Solingen. Der Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) prüft die Möglichkeiten für stündliche Expresszüge zwischen Remscheid und Düsseldorf auf der Strecke der S-Bahn 7 über die Müngstener Brücke. Das Angebot könne ab Dezember 2021 entstehen und würde den Bahnhof Solingen-Mitte anschließen, während die S-Bahn parallel weiterfährt. Das berichtete der Verkehrsverbund an den Landtag. Die Fahrzeuge seien vorhanden, das Geld beantragt. Die Planer führten aus: „Die stündliche Linie soll nicht alle Unterwegshalte bedienen und damit auch attraktive Fahrzeiten zwischen Remscheid und Düsseldorf ermöglichen.“
Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De VRR heeft plannen om op de S7 1x per uur een snellere trein te laten rijden vanuit Remscheid, welke direct naar Düsseldorf zal gaan rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dit klinkt ook wel als een inkoppertje, met een beetje redelijke inpassing kom je rond de 30-35 minuten uit voor een rit van Remscheid naar Düsseldorf Hbf. Dat is sneller dan per auto, zelfs als het verkeer mee zit.
Acla da Fontauna, fermada sin dumonda.
Flickr!
Flickr!
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De aanbesteding van het Niederrhein-Münsterland-Netz is gestopt door de rechter: er was geen verplichting tot personeelsovername in opgenomen
https://bahnblogstelle.net/2021/02/03/v ... land-netz/
https://bahnblogstelle.net/2021/02/03/v ... land-netz/
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Maakt dat dan zo veel uit, want er is in Duitsland toch juist een tekort aan treinpersoneel?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ja. Want als je het personeel niet overneemt maar nieuw in dienst neemt wordt geen rekening gehouden met werkervaring en salaris. Een eventuele nieuwe vervoerder kan je dan binnen je schaal weer op de onderste trede zetten, ondanks dat je al tien jaar machinist was bij de NordWestBahn.
Rame à l'approche
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Maar aangezien er een tekort aan personeel is kun je daar toch over onderhandelen als werknemer? 

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat wordt dan al snel een David vs Goliath-verhaal, die wettelijke beperking zat er niet voor niets in.
Acla da Fontauna, fermada sin dumonda.
Flickr!
Flickr!
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Zou ook raar zijn dat risico bij de werknemers te leggen eerlijk gezegd. Kun je weer weg als er een ander bedrijf meer geld betaald om de concessie waar je werkt uit te voeren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Klopt, anders had de rechter de aanbesteding ook niet stilgelegd
Ergens beperkt de overnameplicht de onderhandelingspositie van de werknemers juist. Als de winnaar van de aanbesteding geen personeel heeft en de arbeidsmarkt krap is, dan kan het nog wel een lastig worden om voldoende werknemers te werven. Of je moet riante arbeidsvoorwaarden bieden om personeel aan te trekken. De overnameplicht is dus ook gunstig voor de winnaar van de aanbesteding.

Werknemers kunnen zich verenigen in vakbonden en collectief onderhandelen

Ergens beperkt de overnameplicht de onderhandelingspositie van de werknemers juist. Als de winnaar van de aanbesteding geen personeel heeft en de arbeidsmarkt krap is, dan kan het nog wel een lastig worden om voldoende werknemers te werven. Of je moet riante arbeidsvoorwaarden bieden om personeel aan te trekken. De overnameplicht is dus ook gunstig voor de winnaar van de aanbesteding.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Zie je ook in de supermarkten en de zorg. Als de bedrijven een middelvinger opsteken kunnen werknemers hoog of laag springen. Ze kunnen toch geen kant op. Sowieso moet je dat soort zaken niet aan de markt over gaan laten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Goed nieuws! In het tweede kwartaal van dit jaar worden eindelijk vier bovenleidingsmasten verplaatst zodat er plaats is voor station Herten. De bouw daarvan begint dan in het derde kwartaal van dit jaar en is waarschijnlijk aan het einde van de zomer van 2022 afgerond, zodat in december 2022 met drie jaar vertraging de S9 kan stoppen in Herten. Het nieuwe station kost uiteindelijk 6,6 miljoen euro.
De bouw van Herten-Westerholt en Gelsenkirchen-Buer Nord (extra perrons van/naar Recklingshausen) vindt op een later moment plaats, daarvan is de opening nu voorzien in december 2024.
De bouw van Herten-Westerholt en Gelsenkirchen-Buer Nord (extra perrons van/naar Recklingshausen) vindt op een later moment plaats, daarvan is de opening nu voorzien in december 2024.
Rame à l'approche
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik weet niet of het hier al genoemd werd: Sinds December rijdt de RB26 tussen Köln en Remagen met drie stellen 460, waarvan een verder rijdt naar Koblenz en Mainz.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De ruimtelijke plannen voor de elektrificatie en verlenging van het stukje dubbelspoor van de westtak van de Regiobahn zijn eindelijk gepubliceerd. Als het aantal bezwaren meevalt en er niet eindeloze gerechtelijke procedures gaan plaatsvinden kan misschien al in 2026 de eerste elektrische trein rijden in Kaarst. Slechts acht jaar na aflevering van het eerste elektrische treinstel voor de Regiobahn door Stadler 

Rame à l'approche
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten