Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MaartenD »

Breinig - Eupen heropenen acht ik meer haalbaar dan Roermond - Dalheim :lol:

Heel ambitieus, maar goed, stel dat de helft wordt gerealiseerd, dan heb je nog heel wat.

Ik zie daar Reaktivierung Baal - Ratheim staan. Ze hebben net een nieuwe L117 aangelegd op het oude spoortracé in Hückelhoven en Ratheim. Goede planning. :pos: :|
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door waldo79 »

Het is Duitsland, daar heeft men voor het wegverkeer de planning voor 2003 nog niet eens op orde _O-
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door RobertT »

Nou ja,ambitieus inderdaad.Valt me wel op dat er in Duitsland toch de laatste paar jaar meer ambitie wordt getoond op railgebied.Alleen draait het vaak maar om 1 ding:geld
Hadden ze nou ook gelijk een bedrag erbij gezet hoeveel elk project moet gaan kosten,dan hadden ze zelf al ingezien dat dit onrealistisch is.
Het is te hopen dat er inderdaad minstens de helft van gerealiseerd kan worden,maar ben bang dat veel weer zal verdwijnen in de la.Al is het maar om de langzame besluitvorming in de politiek,zeker als er een grensoverschrijdend project is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Hainje »

RE13 van Venlo naar Zwolle??? :o
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ArrivaBas »

Het lijkt inderdaad beleid om RE-diensten relatief lange afstanden te laten afleggen door eindeloze doorkoppelingen. Dat dat de betrouwbaarheid en punctualiteit niet ten goede komt lijkt ingecalculeerd risico te zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Hainje »

Oh gewoon via Duitsland? Dacht via Nijmegen.
Silly me. :')
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Vinny »

Je zou maar halverwege de rit kaartcontrole krijgen en je OV-chipkaart laten zien (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ArrivaBas »

Ik denk dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je de uiteindelijke RE13 met de OV-chipkaart gaat afleggen. Naast de potentiële boete denk ik dat het NRW-Tarif zelfs over deze afstand veel goedkoper uitpakt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Durashift »

Hainje schreef: za 15 jan 2022, 18:44 Oh gewoon via Duitsland? Dacht via Nijmegen.
Silly me. :')
Ik dacht het ook. Tegen die tijd is de Maaslijn toch wel voorzien van wasdraad?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Hainje »

Mag ik toch hopen van wel ja. :p
🍉
PHS

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door PHS »

ArrivaBas schreef: za 15 jan 2022, 22:18 Naast de potentiële boete denk ik dat het NRW-Tarif zelfs over deze afstand veel goedkoper uitpakt.
Dat denk ik niet: een enkeltje voltarief Venlo - Zwolle is 27,90 euro bij de NS. Een SchöneReiseTicket Kaldenkirchen - Gronau is 39 euro (en zou dus nog duurder zijn voor als je door wil reizen naar Zwolle). Een SchönerTagTicket, voor als je niet in de ochtendspits wil reizen, is 30,60 euro.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door CamilleKreemers »

ArrivaBas schreef: za 15 jan 2022, 07:36 Het lijkt inderdaad beleid om RE-diensten relatief lange afstanden te laten afleggen door eindeloze doorkoppelingen. Dat dat de betrouwbaarheid en punctualiteit niet ten goede komt lijkt ingecalculeerd risico te zijn.
Is dat in Nederland ook niet zo? Een IC Den Helder - Maastricht kan je ook niet bepaald kort noemen. Of de sprinter Den Haag - Almere - Zwolle.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Vinny »

PHS schreef: zo 16 jan 2022, 11:14
ArrivaBas schreef: za 15 jan 2022, 22:18 Naast de potentiële boete denk ik dat het NRW-Tarif zelfs over deze afstand veel goedkoper uitpakt.
Dat denk ik niet: een enkeltje voltarief Venlo - Zwolle is 27,90 euro bij de NS. Een SchöneReiseTicket Kaldenkirchen - Gronau is 39 euro (en zou dus nog duurder zijn voor als je door wil reizen naar Zwolle). Een SchönerTagTicket, voor als je niet in de ochtendspits wil reizen, is 30,60 euro.
Per kilometer ontloopt het elkaar niet veel volgens mij; een enkeltje over het regionale spoor is in Duitsland hooguit ietsje goedkoper dan in Nederland. Verder is er natuurlijk een heel andere tariefboom, abonnementenstructuur en aanbiedingstarieven. Dat moet je dus per reis goed uitzoeken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Daniel »

ICE11 schreef: za 01 jan 2022, 11:57 Volgens DSO zal de Centralbahn vanaf 17.01. vervangende trein(en) op de RE11 tussen Essen en Kassel met 111 en dubbeldekkers rijden. Hoeveel treinen het zijn is echter nog niet bekend.
Aldus dit filmpje (en ook nog wat foto's in het Twitter-draadje) rijden er op de RE11 ook treinen met couchette-rijtuigen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door DDietzen »

En ondertussen klaagt iedere nachttreinenboer dat ze geen rijtuigen kunnen vinden :') :') :') :') _O-
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Je zou er haast een ritje mee willen maken. _O-

Maar ik denk dat een hoop Nederlandse treinfanaten dit weekend in Duitsland te vinden zijn. Zie de resultaten wel op YouTube. *O*
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

DDietzen schreef: ma 17 jan 2022, 19:41 En ondertussen klaagt iedere nachttreinenboer dat ze geen rijtuigen kunnen vinden :') :') :') :') _O-
Dat gaat vooral over slaaprijtuigen hè. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Op de eerste dag gisteren reed zelfs een stam uit 111 en twee (!) dubbeldekkers op de RE11..... _O-
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door quakkerillo »

Z2N schreef: ma 17 jan 2022, 22:19
DDietzen schreef: ma 17 jan 2022, 19:41 En ondertussen klaagt iedere nachttreinenboer dat ze geen rijtuigen kunnen vinden :') :') :') :') _O-
Dat gaat vooral over slaaprijtuigen hè. ;)
Als je even naar boven scrollt bij de "De video" van de link erboven kom je toch echt bij deze tweet: https://twitter.com/DhrBruce/status/1483075224744640515

Ziet er behoorlijk slaaprijtuig uit. ;-)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

Dat is toch echt een couchette-rijtuig. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen

Bericht door ICE11 »

Alle Abellio-diensten worden in de avonduren van 31. januari al voortijdig gestaakt en rijden niet tot einde van de dienstregeling. Bij voorbeeld vertrekken de laatste ritten van de RE1 al om 18:51 vanuit Aachen en om 19:20 vanuit Hamm (maar laatsgenoemde rijdt niet verder dan Dortmund).

https://www.zuginfo.nrw/?msg=69385
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen

Bericht door DPDelft »

Interessant dat er voor veel ritten heb vervanging wordt ingezet. Naar Arnhem vervallen de ritten zonder busvervoer bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door bjorn keith »

Wie weet tot wanneer CBB en TRI op de RB40 en RE11 de treinen verzorgen en tot wanneer de RE19 spitsritten met oude dubbeldeksrijtuigen en BR 112 en BR 114 worden gereden?

Ik kwam ergens de datum 27 februari en 28 februari tegen, maar kan dit nu niet meer terugvinden.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

WFL op RE19 is geplant t/m 27.02., CBB en TRI op RE1 naar vooruitzicht t/m 28.02.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Laatste spitsrit van de RE 19 afgelopen donderdag was een N-Wagen. Is één rit op een RE 19 met die oude Dosto.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten