Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ArrivaBas »

Het was voor DB en SBB goedkoper om de geëlektrificeerde EC tussen München en Zürich via Hergatz te sturen. De lijn tussen Memmingen en Lindau via Leutkirch en Hergatz is enkelsporig, maar de in mijn ogen logischer route via Kempten en Immenstadt is dubbelsporig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

De route via Memmingen is korter en sneller, dus het is logisch dat de trein deze route neemt. Er zat de Duitsers ook niets in de weg om zelf geld bij te leggen voor dubbelspoor op de route via Memmingen of zelf de route via Kempten te elektrificeren, maar de heersende partij in Beieren besteed het geld liever aan ringwegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Dennenboom »

Er zijn wel plannen voor verdere elektrificaties van het “Dieselloch” rond Kempten, maar tussen plannen en uitvoeren zit in Duitsland veel tijd.
Bovendien: zonder geld uit Zwitserland reden er nu nog dieseltreinen tussen München en Lindau. Dat terwijl de eerste plannen voor een draad boven de rails er al in 1975 waren.
https://www.schwaben.ihk.de/produktmark ... dau-564044
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

De redenen waarom spoorprojecten in ons land (behalve prestigieuze dingen) zo traag verlopen zijn veelvoudig. Niet alleen omdat de prioriteiten van de politiek jarenlang meer bij het wegverkeer te zoeken waren, maar ook eindeloze vergunningsprocedures door o. a. juridische insprake van milieuorganisaties, burgers etc. en vooral het bedrijfsbeleid van de DB tijdens de era van Hartmut Mehdorn, waar bezuinigen het doel was om het concern voor een beursgang geschikt te maken (welke nooit gebeurde).
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef: ma 23 aug 2021, 16:31 De route via Memmingen is korter en sneller, dus het is logisch dat de trein deze route neemt. Er zat de Duitsers ook niets in de weg om zelf geld bij te leggen voor dubbelspoor op de route via Memmingen of zelf de route via Kempten te elektrificeren, maar de heersende partij in Beieren besteed het geld liever aan ringwegen.
Het net van niet-geelektrificeerde spoorlijnen rond Kempten is toch wel erg leuk voor treinliefhebbers. Met toppers als de BR612 en de 2x BR218 met 9 IC-rijtuigen naar Oberstdorf. Als het spoornet rond Kempten geëlektrificeerd was, miste het wel een hoop charme. De lijn tussen Buchloe en Lindau via Memmingen is toch wel net iets minder indrukwekkend dan de lijn via Kempten, maar de lijn via Memmingen is wel een stuk sneller voor wie snel van Zürich naar München wil. Daarom is het ook goed dat die lijn geëlektrificeerd is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

ArrivaBas schreef: ma 23 aug 2021, 11:46 Op veel Duitse zijlijnen kun je op een groot aantal stations nog klassieke beveiliging aantreffen. Als ik me niet vergis zijn zelfs grotere stations zoals Kempten Hbf en Mühldorf nog voorzien van armseinen. De Rail Away die uit Kempten vertrekt is alleen te oud om dat te verifiëren.
Mühldorf zelf heeft anders wel verdacht veel lichtseinen rondom de perrons. Maar de lijnen rondom Mühldorf kun je de armseinen nog wel aantreffen. Maar zover hoef je daar niet voor van huis, want zelfs op het traject van de RB 51 kun je ze nog aantreffen.
Dennenboom schreef: ma 23 aug 2021, 16:55 Bovendien: zonder geld uit Zwitserland reden er nu nog dieseltreinen tussen München en Lindau.
Daar is niets aan veranderd hoor... Want die rijden er nog hoor (A)
Nitein-Repart schreef: ma 23 aug 2021, 19:19De lijn tussen Buchloe en Lindau via Memmingen is toch wel net iets minder indrukwekkend dan de lijn via Kempten, maar de lijn via Memmingen is wel een stuk sneller voor wie snel van Zürich naar München wil.
Op zich scheelt het niet heel veel van elkaar... De route over Kempten is nu 1 uur langer dan met de EC(E), maar deze hele route is dan vanaf Sankt Gallen met praktisch alleen nog S-Bahn en RE's. Ik denk dat met Lindau Reutin als stop ipv Hbf/Insel het slechts een minuten kwestie geweest zou zijn.

Overigens heb ik die hele route met S-Bahnen en RE's laatst zelf nog gedaan omdat de EC(E) tussen Bregenz en Memmingen niet kon rijden wegens een aardverschuiving bij Kißlegg, overigens viel bij mij ook de rit tot Bregenz uit.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Vinny »

ICE11 schreef: ma 23 aug 2021, 19:11 De redenen waarom spoorprojecten in ons land (behalve prestigieuze dingen) zo traag verlopen zijn veelvoudig. Niet alleen omdat de prioriteiten van de politiek jarenlang meer bij het wegverkeer te zoeken waren, maar ook eindeloze vergunningsprocedures door o. a. juridische insprake van milieuorganisaties, burgers etc. en vooral het bedrijfsbeleid van de DB tijdens de era van Hartmut Mehdorn, waar bezuinigen het doel was om het concern voor een beursgang geschikt te maken (welke nooit gebeurde).
Ambtelijke verstroping in combinatie met een gebrek aan wil om ook maar één cent te veel uit te geven. Nu ben ik op zich voor zuinigheid maar in Duitsland slaan ze wel erg door; daar mag de begroting niet in de rode cijfers duiken.

In de jaren '90 is er overigens wel veel geld geinvesteerd in de voormalige DDR deelstaten: daar zijn veel spoorlijnen en wegen gemoderniseerd maar dat heeft in voormalig West-Duitsland wel een chronisch tekort opgeleverd.

En verder is het verkeersbeleid af en toe matigjes, zie ook de serie 'Realer Irrsinn' op YouTube.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Nitein-Repart schreef: ma 23 aug 2021, 19:19Het net van niet-geelektrificeerde spoorlijnen rond Kempten is toch wel erg leuk voor treinliefhebbers. Met toppers als de BR612 en de 2x BR218 met 9 IC-rijtuigen naar Oberstdorf. Als het spoornet rond Kempten geëlektrificeerd was, miste het wel een hoop charme.
Elektrische treinen kunnen ook charmant zijn. Bedoel, zo'n Belgische HLE 27, een Duitse Baureihe 120 of gewoon een 1700 van NS zijn toch ook gaaf 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

Beste van 2 werelden...
Stadler EuroDual _O_
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door umbusko »

Suus schreef: ma 23 aug 2021, 19:56
Nitein-Repart schreef: ma 23 aug 2021, 19:19Het net van niet-geelektrificeerde spoorlijnen rond Kempten is toch wel erg leuk voor treinliefhebbers. Met toppers als de BR612 en de 2x BR218 met 9 IC-rijtuigen naar Oberstdorf. Als het spoornet rond Kempten geëlektrificeerd was, miste het wel een hoop charme.
Elektrische treinen kunnen ook charmant zijn. Bedoel, zo'n Belgische HLE 27, een Duitse Baureihe 120 of gewoon een 1700 van NS zijn toch ook gaaf 8-)
Mijn favoriet is de ZSSK 240. 8-)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Aking »

Ja euh, doe d'r dan op z'n minst ff lekker plaatjes bij allemaal :roll:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

Nou, vooruit...

Afbeelding

Elektrisch én dikke diesel *O*
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Die hebben wel heel erg wat weg van de loc die de ICE L (ECx) gaat krijgen.
Afbeelding
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door umbusko »

Aking schreef: ma 23 aug 2021, 22:00 Ja euh, doe d'r dan op z'n minst ff lekker plaatjes bij allemaal :roll:
Beetje offtopic inmiddels, maar uit de archieven: *O*
Afbeelding
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

Bardotka! *O*
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Volgens mediaberichten is het nog onduidelijk of Abellio na september de RRX en de S-Bahn Rhein-Ruhr verder zal rijden, omdat in de onderhandelingen tussen NS en VRR nog geen oplossing is gevonden. Als ik het goed begrijp is het wrikpunt dat de deelstaat NRW de vervoerder niet forfaitair meer geld wil geven, maar alleen een vergoeding voor de kostenstijgingen welke niet door Abellio zelf veroorzaakt zijn. De VRR zal echter al een scenario achter de hand hebben zodat er ook na 1 oktober nog treinen rijden.

https://www.msn.com/de-de/finanzen/top- ... li=BBqfUd5
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Ik heb denk ik wat gemist, maar waarom rijden er nu alweer Talenten op de RE17 Kassel - Hagen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Aking »

Omdat ze niet staken?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Omdat de PESA-stellen nog steeds niet betrouwbaar zijn....
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

In Kempten staan er ook nog genoeg aan de kant.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Ik zit nu in de S28 en ik moest dit topic even goed doorspitten om te lezen in wat voor raar projectiel ik eigenlijk zit. Een van de BOB overgenomen Integro, oftewel een kruising tussen een bus en een tram op spoorwielen. Ding schijnt door te rijden naar Wuppertal, ik ben benieuwd.

Oh, Emmerich heeft geen perronkap meer op het eilandperron en in Haldern lijken ze nu echt aan het werken te zijn aan het derde spoor. En de bovenleidingsmasten staan er op de lijn naar Bocholt.

Maar echt opschieten doet het allemaal nog niet :Y
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Dat was mij inderdaad ook opgevallen. De baan ligt er nog net zo slecht bij als voor de werkzaamheden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

Ardan schreef: ma 20 sep 2021, 15:43Een van de BOB overgenomen Integro
Een Integro is een bus van Mercedes, jij bedoelt een Integral ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Ja zoiets. Lijkterop :Y
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Blijkbaar is Abellio is van plan om zich uit de RRX en de S-Bahn Rhein-Ruhr terug te trekken: https://www.msn.com/de-de/finanzen/top- ... x065voTeEU
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten