2020, 22:20
door Jay20
Boutersem :D Doet me denken aan Desi Bouterse

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 30 apr 2020, 22:44
door Aking
Een beetje als Bouterse'm?dan moet je wel een flinke hekel aan diegene hebben :o

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 05 mei 2020, 12:47
door Suus
DSB heeft nog 8 extra Vectron-locomotieven bij Siemens besteld. In plaats van 34 worden nu dus 42 exemplaren aan DSB geleverd. In de aanvullende order zit ook het duizendste verkochte exemplaar: https://press.siemens.com/global/de/pre ... lokomotive

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 12 mei 2020, 17:52
door Suus
Midtjyske Jernbaner in Denemarken wil accutreinen gaan aanschaffen. MJ is de laatste spoorwegmaatschappij in Denemarken die de voorheen zeer wijdverbreide Lynette-treinstellen inzet.

https://www.facebook.com/VLTJ.MJBA/post ... 1830172773

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: do 17 sep 2020, 10:44
door ArrivaBas
CAF heeft op zijn LinkedIn een presentatievideo gezet van de nieuwe Nexio-treinstellen voor de Schönbuchbahn tussen Böblingen en Dettenhausen. Deze treinstellen gaan de RegioShuttles en de tijdelijk ingezette 426's binnenkort vervangen Het Zweckverband Schönbuchbahn heeft twaalf treinstellen besteld:
https://www.linkedin.com/posts/caf-cons ... 67616-PWLC
De afgelopen jaren is de spoorlijn gefaseerd verbouwd voor snelheden van 100 km/h (i.p.v. 80 km/h) en geëlektrificeerd. De reistijd over de gehele lijn bedraagt 23 minuten. Na de verbouwing is tussen Böblingen en Holzgerlingen een kwartierdienst ingevoerd op werkdagen.
De treinen hebben wel wat weg van de SNG en zien er netjes uit. Het Nexio-platform is primair bedoeld voor voorstadstreinen.

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: di 06 okt 2020, 17:34
door Suus
Na Zwitserland, Duitsland, Nederland, Polen, Zweden, Noorwegen, Finland, Tsjechië, Hongarije, Italië, Groot-Brittannië en Servië kan binnenkort ook in Portugal geFLIRT worden. De CP heeft 22 stellen besteld.

https://railcolornews.com/2020/10/06/pt ... al-trains/

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Geplaatst: vr 18 dec 2020, 16:25
door ArrivaBas
De STASY, het tram- en metrobedrijf van Athene, heeft vijfentwintig trams bij Alstom besteld. Het gaat om de Citadis 305. De trams zijn nodig vanwege uitbreiding van het netwerk in Piraeus en de heropening van het traject tussen Kasomouli en Syntagma voor lijnen 4 en 5. In 2018 sloot deze sectie vanwege instabiele ondergrond. De trambaan ligt aldaar boven een oude rivierbedding.
Meer over de nieuwe trams en de heropening van een deel van het tramnet.