Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind het sowieso bijzonder dat er in het buitenland in van die kleine dorpjes twee stations zijn, die dan op nog geen kilometer van elkaar liggen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door nvdw »

In de praktijk is zo'n trein een veredelde bus, zeker in van die smalle dalgebieden waar de dorpen niet heel groot maar wel erg lang zijn.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Rikkel »

Ik ben net in de RE19 door Abellio welkom geheten in deze trein 🤔🤔🤔. Personeel loopt inderdaad in VIAS hesjes. Op de trein borden staat nog steeds abellio in Nederland.
DDietzen
Berichten: 1317
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door DDietzen »

Over die verschillende maatschappijen gesproken, het valt me op in de DB-planner dat de spitstoevoegers van de RE19 door een andere vervoerder lijken te worden gereden. Eerder was dat nog National Express, nu UEF, en alleen als je een hele tijd in de toekomst plant, zie je ook VIAS voor de spitsritten. Klopt dit daadwerkelijk, worden de spitstoevoegers inderdaad door een andere maatschappij verzorgd (en met wellicht ander materieel)? Of is dat gewoon een foutje in de planner?
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Nee dit klopt en is al een paar weken geleden veelvuldig gemeld op het forum. De Wfl rijdt tot en met 27 februari de spitsversterkers van de RE 19 met één oude Dosto stam en 2 stammen N-Wagens.


Overigens gaat Arriva het vanaf de nieuwe concessie het Nederlandse deel van de RE 13 verzorgen in samenwerking met Start die het Duitse deel zal gaan verzorgen. https://www.linkedin.com/posts/arriva-n ... 57056-RvsT
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DDietzen
Berichten: 1317
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door DDietzen »

Ik wist dat er eerder al met oude reservestammen werd gereden, maar meende te hebben begrepen dat dat verleden tijd zou zijn na de officiële vervoerderswissel naar VIAS. Bovendien vond ik het apart dat het zowat elke week een andere vervoerder lijkt te zijn: eerst NX, nu UEF, en volgens jou komt daar ook nog de WFL tussendoor. Lijkt me niet erg nuttig om om de haverklap te moeten switchen...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Aan de vervangende treinen voor de spitsritten is niets veranderd. WFL reed deze al voor 31.01. en nog tot 27.02.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Gebruikersnaam »

WFL rijdt slechts t/m vrijdag 18 febuari, daarna zijn er werkzaamheden waardoor de spitsritten vervallen, als ik de site van DB mag geloven.
henrivanderweijden
Berichten: 732
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door henrivanderweijden »

National Expres rijdt al langer één rit per dag van de RE 5 van/naar Emmerich. Heeft niets met de overgang van Abellio naar Vias te maken.
DDietzen
Berichten: 1317
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door DDietzen »

Ik had het dan ook specifiek over de RE19 ;)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Overigens zijn gisteren de spitsritten van Emmerich naar Düsseldorf aldaar met +420, +460 en zelfs +610 aangekomen! _O-
DDietzen
Berichten: 1317
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door DDietzen »

Snel wat bedrijven van het Roergebied verplaatsen naar Emmerich en je bedient de nieuwe omgekeerde spitsrichting perfect :D
henrivanderweijden
Berichten: 732
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door henrivanderweijden »

DDietzen schreef: do 03 feb 2022, 23:25 Ik had het dan ook specifiek over de RE19 ;)
En die kan ik in de planners van de DB niet vinden met NX als vervoerder, ik heb teruggezocht tot half december.
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op zo 06 feb 2022, 03:38, 1 keer totaal gewijzigd.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door htm_tram »

Bij station Werdohl stonden op een zijspoortje 6 Flirt treinstellen met beveiliging die continu heen en weer liepen langs de treinstellen. Aan de andere kant van het station stonden op het zijspoor 2 prachtige treinstellen BR 426 van DB Regio. Iemand een idee waar die mooie BR 426 gaan rijden?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

De 426 rijden (net als 425) tijdelijk tussen Hagen en Siegen.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

In de RE16 en RB91 (Essen-Siegen en Hagen-Siegen) is het niet meer mogelijk om kaartjes bij de automaat in de trein te kopen: de kaartautomaten van Abellio (die in de treinen zitten) zijn 'niet compatibel met het verkoopsysteem van DB', die nu de concessie uitvoert. En ze gaan voor twee jaar ook geen nieuwe automaten plaatsen. Probleem is wel dat op een aantal stations ook al even geen automaten meer staan. Reizigers moeten nu maar een e-ticket kopen of bij hoge uitzondering een kaartje bij de conducteur kopen als die er is :roll:

https://bahnblogstelle.net/2022/02/09/r ... rn-werden/
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

De spoorlijnen in de Eifel die deels opnieuw aangelegd moeten worden na de overstroming van afgelopen jaar krijgen meteen een waslijn: https://bahnblogstelle.net/2022/02/10/e ... gesichert/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Maar ook alleen in NRW en niet in Rheinland-Pfalz.
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Willem »

Dus heb je er nog niet zoveel aan. De doorgaande treinen tussen Trier en Keulen moeten nog steeds met diesel rijden en dat dan voor ongeveer de helft van de route onder de draad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Batterijtreinen worden hierdoor een optie, evenals het doortrekken van een S-Bahn vanuit Keulen. Goede ontwikkeling dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Vinny »

ICE11 schreef: vr 11 feb 2022, 08:00 Maar ook alleen in NRW en niet in Rheinland-Pfalz.
Heerlijk die afstemming tussen de deelstaten bij onze oosterburen, maar goed ik zie het van de zonnige kant. Als er éénmaal bovenleiding ligt zal de infrabeheerder in Rheinland-Pfalz ook eerder genegen zijn om daar in te gaan investeren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Als ik het goed begrepen heb rijden de spitstreinen op de RE19 morgen al voor het laatst met vervangend materieel. Desalniettemin blijft een WFL-loc met het ex-DDR dubbeldeks-stuurstandsrijtuig in NRW, vanaf overmorgen zij deze twee (ja, inderdaad zonder andere rijtuigen!) te zien op de RB46.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door DPDelft »

Weet je toevallig op welke ritten van de RB46 deze stam komt?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door DPDelft »

Dank :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten