Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De reactivering van de spoorlijn Bocholt-Coesfeld is van tafel. Een door de NWL in opdracht gegeven studie komt tot de conclusie dat het veel te duur zou zijn de lijn weer op te bouwen, vooral omdat er om welke reden dan ook alleen ongelijkvloerse overwegen toegelaten zijn (bij DSO is er sprake van dat inmiddels vanwege enigerlei wet de aanleg van gelijkvloerse overwegen alleen maar nog met een speciale vergunning mogelijk is). Dus wordt nu door de NWL aanbevolen, van het (nog steeds bestaande) traject een fietspad te maken:
http://www.asm-muenster.de/front_conten ... 502&lang=1
Volgens mij een dubieuze besluit, want overal wordt over klimaatbescherming gesproken en dat de OV een bijdrage moet leveren en hier heeft men de kans daarvoor.
http://www.asm-muenster.de/front_conten ... 502&lang=1
Volgens mij een dubieuze besluit, want overal wordt over klimaatbescherming gesproken en dat de OV een bijdrage moet leveren en hier heeft men de kans daarvoor.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Jammer!
Veel delen zijn nu ook al fietspad.
Veel delen zijn nu ook al fietspad.
Ik doe ook maar wat
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Bij de NVR zijn de planningen voor de verbetering van de infrastructuur in de komende jaren te lezen: https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 7-2021.pdf
Onder andere is men van plan een derde spoor tussen Langerwehe en Düren (was er in het verleden al) en bij Geilenkirchen te bouwen, een nieuwe perron in Aachen West en in Aachen Rothe Erde, Bonn-Euskirchen-Bad Münstereifel en Köln-Lüdenscheid moeten een bovenleiding krijgen en er zal een verbindingsboog tussen Herrath en Hochneukirch komen zodat voor treinen uit richting Erkelenz in richting Grevenbroich geen kopmaken in Rheydt meer nodig is.
Onder andere is men van plan een derde spoor tussen Langerwehe en Düren (was er in het verleden al) en bij Geilenkirchen te bouwen, een nieuwe perron in Aachen West en in Aachen Rothe Erde, Bonn-Euskirchen-Bad Münstereifel en Köln-Lüdenscheid moeten een bovenleiding krijgen en er zal een verbindingsboog tussen Herrath en Hochneukirch komen zodat voor treinen uit richting Erkelenz in richting Grevenbroich geen kopmaken in Rheydt meer nodig is.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het Hessen-Ticket is dit jaar vanaf 1 augustus tot 31 december ook geldig in vier gemeenten in het Nordrhein-Westfaalse Hochsauerlandkreis. Je kan er gedurende deze periode met de RB97 vanuit Korbach tot en met Brilon Stadt en met de RE17 vanuit Kassel tot en met Brilon Wald mee reizen. Het Hessen-Ticket zal gedurende deze periode echter niet te koop zijn in de vier gemeenten waar het tijdelijk geldig is.
https://sdoffice.hochsauerlandkreis.de/ ... nTarif.pdf
https://sdoffice.hochsauerlandkreis.de/ ... nTarif.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Wel als je een DB automaat op één van de stations in NRW weet te vinden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Rurtalbahn zal tot 2025 verder tussen Linnich, Düren en Heimbach rijden: https://www.radiorur.de/artikel/vertrae ... 65049.html
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Over Heimbach wordt er niet gesproken,alleen naar Linnich en Euskirchen.Maar lijkt mij logisch dat de lijn naar Heimbach ook meegaat.
Tot 2025 dus zeker gesteld
Tot 2025 dus zeker gesteld
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Gefeliciteerd euregiobahn!
Vandaag is het 20 jaar geleden dat de eerste reizigerstrein tussen Stolberg-Altstadt en Heerlen reed. Men heeft begonnen met rond 2.600 passagiers per dag, na diverse uitbreidingen van het net zijn de cijfers voor de crisis in 2019 opgelopen tot bijna 18.000.
Vandaag is het 20 jaar geleden dat de eerste reizigerstrein tussen Stolberg-Altstadt en Heerlen reed. Men heeft begonnen met rond 2.600 passagiers per dag, na diverse uitbreidingen van het net zijn de cijfers voor de crisis in 2019 opgelopen tot bijna 18.000.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Helaas kan men alleen de titel zonder abonnement lezen, maar blijkbaar wil Abellio - net zoals tevoren al in Sachsen-Anhalt - nu ook in NRW meer geld hebben en dreigt met faillissement:
https://www.waz.de/staedte/essen/poker- ... 24881.html
https://www.waz.de/staedte/essen/poker- ... 24881.html
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Schijnt echter voor heel Abellio Deutschland te gelden: https://www.mannheimer-morgen.de/wirtsc ... 08999.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vanwege personeelstekort beslist DB Regio op de RB38 (normaal Bedburg - Köln, door werken maar Bedburg - Horrem) nu iedere dag opnieuw of de treinen de volgende dag rijden of niet. Een einde van deze situatie is niet te zien:
https://www.ksta.de/region/rhein-erft/- ... 3695152157
https://www.ksta.de/region/rhein-erft/- ... 3695152157
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
En als er geen treinen rijden, worden er vervangende bussen ingezet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Normaliter wel, maar zoals ik al elders gelezen heb zijn de tijden van de vervangende bussen niet afgestemd op de aan de diverse haltes aansluitende streekbussen. En dan is in een gebied waar laatstgenoemde bussen meestal maar 1x/uur rijden de reiziger de dupe.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Is ook wel lastig, want die bus is natuurlijk niet zo snel als een trein. Dus als je in Bedburg goed aansluit doe je dat niet op de stations verderop op de lijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat weet ik ook, maar men kan bij voorbeeld snel- en stopbussen laten rijden, welke op verschillende knooppunten voor de regionale bussen afgestemd zijn. De aansluiting op de trein in Horrem zie ik tweederangs, daar rijden genoeg treinen.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Klopt, in mijn ogen is de bus- maar vooral de treinaansluiting in Bedburg het belangrijkste voor die bussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De deelstaat NRW is bereid om Abellio financieel te steunen en daardoor de dienstuitvoering te waarborgen. Of anders: Eerst wilde men met behulp van een aanbesteding geld besparen, nu wordt het toch betaald:
https://www.nrz.de/politik/land-nrw-wil ... 13679.html
https://www.nrz.de/politik/land-nrw-wil ... 13679.html
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Extra geld naar Abellio is goedkoper dan een failliet Abellio
Een bekende truc om te dreigen met faillissement; op deze manier kunnen concessienemers het risico van te goedkoop inschrijven weer afwentelen op de concessieverlener. Al speelt in dit geval corona ook een rol (maar Abellio Duitsland liep voor de corona ook al matig).
