Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Suus schreef:Waarom rijdt die pendeltrein eigenlijk? De RB59 komt normaal niet in Schwerte.
Werken tussen Dortmund en Holzwickede. RB59 rijdt normaal Dortmund - Holzwickede - Soest doorgaand elektrisch. Tijdens de werken rijden de elektrische treinen Soest - Holzwickede - Schwerte en vervangende dieseltreinen Schwerte - Dortmund.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Er worden weer twee reactiveringsonderzoeken gestart in NRW, dit keer door het Zweckverband Schienenpersonenverkehr Münsterland (ZVM).

De te onderzoeken baanvakken zijn:
Ibbenbüren - Lengerich (Westf), nu in beheer bij de Lappwaldbahn.
Rheine - Recke, in beheer bij Regionalverkehr Münsterland.

Kaartje van de twee baanvakken (Bron: European Railway Atlas Germany, pagina 96):
Afbeelding

Een tijdschema hoe deze onderzoeken verder gaan is mij nog niet bekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jeroen78 »

Gebruikersnaam schreef:De komende 4 zaterdagen rijdt Centralbahn een pendeltrein op de RB 59 tussen Dortmund Hbf en Schwerte. De trein bestaat uit de 218 460 (Ocean Beige, beter bekend als 'Conny') en 2 n-Wagens en een Steurwagen Wittenberger Kopf. Voor de dienstregeling, zie de reacties onder dit videobericht (Facebook).

Oh, en doe mij een lol en reis niet met de trein puur alleen omdat het n-Wagens zijn totdat de situatie het weer toelaat.
Nederlandse regels gelden in Duitsland niet. Zolang je een mondkapje draagt is het in Duitsland toegestaan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Regels gelden niet overal, gezond verstand gebruiken wel.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Er worden weer twee reactiveringsonderzoeken gestart in NRW, dit keer door het Zweckverband Schienenpersonenverkehr Münsterland (ZVM).

De te onderzoeken baanvakken zijn:
Ibbenbüren - Lengerich (Westf), nu in beheer bij de Lappwaldbahn.
Rheine - Recke, in beheer bij Regionalverkehr Münsterland.

Kaartje van de twee baanvakken (Bron: European Railway Atlas Germany, pagina 96):
Afbeelding

Een tijdschema hoe deze onderzoeken verder gaan is mij nog niet bekend.
Een spoorlijn tussen Rheine en Recke zie ik niet staan op die kaart. Of is het met kopmaken in Altenrheine?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

Dat is één van de dingen die onderzocht zal moeten worden ja. Handiger lijkt me dan een boog daar, zoiets dus:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Ja. Lang lang geleden toen er ook reizigerstreinen reden eindigen de meeste bij een station Ibbenbürener Str. op 800 meter lopen van station Rheine, op de andere oever van de Eems. Pas in 1956 werden de reizigerstreinen naar station Rheine doorgetrokken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Vanwege personeelstekort bij Abellio rijden vanaf 14.06. maar rond de helft van de omlopen op RE1 met RRX-treinstellen en de rest vooralsnog met de bekende (voor de passagiers comfortabeler *trein* ) DB-stammen:

https://www.eurailpress.de/nachrichten/ ... ehmen.html

Echt gek blijkt de overname van de RE4 door National Express vanaf december te worden. Omdat de perrons in Aachen-Schanz te kort zijn en het perron te Aachen-West wel lang genoeg, maar gedeeltelijk uitgeput is, moet een treinstel van de dubbeltractie RRX tussen Herzogenrath en Aachen Hbf. zonder passagiers rijden. En DB heeft al aangekondigd, dat het eerstvolgende tijdvenster voor een stremming van de lijn voor verbouwing Schanz pas in 2023 beschikbaar is...... _O-

https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 7-2020.pdf
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Dennenboom »

Dan maar iets positiefs over een ander hoofdpijndossier: elektrisch naar Bocholt lukt misschien wel eind volgend jaar.
https://www.bbv-net.de/Lokales/Bocholt/ ... 46663.html
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Ik zit net in de reisplanner wat te plannen en zie vervolgens dat de RB 35 Mönchengladbach Hbf - Gelsenkirchen Hbf wegens werkzaamheden een omleiding heeft tussen 29 juni en 3 juli.
Vanuit Krefeld Hbf wordt er richting Moers gereden om vervolgens via een goederenlijn en een stukje van de Ruhrort lijn naar Oberhausen Hbf te rijden. Tussen Oberhausen Hbf en Gelsenkirchen Hbf vervallen de ritten.

EDIT:
Tussen 28 juni en 8 augustus 2020 zijn er werkzaamheden tussen Rheinhausen en Duisburg Hbf. Men werkt daar aan een brug, bereid het spoor voor op de komst van ETCS, pakt wissels aan in Rheinhausen en men vervangt een stuk spoor tussen Rheinhausen Ost en Duisburg Hochfeld Süd.

Hierdoor vallen de RB 31, RB 33, RB 35, RE 42 tussen Rheinhausen en Duisburg Hbf (RB 33 & RE 42 tot Essen). Er zullen drie SEV lijnen rijden. Lijn A zal als sneldienst tussen Rheinhausen en Duisburg Hbf rijden, Lijn B zal als sneldienst tussen Moers en Duisburg Hbf rijden en Lijn C als stopbus tussen Rheinhausen en Duisburg Hbf.

In deze periode zal dus zoals eerder vermeld de RB 35 worden omgeleid over Moers en een deel van de Ruhrort lijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Gisteren weer eens in NRW geweest. De problemen met de PESA LINK lijken inmiddels aardig onder controle te zijn. Op de meeste lijnen rijden ze inmiddels weer. Daarnaast rijden er momenteel zelfs PESA Links welke vermoedelijk in Bayern hadden moeten rijden. Er hangt bij de deur namelijk een sticker over de Camerabewaking met een adres van DB Regio Bayern te Kempten.

Vrijwel de gehele dienstregeling is weer normaal. Uitgezonderd de Skytrain tussen Düsseldorf Flughafen en Düsseldorf Flughafen Terminal C. En men heeft er in Duitsland over het algemeen meer moeite mee om 1,5 meter te houden van elkaar dan hier in Nederland
(Zowel op stations als in winkelstraten en treinen die meer dan 75% gevuld zijn)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

In NRW is een akkoord bereikt over de besteding van geld afkomstig uit het "kolenpakket" in de spoorwegen. Dit "kolenpakket" is een fonds van de federale overheid voor een aantal deelstaten om economische maatregelen te nemen nu de winning van bruin- en steenkool stopt.

In NRW was al besloten tot het doortrekken van de S6 van Keulen naar Mönchengladbach en elektrificatie/ombouw van de spoorlijn Bedburg - Horrem voor de S12. Nu is ook besloten om het resterende stuk Bedburg - Neuss te elektrificeren en dubbelsporig te maken waar nodig, zodat de S-Bahn tot Düsseldorf doorgetrokken kan worden.

Daarnaast is besloten een nieuwe spoorlijn van Bedburg naar Jülich te bouwen. Dit lijkt mij ter vervanging van de spoorlijn Düren - Bedburg die in de jaren 90 voor de bruinkoolwinning gesloten moest worden.

Bron: https://www.land.nrw/de/pressemitteilun ... -gesichert
Laatst gewijzigd door Suus op do 25 jun 2020, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Suus schreef: Dit lijkt mij ter vervanging van de spoorlijn Düren - Jülich die in de jaren 90 voor de bruinkoolwinning gesloten moest worden.
Er is nu ook een spoorlijn Düren-Jülich?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Beetje warm, ik bedoel Düren - Bedburg natuurlijk :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ArrivaBas »

Een nieuwe lijn Duren - Bedburg verbaast mij. De treinen uit Bedburg die nu tot Horrem rijden kunnen toch prima doorrijden over de huidige spoorlijn Aachen - Keulen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Die komen alleen aan op het perron richting Aachen en niet het perron richting Köln.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Een nieuwe lijn Duren - Bedburg verbaast mij. De treinen uit Bedburg die nu tot Horrem rijden kunnen toch prima doorrijden over de huidige spoorlijn Aachen - Keulen?
Er komt een nieuwe lijn Jülich - Bedburg die als opvolger van de in de jaren 90 gesloten spoorlijn Düren - Bedburg beschouwd kan worden.

Afbeelding

Op de kaart is goed te zien waarom die lijn gesloten is denk ik (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door RobertT »

Die lijn naar Jülich verbaasd mij ook.Daar is voor zover ik weet ook nooit onderzoek naar gedaan.
Overigens reed de laatste reizigerstrein op de lijn Bedburg-Düren in mei 1995,in juni 1996 werd de lijn pas officieel gesloten.
In Düren kwamen de treinen aan op het spoor naast de draaischijf,dat is nu nog duidelijk te zien.Was dat niet spoor 19?De ruimte tussen het huidige perron voor de richting Aachen en die richting Jülich laten nog zien dat hier 3 sporen lagen,2 met perron en 1 omloopspoor.De draaischijf diende daarbij als omloop voor de locs die op een van die 2 sporen aankwamen.In de laatste jaren waren dit echter trekduwtreinen of Accutriebwagen zodat de draaischijf als zodanig niet meer gebruikt werd
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:Gisteren weer eens in NRW geweest. De problemen met de PESA LINK lijken inmiddels aardig onder controle te zijn. Op de meeste lijnen rijden ze inmiddels weer. Daarnaast rijden er momenteel zelfs PESA Links welke vermoedelijk in Bayern hadden moeten rijden. Er hangt bij de deur namelijk een sticker over de Camerabewaking met een adres van DB Regio Bayern te Kempten.
Er lijken toch nog onvoldoende Links te zijn, want afgelopen zaterdag reed er nog minstens één omloop van de RE17 met Talent, en in Hagen stonden alleen maar Talenten op het opstelterrein terwijl er alleen maar losse stellen op de RE17 reden en de RB53 is ingekort tot Dortmund - Hagen wegens werkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Ja ik zijn ook vrijwel alle... Want er waren ook nog een paar ritten met Lint en Talent. Opvallend genoeg ook vaak 3tjes gezien op de RB lijnen die dus vermoedelijk in Bayern hadden moeten rijden.

RB 53 was toen ik in NRW opgeknipt in een deel Schwerte - Dortmund en een deel Schwerte - Iserlohn. Beide ritten met PESA en crossplatform overstap in Schwerte.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Oh, ik bedoel de RB52. De 2 en 3 zitten vlak naast elkaar op mijn toetsenbord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Wat de geplande lijn tussen Aachen, Jülich, Bedburg en Düsseldorf betreft, daar geloof ik nog niet aan. Of zoals een Duits spreekword zegt: "Bis dahin fließt noch viel Wasser den Rhein runter....." Omdat nu miljoenen euros lokken uit het compensatiepakket schiet de fantansie van sommige politici hier in de regio toch erg vooruit..... :roll:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

111 174 heeft nieuwe oude kleuren :shock: :

https://www.drehscheibe-online.de/ds_si ... 6d902f.jpg

Haar eerste inzet is vandaag op de RE4.
Laatst gewijzigd door ICE11 op di 07 jul 2020, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Lijn 45 »

Je link werkt niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Daniel »

Ik heb die link eerder ergens anders op het forum gezien en toen werkte hij wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten