Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Er staat werkdagen dus dat zal vast maandag t/m vrijdag zijn
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Daar heb ik overheen gelezen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Duitsland verstaat onder werkdagen maandag t/m zaterdag. Als er Werktags op een onderbord bij een verkeersbord staat, geldt een dergelijk bord ook op zaterdag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De N-Wagen gaat tot 23 juli ingezet worden op de volgende ritten vanaf 5 juli:
Vom 05.Juli.2021 bis 23.Juli.2021
RE 3 05:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 06:50 Uhr
RE 3 07:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 09:29 Uhr
RE 3 10:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 10:50 Uhr
RE 3 11:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 12:29 Uhr
RE 3 13:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg 14:50 Uhr
RE 3 15:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 16:29 Uhr
RE 3 17:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 18:50 Uhr
RE 3 19:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 20:29 Uhr
Bron: zuginfo.nrw
In deze informatie zit ook een fout... In 20 minuten van Hamm naar Duisburg. Deze fout werkt vervolgens in de rest van het schema door. Dus ik ga er vanuit dat het schema aangepast gaat worden naar dit:
Vom 05.Juli.2021 bis 23.Juli.2021
RE 3 05:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 06:50 Uhr
RE 3 07:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 09:29 Uhr
RE 3 10:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 10:50 Uhr
RE 3 11:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 12:29 Uhr
RE 3 13:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg 14:50 Uhr
RE 3 15:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 16:29 Uhr
RE 3 17:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 18:50 Uhr
RE 3 19:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 20:29 Uhr
Bron: zuginfo.nrw
In deze informatie zit ook een fout... In 20 minuten van Hamm naar Duisburg. Deze fout werkt vervolgens in de rest van het schema door. Dus ik ga er vanuit dat het schema aangepast gaat worden naar dit:
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Maar in die spoiler zit ook een fout, want de reistijd is ook niet 2,5 uur. De juiste lijst is (en zo staat ie ook al in de DB Navigator):
RE 3 05:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 06:50 Uhr
RE 3 07:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 08:29 Uhr
RE 3 09:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 10:50 Uhr
RE 3 11:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 12:29 Uhr
RE 3 13:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 14:50 Uhr
RE 3 15:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 16:29 Uhr
RE 3 17:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 18:50 Uhr
RE 3 19:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 20:29 Uhr
RE 3 05:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 06:50 Uhr
RE 3 07:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 08:29 Uhr
RE 3 09:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 10:50 Uhr
RE 3 11:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 12:29 Uhr
RE 3 13:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 14:50 Uhr
RE 3 15:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 16:29 Uhr
RE 3 17:30 Uhr Hamm Hbf > Duisburg Hbf 18:50 Uhr
RE 3 19:10 Uhr Duisburg Hbf > Hamm Hbf 20:29 Uhr
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Op deze omlopen zal een stam dubbeldekkers van DB-Gebrauchtzug met een 111 rijden. Er zijn geruchten dat het 111 111 wordt, welke recent haar oorspronkelijke "S-Bahn"-kleurstelling uit de jaren `80 terug gekregen heeft. *
Overigens rijdt de bekende "Ersatzzug" op de RB48 momenteel met de blauw-beige 111 174.
* Edit:Volgens een recente spot op DSO is het een rode 111 met DB-Gebrauchtzug dubbeldekkers en een "Wittenberger"-stuurstandsrijtuig.
Overigens rijdt de bekende "Ersatzzug" op de RB48 momenteel met de blauw-beige 111 174.
* Edit:Volgens een recente spot op DSO is het een rode 111 met DB-Gebrauchtzug dubbeldekkers en een "Wittenberger"-stuurstandsrijtuig.
Laatst gewijzigd door ICE11 op do 01 jul 2021, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
En nu is voor Abellio het zo genoemde "Schutzschirmverfahren" geopend. Dat is onderdeel van het insolventierecht en betekend, dat het bestuur door van een rechtbank benoemde juristen ondersteund wordt en de lonen voor drie maanden door de Bundesagentur für Arbeit (het Duitse CWI) betaald worden.ICE11 schreef: ↑do 24 jun 2021, 20:39 De deelstaat NRW is bereid om Abellio financieel te steunen en daardoor de dienstuitvoering te waarborgen. Of anders: Eerst wilde men met behulp van een aanbesteding geld besparen, nu wordt het toch betaald:
https://www.nrz.de/politik/land-nrw-wil ... 13679.html
https://www.handelsblatt.com/unternehme ... qHq67A-ap6
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het zal minstens tot 19. juli en dus in totaal drie weken duren.
Voorlopig rijden bussen tussen Wuppertal en Remscheid en treinen alleen maar nog tussen Remscheid en Solingen. Hoe lang dat duurt is niet bekend.cassie127 schreef: ↑wo 30 jun 2021, 16:11 En vanwege een onbekende oorzaak is de slijtage aan de LINTen op de S7 veel erger dan normaal. Daarom kunnen er momenteel maar 3 van de 9 stellen op de S7 worden ingezet. Hier vallen dus veel treinen uit, er rijden hierdoor ook SEV bussen. Wellicht dat de S7 in de komende dagen compleet zal uitvallen.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Voor de overzichtelijkheid in een aparte bericht het nieuws, dat de financering voor de "Westspange" in Köln geregeld is. Dit project omvat een tweede perron voor Köln Hansaring en twee extra sporen voor de S-Bahn tussen Hansaring en Hürth-Kalscheuren. Een startdatum voor de werken is nog niet bekend.
https://www.t-online.de/region/koeln/ne ... laert.html
https://www.t-online.de/region/koeln/ne ... laert.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Gaat weer lekker op de RE13 vandaag. Door personeelstekort vallen verschillende treinen tussen Venlo en Mönchengladbach uit.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Inmiddels is het weer bijgesteld en het zal nu tot 26 juli gaan duren. (bijna één maand na de enorme regenval)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De herstelwerkzaamheden tussen Herzogenrath en Geilenkirchen gaan nog langer duren.
De Aachener Zeitung berichtte een kleine 2 uur terug dat het nog een maand langer kan gaan duren. Een oorzaak die genoemd wordt is de regenval de komende dagen.
De Aachener Zeitung berichtte een kleine 2 uur terug dat het nog een maand langer kan gaan duren. Een oorzaak die genoemd wordt is de regenval de komende dagen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De RB28 rijdt in Euskirchen nu vanaf een nieuwe perron en moet daarom niet meer de sporen van de Eifelbahn kruisen. De vanaf aanstaande december geplande ingang van een uurpatroon zal wel vertraging tot 2022 oplopen: https://avv.de/de/aktuelles/neuigkeiten ... kirchen-an
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Huh? Reed dat ding niet 5x/dag en alleen in het weekend ofzo?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat was altijd een leuke Dreistundentakt in het weekend ja. Maar sinds december 2019 rijdt hij 1x/2 uur.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ook 1×/2uur op werkdagen (dat laatste moet je er ook even bij vermelden)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Euh, ja, "op alle dagen" had daar nog bij gemoeten.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Regiobahn heeft de sinds 4 maart 2021 overbodige Talenten verkocht aan TFC in Roemenië. Daar gaan ze o.a. op de treindienst naar het vliegveld van Boekarest rijden, een enkele reis kost € 0,80
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Brengt deze aanschaf de positie van de Wadlopers in gevaar?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
SNCF schijnt de Duitse afdeling van dochterbedrijf Keolis nog dit jaar kwijt te willen, hopelijk aan een koper. Totaal onduidelijk is wie dit zou willen kopen, Keolis Deutschland maakt al jaren behoorlijk verlies.
https://www.waz.de/politik/landespoliti ... 87027.html (samenvatting op DSO: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 624,page=1)
Ook wat curieuze geruchten in dat topic op DSO, namelijk dat Keolis de concessie Teutoburger Wald-Netz voor net zoveel subsidie zou rijden als Westfalenbahn (die minder diensten had dan Keolis/Eurobahn nu en dat was prijspeil 2005). En DB Regio/Start zou zich teruggetrokken hebben van de aanbesteding van de RE13 Eindhoven - Düsseldorf - Hamm vanaf 2025
https://www.waz.de/politik/landespoliti ... 87027.html (samenvatting op DSO: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 624,page=1)
Ook wat curieuze geruchten in dat topic op DSO, namelijk dat Keolis de concessie Teutoburger Wald-Netz voor net zoveel subsidie zou rijden als Westfalenbahn (die minder diensten had dan Keolis/Eurobahn nu en dat was prijspeil 2005). En DB Regio/Start zou zich teruggetrokken hebben van de aanbesteding van de RE13 Eindhoven - Düsseldorf - Hamm vanaf 2025
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De privatisering van het regionaal vervoer in Duitsland is echt een succes he. Benieuwd hoe het af gaat lopen, zeker ook omdat Abellio er ook niet florissant voorstaat.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Een doorslaand succes zelfs, voor praktisch hetzelfde geld is er nu meer en beter regionaal OV. De contracten met DB Regio waren vaak peperduur.
Het leuke van marktwerking is dat de huidige situatie van verliesmakende concessies door te goedkoop inschrijven zich waarschijnlijk vanzelf weer oplost: doordat er minder partijen overblijven (door overnames, faillissement, geen nieuwe partijen die toetreden tot de markt) is er minder concurrentie, waardoor de concurrentie afneemt en de prijzen vanzelf weer stijgen. Zo'n gek idee is marktwerking dus niet.
Het leuke van marktwerking is dat de huidige situatie van verliesmakende concessies door te goedkoop inschrijven zich waarschijnlijk vanzelf weer oplost: doordat er minder partijen overblijven (door overnames, faillissement, geen nieuwe partijen die toetreden tot de markt) is er minder concurrentie, waardoor de concurrentie afneemt en de prijzen vanzelf weer stijgen. Zo'n gek idee is marktwerking dus niet.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Leuk voor het systeem, maar niet als de reizigers daar nu de dupe van worden.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Er wordt (zoals door zoveel EVU's) momenteel onderhandeld over de lopende contracten om het rendabeler te maken. De inzet is niet vertrekken, maar uiteindelijk zal dat uiteraard wel de laatste optie zijn als er niks veranderd.Suus schreef: ↑di 10 aug 2021, 10:45 SNCF schijnt de Duitse afdeling van dochterbedrijf Keolis nog dit jaar kwijt te willen, hopelijk aan een koper. Totaal onduidelijk is wie dit zou willen kopen, Keolis Deutschland maakt al jaren behoorlijk verlies.
https://www.waz.de/politik/landespoliti ... 87027.html (samenvatting op DSO: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 624,page=1)
Ook wat curieuze geruchten in dat topic op DSO, namelijk dat Keolis de concessie Teutoburger Wald-Netz voor net zoveel subsidie zou rijden als Westfalenbahn (die minder diensten had dan Keolis/Eurobahn nu en dat was prijspeil 2005). En DB Regio/Start zou zich teruggetrokken hebben van de aanbesteding van de RE13 Eindhoven - Düsseldorf - Hamm vanaf 2025
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten