Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Nu moet het werken, en ja, ik had het eerder per ongeluk in een foute onderwerp geplaatst.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

Ik weet het, 1x raden welke trein ik samen met Plan-V444 (met +55) tegenkwam in Wuppertal en daarop nam tot Mönchengladbach. :D
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Plutona »

Ik zag dat al sinds maart het noordelijke deel van de Rurtalbahn tussen Tetz en Linnich voor langere tijd stilligt, blijkbaar door schade aan een brug.
Weet iemand hier meer van? Het gaat blijkbaar om langdurige vertragingen, maar ik kan de desbetreffende brug niet vinden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Plutona »

Thanks! Weet je ook meer over de duur? Een brug over dat beekje kan toch nooit net zoveel werk zijn als de Friesenbrücke?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Franse vakbond: Keolis Duitsland is een bodemloze put.

Keolis maakt in Duitsland al dertien jaar verlies, dat daardoor al is opgelopen tot tientallen miljoenen. De activiteiten in Duitsland lijken ook een belangrijke rol te spelen in het totale verlies van 72 miljoen dat Keolis in 2019 leed. Geen enkele van de vier concessies in Duitsland is winstgevend, terwijl ze samen goed zijn voor meer dan 200 miljoen euro omzet per jaar. Uitbreiding van de activiteiten in Duitsland staat op pauze, maar de contracten vereisen een aanwezigheid in Duitsland tot 2032.

Bron: https://www.ville-rail-transports.com/n ... allemagne/ (Franstalig).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

Geld dat anders natuurlijk besteed had kunnen worden aan Franse vakbonden :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Aking »

Maar, ze zijn toch zelf het avontuur aangegaan in Le land du Deutz en hebben toch zelf tegen deze tarieven op concessies ingeschreven?

Waarom nu dan huilie doen? :')
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door CamilleKreemers »

wat ze zeggen klopt anders wel. Overheden daar trekken heel makkelijk concessies in als er niet genoeg personeel is voor de uitvoer van de concessie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Tom024 »

Het lijkt me niet iets negatiefs dat een concessie wordt ingetrokken als blijkt dat een vervoeder een paar maanden vantevoren ruimschoots onvoldoende personeel heeft om alle treinen te rijden, toch?

Feit is wel dat de Eurobahn al jarenlang onbetrouwbaar is en men de problemen ook niet onder controle kan of wil krijgen. Het blijft halfslachtig aanmodderen.

De ingetrokken gunning van de S-Bahn lijnen in het Roergebied zal inderdaad wellicht de druppel zijn geweest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

CamilleKreemers schreef:wat ze zeggen klopt anders wel. Overheden daar trekken heel makkelijk concessies in als er niet genoeg personeel is voor de uitvoer van de concessie.
Dat is nu één keer gebeurd zover ik weet. Het blijft vreemd dat Abellio wel van start mocht op het andere deelnet van de S-Bahn Rhein-Ruhr, want dat is ook niet bepaald soepel van start gegaan. Zou het arbeidsverleden bij Abellio van de directeur van de VRR daar een rol spelen?

Het annuleren van de concessie kwam Eurobahn ook helemaal niet zo slecht uit, het gerucht ging dat Frankrijk helemaal niet blij was met de vijfde concessie. Het nieuw verworven personeel voor de S-Bahn mocht ook nog blijven bij Eurobahn waardoor ze nu ruim in het personeel zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Er is onderzoek gedaan naar de rendabiliteit van verschillende klimaatvriendelijkere aandrijfvormen voor treinen nu dieseltreinstellen in de komende decennia gaan verdwijnen. Daarbij het het Netz Düren (RB 21 en RB 28) in het jaar 2026 als studieobject gebruikt. Het onderscheid in de exploitatiekosten tussen de duurste aandrijfvorm (waterstof, een HEMU) en de goedkoopste aandrijfvorm (bovenleiding, een EMU) is bij deze concessie maar liefst 59 miljoen euro verspreid over 30 jaar. Een trein die zowel van de bovenleiding gebruik kan maken en dankzij accumodules ook op stukken spoor zonder bovenleiding kan rijden (een BEMU) is bijna net zo efficiënt als een normaal elektrisch treinstel. Exploitatie met een BEMU zou zelfs iets goedkoper zijn dan een DMU.

Persbericht met link naar het volledige rapport hier: https://www.vde.com/de/presse/klimaneut ... riebzuegen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Op een opstelterrein in Wustermark nabij Berlijn staan vier wit-rode FLIRT XL's al meer dan een half jaar niets te doen. Eind dit jaar dreigen deze treinen gezelschap te krijgen van zes extra exemplaren. Dit zijn namelijk de treinstellen die de VRR voor de Regiobahn Kaars - Neuss - Düsseldorf - Mettmann - Wuppertal heeft besteld. Helaas is de aanbesteding voor de elektrificatie van de twee zijtakken van de Regiobahn nu al twee keer mislukt, waardoor de nieuwe treinen voorlopig niet kunnen rijden. De VRR gaat nu op zoek naar alternatieve inzetmogelijkheden voor deze treinen, waarbij er misschien wat extra dieseltreinstellen vrij komen die versterking kunnen bieden aan het bestaande park van twaalf twintig jaar oude Talent-tweetjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Het valt maar voor een heel klein stukje in Nordrhein-Westfalen, maar ik plaats het toch hier.

De aanbesteding voor de concessie Dieselnetz Niedersachsen Mitte van LNVG Niedersachsen, de regio Hannover, Nahverkehr Westfalen-Lippe en Bremen voor de treindiensten RB 37 Bremen – Uelzen, RB 38 Buchholz – Hannover, RB 77 Hildesheim – Bünde en RB 79 Hildesheim – Bodenburg is gewonnen door DB Regio. Zij zullen de treindiensten vanaf december 2021 t/m december 2029 verzorgen met het reeds aanwezige materieel, 36 stellen type LINT 41. Op dit moment worden de RB 37 en RB 38 nog gereden door Erixx en de RB 77 en RB 79 door NordWestBahn.

Persbericht: https://www.lnvg.de/lnvg/pressemitteilu ... hsen-mitte

Vooral opmerkelijk van deze nieuwe concessie zijn de LINT 41-treinstellen van LNVG voor de RB 77 en RB 79. Deze stellen zijn in december 2003 in dienst gekomen en gaan nu voor de tweede keer over naar een andere vervoerder. Van december 2003 tot december 2011 verzorgde Eurobahn de treindienst. De nieuwe concessieperiode wordt ook de laatste van deze stellen, in 2029 zullen ze na 26 jaar met pensioen mogen. Hun opvolgers krijgen in ieder geval geen dieselmotor, aangezien LNVG zichzelf een dieselverbod voor nieuwe treinen heeft opgelegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Goed en slecht nieuws vanuit de VRR. Het goede nieuws: aanstaande vrijdag 11 september wordt de spoorlijn Gladback West - Recklinghausen Hbf met een vertraging van 9 maanden dan eindelijk heropend voor het reizigersvervoer. De S9 gaat over deze lijn 1x/uur rijden en krijgt dan voortaan twee noordelijke eindpunten, alternerend Recklinghausen Hbf en Haltern am See.

Het slechte nieuws: de heropening van Herten Westerholt en de aanleg van extra perrons bij Gelsenkirchen-Buer Nord zodat de S9 daar ook kan gaan stoppen zou door vertragingen met de vergunningen niet dit jaar maar pas in 2022 gaan plaatsvinden. De aanvraag voor treinvrije periodes voor dat jaar is echter afgewezen, daarom zijn de werkzaamheden en de heropening nu uitgesteld tot 2024.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

Wanneer staat station Herten op de planning?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Omdat de bouw te lang zou duren wordt voorlopig alleen station Herten Westerholt geopend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Meltrain »

Dat betekent dus dat Herten voorlopig de grootste plaats in Duitsland zonder treinstation blijft? Herten-Westerholt bedient immers Herten zelf niet echt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Herten heeft geen aaneengesloten bebouwing, dus het is lastig definiëren hoeveel inwoners de plaats heeft.
Maar het zal niet meer de grootste gemeente in Duitsland zonder treinstation zijn. Dat wordt Bergkamen. Maar nu dus pas in 2024.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

Suus schreef: di 08 sep 2020, 07:17 Omdat de bouw te lang zou duren wordt voorlopig alleen station Herten Westerholt geopend.
Positief, want dat station zou afbreuk doen aan het fijnmazige busnet van de Vestische. Herten heeft zelfs zijn eigen stadsnet. De Vestische had namelijk al rekening gehouden met verminderde inkomsten door de komst van station Herten. Dezelfde vrees heb ik voor Kamp-Lintfort. Ik hoop dat de SB30 tussen Duisburg, Kamp-Lintfort en Geldern wel blijft bestaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Een tankwagen heeft na een ongeluk in brand gestaan onder een viaduct van de spoorlijn Duisburg - Mülheim Hbf. Nu is duidelijk dat het viaduct gesloopt moet worden, met alle gevolgen van dien.


https://www.ruhr24.de/ruhrgebiet/a40-br ... 03560.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Stefan »

Ja, het is momenteel een lekker zooitje op de wegen hier. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Aangepaste dienstregeling voor de treinen: https://www.bahn.de/p/view/mdb/tp/tp_we ... 20_v02.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Naast DB Regio/Start (https://www.lok-report.de/news/deutschl ... re-13.html) heeft nu ook VIAS een aanbesteding voor treinstellen voor een mogelijke gunning van de RE13 gestart:

https://www.lok-report.de/news/deutschl ... e-aus.html
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Gaat dat niet uitlopen op een VIASCO? :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten