Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

Voorlopig minder treinen bij DB Regio, o.a. op de lijnen net over de grens bij Enschede:
Aufgrund eines erhöhten Krankenstandes muss der Fahrplan den Linien RE 16, RB 51, RB 63, RB 64 und RB 91 reduziert werden. RB 51: Die Züge verkehren ab Montag, 21.02.2022 bis vorrausichtlich einschließlich Sonntag, 06.03.2022 nur noch im 2-Stunden-Takt zwischen Enschede und Dortmund. RB 63: Die Züge verkehren ab Montag, 21.02.2022 bis voraussichtlich einschließlich Sonntag, 06.03.2022 nur noch im Stunden-Takt zwischen Münster und Coesfeld. RB 64: Die Züge verkehren ab Montag, 21.02.2022 bis voraussichtlich einschließlich Sonntag, 06.03.2022 nur noch im Stundentakt zwischen Enschede und Münster. RE 16 und RB 91: Die Züge verkehren ab Montag, 28.02.2022 weiterhin bis voraussichtlich einschließlich Sonntag, 06.03.2022 im Schienenersatzverkehr mit Bussen zwischen Letmathe und Iserlohn. Zwischen Hagen / Essen und Siegen verkehren die Züge dieser Linien wie gewohnt.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Aankondiging van de aanbesteding van de RE9 (RSX) voor vijf jaar vanaf december 2025:

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:DE:HTML

Het zijn maar vijf jaar omdat gepland is de RE9 over lange termijn alleen maar nog tussen Köln en Siegen te laten rijden en het traject tussen Köln en Aachen wordt door een tweede RRX-lijn (naast de bestaande RE1) overgenomen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef: do 17 feb 2022, 17:31 Als ik het goed begrepen heb rijden de spitstreinen op de RE19 morgen al voor het laatst met vervangend materieel. Desalniettemin blijft een WFL-loc met het ex-DDR dubbeldeks-stuurstandsrijtuig in NRW, vanaf overmorgen zij deze twee (ja, inderdaad zonder andere rijtuigen!) te zien op de RB46.
Volgens zuginfo.nrw is de inzet verlengd tot 13. maart.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Gisteren was zoals gepland de laatste dag van de vervangende treinen op de RB40.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Tot en met 2 maart staat de RB 46 niet of niet correct vermeld in de digitale reisinformatie. De ritten rijden echter wel zoals gepland.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MetroRET »

Zie zelf de RB46 tot 13 maart niet getoond worden in de reizigersinfo.
Vanaf 14 maart staat de "reguliere" RB46 weer in de informatiesystemen, onder de noemer van DB Regio NRW.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

NVR heeft de treinpaden voor dienstregeling 2023 gepubliceerd. Onder andere is gepland:

- Geen beperkingen meer in Köln-Deutz
- Grootschalige aanpassingen op de Eifelbahn in verband met de het gehele jaar 2023 voortdurende stremming tussen Kall en Nettersheim, er is ook gepland om weer doorgaande RE-treinen tussen Köln en Trier aan te bieden, via Bonn en Koblenz
- Elk half uur een RE18 tussen Maastricht en Herzogenrath, tussen Herzogenrath en Aachen vooralsnog onveranderd een trein per uur (volgens NVR is het vanaf 2024 mogelijk dat de tweede trein per uur vanuit Eindhoven in plaats van Maastricht komt)

https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 2-2022.pdf
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door RobertT »

Waarbij in Koblenz dan wordt gestopt in Koblenz Lützel,niet in Hbf
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MetroRET »

Dat scheelt kopmaken in Hbf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Vanaf 18 maart stoppen ook de RE's op station Düsseldorf-Bilk. Het wordt meteen een internationaal station, aangezien ook de Eurobahn van/naar Venlo er zal gaan stoppen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Op de RB46 rijdt sinds gisteren niet meer een WFL-112 met een n-stuurstandsrijtuig, maar de zwart-rode 143 326 van DB-Gebrauchtzug met de WFL-dosto-stuurstandsrijtuig.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MaartenD »

Men ziet de "hochattraktive" direkte verbinding van Eindhoven naar Aken in 2024 komen blijkbaar. Ik heb mijn twijfels want wie moet dat gaan rijden? NS heeft er het materieel niet voor en Arriva ook niet echt (de 3-spanningsstellen die nu niet voor Luik gebruikt worden zullen niet voldoende zijn om uurlijks naar Eindhoven te rijden).
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door DDietzen »

In theorie is het wel mogelijk met de 8 stellen die er zijn, als je overal kort gaat keren (en niet onnodig lang gaat stilstaan): 3 omlopen Ehv-Ahbf, 3 omlopen Luik-Mt-Ahbf, 1 omloop Edn-Mt, 1 stel reserve. Dan moet je de huidige dienstregeling wel een kwartier omgooien, zodat je op de hele en halve uren in Ahbf, Hrl, Mt en Luik bent (ipv op de kwartieren).
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jef400 »

MaartenD schreef: do 03 mar 2022, 11:43 Men ziet de "hochattraktive" direkte verbinding van Eindhoven naar Aken in 2024 komen blijkbaar. Ik heb mijn twijfels want wie moet dat gaan rijden? NS heeft er het materieel niet voor en Arriva ook niet echt (de 3-spanningsstellen die nu niet voor Luik gebruikt worden zullen niet voldoende zijn om uurlijks naar Eindhoven te rijden).
Zijn er ontwikkelingen aan Duitse zijde?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ArrivaBas »

Waarvan akte:
ICE11 schreef: wo 02 mar 2022, 09:44 NVR heeft de treinpaden voor dienstregeling 2023 gepubliceerd. Onder andere is gepland:

- Geen beperkingen meer in Köln-Deutz
- Grootschalige aanpassingen op de Eifelbahn in verband met de het gehele jaar 2023 voortdurende stremming tussen Kall en Nettersheim, er is ook gepland om weer doorgaande RE-treinen tussen Köln en Trier aan te bieden, via Bonn en Koblenz
- Elk half uur een RE18 tussen Maastricht en Herzogenrath, tussen Herzogenrath en Aachen vooralsnog onveranderd een trein per uur (volgens NVR is het vanaf 2024 mogelijk dat de tweede trein per uur vanuit Eindhoven in plaats van Maastricht komt)

https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 2-2022.pdf
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jef400 »

Ja zo ver was ik al. Maar ik bedoel qua materieel?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MaartenD »

Voor die Eindhoven - Aken? Nee. Er bestaat alleen bij sommige partijen een wens dat die verbinding er komt. Wie dat moet gaan rijden is nog helemaal niet duidelijk. Zoals gezegd: NS heeft het materieel niet en Arriva dan misschien wel, maar dan nog moet er een concessie gemaakt worden zodat Arriva tussen Roermond en Eindhoven mag rijden.

En dat is niet "zodat Arriva mag rijden", maar er moet een concessie voor uitgeschreven worden en iedereen die belangstelling heeft mag inschrijven.
PHS

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door PHS »

Een concessie is niet nodig voor internationaal spoorvervoer. Wel zou Arriva dan geen binnenlandse reizigers mogen vervoeren tussen Eindhoven en Heerlen; het mag niet een grensoverschrijdende verbinding gebruiken om te concurreren met de NS.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

RE10 van Düsseldorf naar Kleve zal vanaf 2025 met batterietreinen rijden: https://rp-online.de/nrw/staedte/gelder ... d-66771687
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Zoals het Aachener Verkehrsverbund op Facebook meldt, heeft de deelstaat NRW de voorwaarden geschapen om de verlenging van de Rurtalbahn van het huidige eindpunt Linnich naar het aan de spoorlijn Aachen-Mönchengladbach gelegen station van Baal te realiseren. De laatste treinen op dit traject reden exact 50 jaar geleden, 1972:
https://www.facebook.com/avv.dialog/pho ... 436178039/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

De RE13 Venlo-Hamm wordt mogelijk vanaf december doorgetrokken naar Münster. Grootste probleem daar is de keertijd (maar 10 minuten) of het gebruik van twee perrons bij een langere kering, waardoor er zelfs gedacht wordt aan het doortrekken naar Greven om daar te keren: http://www.asm-muenster.de/front_conten ... 941&lang=1
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door CamilleKreemers »

Een leertijd van 10 minuten klinkt best hoog anders, vergeleken met NL-treinseries
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

De meeste machinisten hebben wel hun wegbekendheid, dus dan is een leertijd van 10 minuten zelfs amper nodig (A)

10 minuten kan veel lijken, maar met zo'n lange lijn als de RE13 is de kans op vertragingen (zeker in Duitsland) natuurlijk wel groot...
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door waldo79 »

Leertijd?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

De tijd om het te leren? Je hebt 10 minuten om het te leren?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten