Pagina 3 van 3

Re: Grensoverschrijdende trein Emmen-Rheine komt dichterbij

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 09:34
door Wubbo
Is die inhoudelijke berekening van die 1,63 ergens te vinden? Ik ben heel benieuwd wat er aan aannames in zit, bijvoorbeeld over aansluitingen in Coevorden en flankerend beleid (woningbouw?).

Re: Grensoverschrijdende trein Emmen-Rheine komt dichterbij

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 13:09
door cassie127
Over het stuk tussen Bad Bentheim en Neuenhaus doet ben nu 32 minuten. De route van Neuenhaus naar Coevorden is ongeveer 2 a 3 kilometer langer dan Bad Bentheim - Neuenhaus. Dus ik gok dat de rijtijd ergens tussen de 35 en 40 minuten zal komen te liggen als de baanvak snelheid gelijk zal zijn aan Bad Bentheim - Neuenhaus.

Hierbij neem ik aan dat de huidige dienstregeling op de Bentheimer Eisenbahn het uitgangspunt zou zijn vanwege de aansluitingen in Bad Bentheim.
In Neuenhaus komt de trein nu aan om ××:41. Tel daar die 35 tot 40 minuten bij en je hebt een aankomst rond ××:16-××:21 in Coevorden

In Coevorden vertrekken de treinen in richting Emmen om ××:34 en naar Zwolle om ××:31

Uit Neuenhaus vertrekt de trein nu om ××:18. Als je daar weer 35 tot 40 minuten bij op telt zou je dus tussen ××:38 en ××:43 weer uit Coevorden gaan vertrekken. Lijken mij opzich prima aansluitingen, met zelfs nog wat ruimte om vertraging van bijvoorbeeld de RB 61 op te vangen

Re: Grensoverschrijdende trein Emmen-Rheine komt dichterbij

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 13:13
door Hainje
Ik sluit niet uit dat de vertrektijden op Zwolle - Emmen gaan wijzigen wanneer de aansluiting bij Herfte klaar is. Er hoeft te Zwolle immers niet meer gewacht te worden op de IC's van/naar Groningen/Leeuwarden. Dat zou zomaar eens een omloop voor Arriva kunnen gaan schelen.

Re: Grensoverschrijdende trein Emmen-Rheine komt dichterbij

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 13:32
door cassie127
Dat zal denk ik voornamelijk de trein naar Zwolle zijn die gaat wijzigen met een later vertrek van een minuut of 3.
Vanuit Zwolle zal dat wellicht een minuut eerder kunnen zijn kijkende naar de knoop, want slechts 3 minuten overstap is zeker in Zwolle soms toch best vrij krap te noemen.

En vergeet niet dat je tussen Dalfsen en Mariënberg en tussen Hardenberg en Coevorden met enkel spoor zit tussen de stations. Daardoor zijn de mogelijkheden om te schuiven in de dienstregeling vrij beperkt tot slechts enkele minuten

Re: Grensoverschrijdende trein Emmen-Rheine komt dichterbij

Geplaatst: za 18 jun 2022, 23:23
door DDietzen
Ik zat nog eens de persberichten over de verlenging van de RB56 naar Coevorden door te bladeren, en het werd me niet duidelijk of er al een besluit is genomen over het vraagstuk van treinbeveiliging aan Nederlandse zijde. Worden de bestaande Lintjes uitgerust met ATB (of zijn ze dat al sinds hun levering aan de Bentheimer Eisenbahn)? Worden er nieuwe treinstellen gehaald met ATB ingebouwd? Wordt er PZB tussen de grens en Coevorden (of zelfs tot Emmen) aangelegd? Of gaan de stoptreinen onbeveiligd tot aan het perron van Coevorden rijden?

Re: Grensoverschrijdende trein Emmen-Rheine komt dichterbij

Geplaatst: za 18 jun 2022, 23:30
door dennistd
Volgens mij storen ATB en PZB niet op elkaar dus zou het prima naast elkaar kunnen liggen. Onbeveiligd lijkt me sterk in de huidige tijd.

Re: Grensoverschrijdende trein Emmen-Rheine komt dichterbij

Geplaatst: do 23 jun 2022, 13:58
door MaartenD
ETCS? (A)