Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door OV-Hobbyist »

Ook voor de werkzaamheden reed de RE6 naar de luchthaven zonder stop op Messe/Deutz. Er wordt daar alleen gestopt op de sporen 11/12 bij omleidingen via Opladen-Hilden. In de reguliere dienstregeling wordt er niet gestopt vanwege conflicterende paden van de s-bahn/RB25/Fernverkehr.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door htm_tram »

OV-Hobbyist schreef: zo 04 dec 2022, 18:24 Enkele grote of bijzondere wijzigingen:

RE16: de RE16 rijdt voortaan niet meer tussen Letmathe en Siegen Hbf. Alle treinen zullen voortaan naar Iserlohn rijden.

RE34: De nieuwe RE34 rijdt elke 2 uur tussen Dortmund Hbf en Siegen Hbf. Samen met IC34 wordt een uursdienst aangeboden. IC/RE34 vervangt de RE16 tussen Letmathe en Siegen. In de IC zijn regionale kaartjes geldig tussen Dortmund en Siegen (-Dillenburg).
Weet je toevallig ook wat voor type trein er op de RE34 gaat rijden?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Ik hoop dat dat knippen op die lijn zal helpen. Die losse Flirt-drietjes die na het splitsen overblijven houden niet echt over :s
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Er rijst in die hoek momenteel ook weer heel wat BR425 en BR426 rond, sinds DB daar de diensten van Abellio overgenomen heeft. Ik zelf verwacht eigenlijk dat je de flirts vooral op de RE 34 (1×/2 uur in het andere uur IC2 van de IC 34 verbinding) en RB 91 zult gaan aantrefffen en dat de RE 16 en RB 46 vooral met BR425 en BR426 gaan rijden, wat nu ook al grotendeels gebeurt. Maar dat is een verwachting.

Voor zover ik kan zien zijn er genoeg stellen om op deze twee lijnen alle omlopen de hele dag met dubbele stellen flirt te kunnen rijden. De RE 34 heeft namelijk minimaal 3 omlopen nodig door een lange kering van 2 uur in Dortmund. En de RB 91 heeft er minimaal 4 nodig. In totaal zijn er 17 flirts beschikbaar. Waar je bij deze lijnen er als je alles met dubbele stellen wilt rijden al 14 nodig hebt. Dan blijven er dus nog 3 stellen over.
Andere optie is de RE 16 (kost 3 omlopen), RE 34, en RE 41 of RB 46 met Flirt (laatste twee lijnen met solo stellen, dan hou je 3 tot 4 stellen over) en de RB 91 ritten van en naar Siegen met BR425 en BR426 te rijden als je het materieel echt per lijn van elkaar gescheiden wil laten lopen.

Aan de inzet van BR425 en BR426 lijkt ook niet te ontkomen, als je ook kijkt naar de nieuwe RE 41 tussen Bochum en Haltern am See. Deze heeft in Haltern am See en Bochum Hbf lange kering van bijna 30 minuten waardoor je voor deze verbinding altijd 2 voertuigen kwijt bent. Daarnaast blijft de RB 46 ook de huidige frequentie rijden wat ook nog 2 omlopen kost.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door OV-Hobbyist »

De RE34 zal worden gereden met de Flirt 3XL.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Minstens tot eind 2023 rijden geen treinen meer tussen Unna en Fröndenberg. Reden zijn dassen, welke hun hol onder de sporen hebben gegraven. Een deskundige zegt, nog nooit eerde zo een grote hol met 39 (!) uitgangen gezien te hebben. Nu zijn de dieren in winterslaap en kunnen dus niet verhuizen en daarom kan het herstel van de spoordijk pas in het voorjaar beginnen.

https://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgeb ... n-100.html
metrophil
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door metrophil »

htm_tram schreef: zo 04 dec 2022, 23:28
OV-Hobbyist schreef: zo 04 dec 2022, 18:24 Enkele grote of bijzondere wijzigingen:

RE16: de RE16 rijdt voortaan niet meer tussen Letmathe en Siegen Hbf. Alle treinen zullen voortaan naar Iserlohn rijden.

RE34: De nieuwe RE34 rijdt elke 2 uur tussen Dortmund Hbf en Siegen Hbf. Samen met IC34 wordt een uursdienst aangeboden. IC/RE34 vervangt de RE16 tussen Letmathe en Siegen. In de IC zijn regionale kaartjes geldig tussen Dortmund en Siegen (-Dillenburg).
Weet je toevallig ook wat voor type trein er op de RE34 gaat rijden?
De ritten, die door DB Regio worden uitgevoerd zijn Stadler Flirt 3XL, uit de Regiobahn-bestelling. De Hessische Landesbahn-ritten zijn Lint-dieseltreinstellen. En de IC-ritten, die tussen Dortmund en Dillenburg ook als RE34 worden aangeduid, zijn natuurlijk de IC2-dubbeldeksstellen.
Groetjes uit Duitsland
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Ik zag gisteren dat Herzogenrath er een extra perron bij heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Ik wist wel dat er 'iets' was veranderd maar ik sprong vanmiddag in Letmathe zomaar in de trein richting Hagen. Dat was de RE34 die dus helemaal niet in Hagen stopt, maar via een tot nu toe ongebruikt boogje rijdt en pas helemaal in Witten stopt :')

Het is een Flirt 3XL inderdaad, in een wit met rode kleurstelling. Alweer een nieuwe kleur op de baan dus. Zag er ook al eentje op de S5 rijden, en ik maar denken dat de hele S-Bahn Rhein-Ruhr groen werd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

De Flirt 3XL in rood-wit was bedoeld voor de S28 van Regiobahn, maar daarvan is de elektrificatie uitgesteld dus voorlopig rijden ze andere diensten. Vandaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Dat boogje wordt overigens al een jaar gebruikt door IC 34 (Dortmund - Siegen - Frankfur am Main)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Er komt voorlopig toch geen uurdienst op de Bördebahn Düren-Euskirchen omdat het mislukt is de daarvoor nodige beveiligingssoftware in Euskirchen te installeren....
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

Mooi dat de Rurtalbus dan net de snelbus tussen Düren en Euskirchen heeft ingekort en vertraagd per 11 december. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Ardan schreef: di 13 dec 2022, 16:47 Ik wist wel dat er 'iets' was veranderd maar ik sprong vanmiddag in Letmathe zomaar in de trein richting Hagen. Dat was de RE34 die dus helemaal niet in Hagen stopt, maar via een tot nu toe ongebruikt boogje rijdt en pas helemaal in Witten stopt :')

Het is een Flirt 3XL inderdaad, in een wit met rode kleurstelling. Alweer een nieuwe kleur op de baan dus. Zag er ook al eentje op de S5 rijden, en ik maar denken dat de hele S-Bahn Rhein-Ruhr groen werd.
S1: 2x BR422 (groen)
S2: 1x Flirt-XL (3-delig, groen)
S3: 1x Flirt-XL (5-delig, groen)
S4: 1x BR422 (groen)
S5: 1x BR422/BR1440 (rood)
S6: 2x BR422 (rood)
S8: 2x BR1440 (rood)
S9: 1x Flirt-XL (5-delig, groen)
S11: 2x BR423 (rood)
RB32: 1x Flirt-XL (5-delig, groen)
RE34: Flirt-XL (3-delig, rood)
RB40: 1x Flirt-XL (5-delig, groen)
RE41: Flirt-XL (3-delig, rood)
RE49: 1x Flirt-XL (5-delig, groen)

Volgens mij moet dit het zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
metrophil
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door metrophil »

Nitein-Repart schreef: za 17 dec 2022, 12:58
Ardan schreef: di 13 dec 2022, 16:47 Ik wist wel dat er 'iets' was veranderd maar ik sprong vanmiddag in Letmathe zomaar in de trein richting Hagen. Dat was de RE34 die dus helemaal niet in Hagen stopt, maar via een tot nu toe ongebruikt boogje rijdt en pas helemaal in Witten stopt :')

Het is een Flirt 3XL inderdaad, in een wit met rode kleurstelling. Alweer een nieuwe kleur op de baan dus. Zag er ook al eentje op de S5 rijden, en ik maar denken dat de hele S-Bahn Rhein-Ruhr groen werd.
S5: 1x BR422/BR1440 (rood)
S6: 2x BR422 (rood)
Op de S5 rijden volgens mij geen 422 meer, nu is het 1440 of Flirt 3XL (groen of Regiobahn). Op de S6 rijden soms ook 423
Groetjes uit Duitsland
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

S5 hoort samen met de S8 onder een aparte aanbesteding en rijden met BR1440

S6 heeft inderdaad (sporadisch) nog ritten met BR423 of BR420 net als bij de S11 en S68 de inzet van BR420 nog mogelijk is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Na voltooing van de S-Bahn tussen Troisdorf en Bonn-Beuel zullen voor onbepaalde tijd alleen pendeltreinen tussen Bonn-Beuel en Troisdorf rijden vanwege gebrek aan capaciteit tussen Troisdorf en Köln. De NVR (of "go.Rheinland" hoe ze vanaf overmorgen heten) heeft geen doorgaande paden aangemeld.

https://ga.de/region/sieg-und-rhein/tro ... d-82139435
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door RobertT »

Het artikel zit achter een betaalpagina,maar ik lees elders ook dat er een brug gebouwd moet worden om de S13 vanuit de S Bahnsporen in Troisdorf op de lijn naar Bonn Beuel te krijgen.Dat was men schijnbaar "vergeten" bij de eerste plannen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Hoe vergeet je zoiets?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Daniel »

Niet lachen... bij de start van de plannenmakerij voor de S13 was nog niet bekend dat het baanvak waarop aangesloten moest worden te druk was :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Tom024 »

Nouja, aangezien de doorlooptijd van dit soort plannen in Duitsland tig jaar is, is het niet gek dat de omstandigheden tussentijds wijzigen. :X
metrophil
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door metrophil »

De ritten van de S13 bestonden al jaren, en reden alleen Keulen-Troisdorf. Maar rond 2015 (toen de S13 richting Bonn al in aanbouw was) wouden ze het dienstregeling richting Siegburg en Hennef tot een tienminutendienst verbetern, dus worden de S13-ritten, die in Troisdorf eindigden, onder de nieuwe nummer S19 verlengd (Keulen-Troisdorf-Hennef). Nu is het probleem, dat men in 2026 de bediening van stations tussen Troisdorf en Hennef niet slechter wil maken, om deze ritten – zoals eerder gepland – richting Bonn-Beuel/-Oberkassel te laten rijden, maar rond station Troisdorf is er ook niet genoeg capaciteit, om de S13 én de S19 (en de S12, die er ook rijdt) te laten rijden (de S-Bahn-lijnen rond Keulen rijden elke 20 minuten, dus drie lijnen zijn 9 treinen per richting). Daarvoor is deze brug nodig, die volgens het oorspronkelijk geplande dienstregeling niet nodig zou zijn geweest.

En het andere probleem is, dat de S13 de RB27 (Koblenz-Bonn-Beuel-Köln Hbf) gaat vervangen, die vandaag nog een directe verbinding is tussen Koblenz, dorpjes aan de rechteroever van de Rijn en Keulen. Maar het is altijd de plan geweest, dat de RB27 toen de S13 geopend wordt, alleen tot Bonn-Beuel of later -Oberkassel gaat rijden. En als de S13 dus alleen Bonn-Beuel/Oberkassel-Troisdorf rijdt, zijn er vele verbindingen, die vandaag direct zijn, waar in de toekomst twee keer moet worden overgestapd.
Groetjes uit Duitsland
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door waldo79 »

Wordt de RB27 dan ingekort tot Mönchengladbach - Keulen?
metrophil
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door metrophil »

Vanuit Koblenz rijdt de RB27 alleen nog tot de station, waar de S13 begint, dus Bonn-Beuel, later Bonn-Oberkassel. De noordelijke tak Keulen-Mönchengladbach zal in de toekomst vervangt worden door een verlengde S6 (tot Grevenbroich ofzo elke 20 min, tussen Grevenbroich en MG uurlijk), maar ik weet niet precies, wanneer dat zal gebeuren
Groetjes uit Duitsland
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door waldo79 »

En de RE8 blijft wel behouden op het hele traject?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten