Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Komend weekend het laatste weekend van Abellio in NRW. En hou er rekening mee dat de RE 19 niet op Oberhausen Hbf stopt maar vanaf Sterkrade via het goederen emplacement naar Duisburg Hbf rijdt en v.v. Tussen Sterkrade en Duisburg Hbf is via Oberhausen Hbf, SEV Beschikbaar.
De RE 5 is geknipt in Oberhausen Hbf - Wesel en Duisburg Hbf - Koblenz Hbf.
De RB 32, RB 36 en RE 44 rijden wel vanuit Gelsenkirchen, Duisburg Ruhrort en Bottrop van en naar Oberhausen Hbf, maar niet tussen Oberhausen Hbf en Duisburg Hbf.
De RE 3 is opgeheven tussen Duisburg Hbf en Gelsenkirchen Hbf.
De RE 5 is geknipt in Oberhausen Hbf - Wesel en Duisburg Hbf - Koblenz Hbf.
De RB 32, RB 36 en RE 44 rijden wel vanuit Gelsenkirchen, Duisburg Ruhrort en Bottrop van en naar Oberhausen Hbf, maar niet tussen Oberhausen Hbf en Duisburg Hbf.
De RE 3 is opgeheven tussen Duisburg Hbf en Gelsenkirchen Hbf.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik kan weinig maken van je uitspraken over de RE19. Wat betekent het voor het gedeelte Wesel - Arnhem v.v.?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat rijdt zoals gebruikelijk, het enige opvallende is dat de RE19 niet stopt in Oberhausen Hbf.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Overigens op 31 januari na 20:00 geen RE 19 treinen meer tussen Emmerich en Arnhem. Tussen Emmerich en Duisburg wordt met vervangend materieel gereden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Werkzaamheden aan de spoorbruggen over de Ruhr.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Niet alleen rijdt de RE19 dit weekend via de boog van Oberhausen-Sterkrade over het goederenemplacement Oberhausen-West naar Duisburg Hbf, ook rijdt de ICE Amsterdam-Frankfurt(-Basel) vanaf Düsseldorf via Rath-Mitte en de goederenlijn via Lintorf en Duisburg-Wedau oostelijk langs Duisburg (o.a. Abzw Lotharstraße) naar dat emplacement en Sterkrade; volgens de bron die ik tegenkwam mogelijk alleen in noordelijke richting. Voor wie dat stukje spoor nog wil afvinken.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Mijn 105 vanochtend ook rechtstreeks Arnhem-Dusseldorf.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Langs Wedau of toch stiekum langs Duisburg zonder te stoppen? Ik heb dat laatste ook wel eens meegemaakt, er loopt daar een spoor net buiten de stationsoverkapping langs, zonder perron.
Edit: beide is ook nog mogelijk, aan de sporen te zien; dat zou dan eventueel over het spoortje gaan dat het boemeltje van Hbf naar Entenfang ooit nam.
Ik heb zelf vandaag de RE19 in zuidelijke en de ICE in noordelijke richting genomen.
Edit: beide is ook nog mogelijk, aan de sporen te zien; dat zou dan eventueel over het spoortje gaan dat het boemeltje van Hbf naar Entenfang ooit nam.
Ik heb zelf vandaag de RE19 in zuidelijke en de ICE in noordelijke richting genomen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Hou er rekening mee dat er morgen (en mogelijk de rest van de week) geen RE 19 treinen rijden tussen Emmerich en Arnhem. Het schijnt dat VIAS nog niet de juiste vergunningen hiervoor heeft. Het is tevens nog onduidelijk of er SEV zal worden ingezet op Arnhem - Emmerich.
Het personeel van Abellio heeft haar controle apparatuur al voor afgelopen weekend moeten inleveren. Hierdoor kan men nu alleen maar kaartjes lezend controleren. De apparatuur van vias laat nog even op zich wachten.
De automaten in Arnhem en Zevenaar zijn niet meer aanwezig op het station. Omdat het treinpersoneel ook geen apparatuur heeft waarmee ze (alleen met contant geld) kaartjes kunnen verkopen, kan men tijdelijk gratis naar Duitsland. Het personeel kan je wel vragen om online een kaartje te kopen.
Daarnaast mag het personeel vanaf morgen geen kledingstukken meer dragen die voorzien zijn van een Abellio logo. Aangezien de Vias kleding nog niet geleverd is zal men tijdelijk in privé kleding door de trein lopen met daaroverheen een Vias hesje.
Oftewel de chaos gaat nu waarschijnlijk pas echt beginnen, want het personeel zelf weet ook nog niet welke diensten ze morgen moeten draaien
Het personeel van Abellio heeft haar controle apparatuur al voor afgelopen weekend moeten inleveren. Hierdoor kan men nu alleen maar kaartjes lezend controleren. De apparatuur van vias laat nog even op zich wachten.
De automaten in Arnhem en Zevenaar zijn niet meer aanwezig op het station. Omdat het treinpersoneel ook geen apparatuur heeft waarmee ze (alleen met contant geld) kaartjes kunnen verkopen, kan men tijdelijk gratis naar Duitsland. Het personeel kan je wel vragen om online een kaartje te kopen.
Daarnaast mag het personeel vanaf morgen geen kledingstukken meer dragen die voorzien zijn van een Abellio logo. Aangezien de Vias kleding nog niet geleverd is zal men tijdelijk in privé kleding door de trein lopen met daaroverheen een Vias hesje.
Oftewel de chaos gaat nu waarschijnlijk pas echt beginnen, want het personeel zelf weet ook nog niet welke diensten ze morgen moeten draaien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Je zou toch denken dat VIAS gebruik kan maken van de vergunning van RTB Cargo, of hebben die geen licentie voor reizigersvervoer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Waarom heeft de vervoerder zelf ook een vergunning nodig? Het belangrijkste is toch dat materieel en personeel een toelating hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Fijn hoor dat aanbesteden van treindiensten
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Je moet een veiligheidssysteem hebben zodat je kan aantonen dat je in staat bent goed getraind personeel op de juiste plek in te zetten, je materieel in goede staat wordt gehouden en dat je weet hoe je moet handelen in geval van non-conformiteiten.Meltrain schreef:Waarom heeft de vervoerder zelf ook een vergunning nodig? Het belangrijkste is toch dat materieel en personeel een toelating hebben?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat belooft dan nog wat. Overigens is er vanavond wel beperkt SEV tussen Arnhem - Emmerich (in tegenstelling tot eerder gecommuniceerd):
https://www.mobil.nrw/betreiberwechsel
https://www.zuginfo.nrw/download/164345 ... Arnhem.pdf
https://www.mobil.nrw/betreiberwechsel
https://www.zuginfo.nrw/download/164345 ... Arnhem.pdf
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Voor zover ik gehoord heb wordt er op de vergunning van Eurobahn gereden.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ook wel handig om in dat tweede document het nummer van ASL te zetten. Lijkt meer bedoeld te zijn voor de chauffeurKL577 schreef: ↑ma 31 jan 2022, 15:28 Dat belooft dan nog wat. Overigens is er vanavond wel beperkt SEV tussen Arnhem - Emmerich (in tegenstelling tot eerder gecommuniceerd):
https://www.mobil.nrw/betreiberwechsel
https://www.zuginfo.nrw/download/164345 ... Arnhem.pdf
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Die aanwijzingen ook. Kijk goed om je heen voor verdwaalde reizigers.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Uit ervaring weet ik dat reizigers op zoek naar SEV op de gekste plekken zoeken hoor. Heb ze in Hengelo ook wel eens achterop het busstation bij de bus gehad of ik naar Osnabrück ging. Eh nee, 12 Gezondheidspark is niet echt die kant op... De halte voor die bussen is gewoon pal voor het station, maar ze zien het niet.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
RE19 stond net gewoon om 08.45 klaar voor vertrek op Arnhem Centraal richting Dusseldorf. Abellio logo's zijn verwijderd, nieuwe VIAS logo's opgeplakt. Tot zo ver zo goed.cassie127 schreef: ↑ma 31 jan 2022, 13:24 Hou er rekening mee dat er morgen (en mogelijk de rest van de week) geen RE 19 treinen rijden tussen Emmerich en Arnhem. Het schijnt dat VIAS nog niet de juiste vergunningen hiervoor heeft. Het is tevens nog onduidelijk of er SEV zal worden ingezet op Arnhem - Emmerich.
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom VIAS ook niet de automaten kon overnemen op Arnhem en Zevenaar, die zijn inderdaad in zijn geheel verwijderd.... zou toch wel handig zijn als er iets voor terug komt.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Op RE16 (en waarschijnlijk ook RB91) rijden nu deels Baureihe 425 treinen, die al tot 2007 op deze lijnen reden. Net gezien bij RE 89460 van Bochum richting Siegen.
Groetjes uit Duitsland
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Afscheid van Abellio op de RB91: https://www.youtube.com/watch?v=jD2zkWdEdr4
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het is eigenlijk Rheinland-Pfalz, maar het past wel hier.
Station Biersdorf aan de RB97 wordt op korte termijn gesloten. Mogelijk al in de zomer, anders zullen er vanaf de aankomende winterdienstregeling geen treinen van de Westerwaldbahn meer stoppen. Het alternatief voor de reizigers is Biersdorf Ort, 500 meter verderop.
https://www.siegener-zeitung.de/daaden/ ... hr_a263399
Station Biersdorf aan de RB97 wordt op korte termijn gesloten. Mogelijk al in de zomer, anders zullen er vanaf de aankomende winterdienstregeling geen treinen van de Westerwaldbahn meer stoppen. Het alternatief voor de reizigers is Biersdorf Ort, 500 meter verderop.
https://www.siegener-zeitung.de/daaden/ ... hr_a263399
Laatst gewijzigd door Suus op do 03 feb 2022, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat is toch de enige ongemoderniseerde halte aan het traject?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Toch een beetje het Sappemeer-Oost van Rheinland-Pfalz, zo te zien
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Fris44 en 25 gasten