Een bekende truc om te dreigen met faillissement; op deze manier kunnen concessienemers het risico van te goedkoop inschrijven weer afwentelen op de concessieverlener. Al speelt in dit geval corona ook een rol (maar Abellio Duitsland liep voor de corona ook al matig).
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De aanbesteding voor de accu-elektrische voertuigen voor de concessie Niederrhein-Münsterland-Netz is gewonnen door CAF.Suus schreef:VRR start zeer binnenkort met de aanbesteding van de nieuwe accu-elektrische treinstellen voor het Niederrheinland en Münsterland, waarschijnlijk is in mei 2021 een fabrikant bekend. De lijnen Duisburg - Xanten en Essen - Borken zullen daarbij treinen krijgen met circa 25% meer capaciteit ten opzichte van nu. Dorsten - Dortmund krijgt geen grotere treinen, maar gaat op werkdagen van begin ochtendspits tot einde avondspits 2x/uur rijden.
Tussen Dülmen en Coesfeld (spoorlijn Enschede - Dortmund) komt binnen enkele jaren een bovenleiding te hangen. Ook alle perronsporen in Coesfeld krijgen een bovenleiding. Hiermee wordt het mogelijk om op alle treindiensten van/naar/via Coesfeld elektrische treinen met accumodule in te zetten (hint naar de concessie Netz nördliches Westfalen). Ook in Kleve komt er een bovenleiding, daarnaast worden alle seinhuizen tussen Krefeld en Kleve vervangen door een gecomputergestuurd seinsysteem. Hiermee worden 11 seinhuizen, deels nog uit de keizertijd, vervangen.
CAF levert aan de VRR zestig Civity BEMU-treinstellen. Er komen stellen in twee lengtes met respectievelijk 120 en 160 zitplaatsen. CAF verzorgt ook voor 30 jaar het onderhoud.
https://www.vrr.de/de/presse/batterie-e ... land-netz/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Door het slechte weer van gisteravond zullen er naar verwachting de komende Twee weken geen treinen rijden tussen Herzogenrath en Geilenkirchen. De RE 4 wordt deels omgeleid.
En vanwege een onbekende oorzaak is de slijtage aan de LINTen op de S7 veel erger dan normaal. Daarom kunnen er momenteel maar 3 van de 9 stellen op de S7 worden ingezet. Hier vallen dus veel treinen uit, er rijden hierdoor ook SEV bussen. Wellicht dat de S7 in de komende dagen compleet zal uitvallen.
En vanwege een onbekende oorzaak is de slijtage aan de LINTen op de S7 veel erger dan normaal. Daarom kunnen er momenteel maar 3 van de 9 stellen op de S7 worden ingezet. Hier vallen dus veel treinen uit, er rijden hierdoor ook SEV bussen. Wellicht dat de S7 in de komende dagen compleet zal uitvallen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De RE4 omgeleid? Hoe en waar dan? Van Düsseldorf naar Aachen via Köln als de RE1?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Volgens de melding op nationalexpress.de komt er een omleiding zonder tussenstops tussen Rheydt en Aachen. Hoe, dat staat er niet bij.
Die Züge der Linie RE 4 verkehren derzeit nur zwischen Dortmund Hbf und Geilenkirchen. Die Halte zwischen Geilenkirchen und Aachen Hbf entfallen. Kurzfristig können die Züge zwischen Rheydt Hbf und Aachen Hbf ohne Zwischenhalt umgeleitet werden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Gisteren was de omleiding vanuit Aachen direct naar Neus via Köln Ehrenfeld (zonder stop). Daar zal nu denk ik wel kopgemaakt worden om daarna richting Rheydt te rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Op de RE3 wordt op werkdagen in juli 1 omloop vervangen door een trein van CentralBahn. Reden is een tekort aan treinen.
Op deze ritten rijdt de CentralBahn :
89868
89871
89878
89881
89888
89891
89898
89901
Geldt iig voor 1 t/m 9 Juli wat ik zo intern heb meegekregen.
Er wordt op dat moment wel onder een ander trein nummer gereden.
Op deze ritten rijdt de CentralBahn :
89868
89871
89878
89881
89888
89891
89898
89901
Geldt iig voor 1 t/m 9 Juli wat ik zo intern heb meegekregen.
Er wordt op dat moment wel onder een ander trein nummer gereden.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Lalalala.ik moet soms eens beter lezen
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 30 jun 2021, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten