Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nu moet het werken, en ja, ik had het eerder per ongeluk in een foute onderwerp geplaatst.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik zag dat al sinds maart het noordelijke deel van de Rurtalbahn tussen Tetz en Linnich voor langere tijd stilligt, blijkbaar door schade aan een brug.
Weet iemand hier meer van? Het gaat blijkbaar om langdurige vertragingen, maar ik kan de desbetreffende brug niet vinden!
Weet iemand hier meer van? Het gaat blijkbaar om langdurige vertragingen, maar ik kan de desbetreffende brug niet vinden!
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het gaat om deze brug: https://goo.gl/maps/nn6LC3znEx6BHhx78
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Thanks! Weet je ook meer over de duur? Een brug over dat beekje kan toch nooit net zoveel werk zijn als de Friesenbrücke?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Franse vakbond: Keolis Duitsland is een bodemloze put.
Keolis maakt in Duitsland al dertien jaar verlies, dat daardoor al is opgelopen tot tientallen miljoenen. De activiteiten in Duitsland lijken ook een belangrijke rol te spelen in het totale verlies van 72 miljoen dat Keolis in 2019 leed. Geen enkele van de vier concessies in Duitsland is winstgevend, terwijl ze samen goed zijn voor meer dan 200 miljoen euro omzet per jaar. Uitbreiding van de activiteiten in Duitsland staat op pauze, maar de contracten vereisen een aanwezigheid in Duitsland tot 2032.
Bron: https://www.ville-rail-transports.com/n ... allemagne/ (Franstalig).
Keolis maakt in Duitsland al dertien jaar verlies, dat daardoor al is opgelopen tot tientallen miljoenen. De activiteiten in Duitsland lijken ook een belangrijke rol te spelen in het totale verlies van 72 miljoen dat Keolis in 2019 leed. Geen enkele van de vier concessies in Duitsland is winstgevend, terwijl ze samen goed zijn voor meer dan 200 miljoen euro omzet per jaar. Uitbreiding van de activiteiten in Duitsland staat op pauze, maar de contracten vereisen een aanwezigheid in Duitsland tot 2032.
Bron: https://www.ville-rail-transports.com/n ... allemagne/ (Franstalig).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geld dat anders natuurlijk besteed had kunnen worden aan Franse vakbonden :')
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Maar, ze zijn toch zelf het avontuur aangegaan in Le land du Deutz en hebben toch zelf tegen deze tarieven op concessies ingeschreven?
Waarom nu dan huilie doen? :')
Waarom nu dan huilie doen? :')
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
wat ze zeggen klopt anders wel. Overheden daar trekken heel makkelijk concessies in als er niet genoeg personeel is voor de uitvoer van de concessie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het lijkt me niet iets negatiefs dat een concessie wordt ingetrokken als blijkt dat een vervoeder een paar maanden vantevoren ruimschoots onvoldoende personeel heeft om alle treinen te rijden, toch?
Feit is wel dat de Eurobahn al jarenlang onbetrouwbaar is en men de problemen ook niet onder controle kan of wil krijgen. Het blijft halfslachtig aanmodderen.
De ingetrokken gunning van de S-Bahn lijnen in het Roergebied zal inderdaad wellicht de druppel zijn geweest.
Feit is wel dat de Eurobahn al jarenlang onbetrouwbaar is en men de problemen ook niet onder controle kan of wil krijgen. Het blijft halfslachtig aanmodderen.
De ingetrokken gunning van de S-Bahn lijnen in het Roergebied zal inderdaad wellicht de druppel zijn geweest.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat is nu één keer gebeurd zover ik weet. Het blijft vreemd dat Abellio wel van start mocht op het andere deelnet van de S-Bahn Rhein-Ruhr, want dat is ook niet bepaald soepel van start gegaan. Zou het arbeidsverleden bij Abellio van de directeur van de VRR daar een rol spelen?CamilleKreemers schreef:wat ze zeggen klopt anders wel. Overheden daar trekken heel makkelijk concessies in als er niet genoeg personeel is voor de uitvoer van de concessie.
Het annuleren van de concessie kwam Eurobahn ook helemaal niet zo slecht uit, het gerucht ging dat Frankrijk helemaal niet blij was met de vijfde concessie. Het nieuw verworven personeel voor de S-Bahn mocht ook nog blijven bij Eurobahn waardoor ze nu ruim in het personeel zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Er is onderzoek gedaan naar de rendabiliteit van verschillende klimaatvriendelijkere aandrijfvormen voor treinen nu dieseltreinstellen in de komende decennia gaan verdwijnen. Daarbij het het Netz Düren (RB 21 en RB 28) in het jaar 2026 als studieobject gebruikt. Het onderscheid in de exploitatiekosten tussen de duurste aandrijfvorm (waterstof, een HEMU) en de goedkoopste aandrijfvorm (bovenleiding, een EMU) is bij deze concessie maar liefst 59 miljoen euro verspreid over 30 jaar. Een trein die zowel van de bovenleiding gebruik kan maken en dankzij accumodules ook op stukken spoor zonder bovenleiding kan rijden (een BEMU) is bijna net zo efficiënt als een normaal elektrisch treinstel. Exploitatie met een BEMU zou zelfs iets goedkoper zijn dan een DMU.
Persbericht met link naar het volledige rapport hier: https://www.vde.com/de/presse/klimaneut ... riebzuegen
Persbericht met link naar het volledige rapport hier: https://www.vde.com/de/presse/klimaneut ... riebzuegen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Op een opstelterrein in Wustermark nabij Berlijn staan vier wit-rode FLIRT XL's al meer dan een half jaar niets te doen. Eind dit jaar dreigen deze treinen gezelschap te krijgen van zes extra exemplaren. Dit zijn namelijk de treinstellen die de VRR voor de Regiobahn Kaars - Neuss - Düsseldorf - Mettmann - Wuppertal heeft besteld. Helaas is de aanbesteding voor de elektrificatie van de twee zijtakken van de Regiobahn nu al twee keer mislukt, waardoor de nieuwe treinen voorlopig niet kunnen rijden. De VRR gaat nu op zoek naar alternatieve inzetmogelijkheden voor deze treinen, waarbij er misschien wat extra dieseltreinstellen vrij komen die versterking kunnen bieden aan het bestaande park van twaalf twintig jaar oude Talent-tweetjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het valt maar voor een heel klein stukje in Nordrhein-Westfalen, maar ik plaats het toch hier.
De aanbesteding voor de concessie Dieselnetz Niedersachsen Mitte van LNVG Niedersachsen, de regio Hannover, Nahverkehr Westfalen-Lippe en Bremen voor de treindiensten RB 37 Bremen – Uelzen, RB 38 Buchholz – Hannover, RB 77 Hildesheim – Bünde en RB 79 Hildesheim – Bodenburg is gewonnen door DB Regio. Zij zullen de treindiensten vanaf december 2021 t/m december 2029 verzorgen met het reeds aanwezige materieel, 36 stellen type LINT 41. Op dit moment worden de RB 37 en RB 38 nog gereden door Erixx en de RB 77 en RB 79 door NordWestBahn.
Persbericht: https://www.lnvg.de/lnvg/pressemitteilu ... hsen-mitte
Vooral opmerkelijk van deze nieuwe concessie zijn de LINT 41-treinstellen van LNVG voor de RB 77 en RB 79. Deze stellen zijn in december 2003 in dienst gekomen en gaan nu voor de tweede keer over naar een andere vervoerder. Van december 2003 tot december 2011 verzorgde Eurobahn de treindienst. De nieuwe concessieperiode wordt ook de laatste van deze stellen, in 2029 zullen ze na 26 jaar met pensioen mogen. Hun opvolgers krijgen in ieder geval geen dieselmotor, aangezien LNVG zichzelf een dieselverbod voor nieuwe treinen heeft opgelegd.
De aanbesteding voor de concessie Dieselnetz Niedersachsen Mitte van LNVG Niedersachsen, de regio Hannover, Nahverkehr Westfalen-Lippe en Bremen voor de treindiensten RB 37 Bremen – Uelzen, RB 38 Buchholz – Hannover, RB 77 Hildesheim – Bünde en RB 79 Hildesheim – Bodenburg is gewonnen door DB Regio. Zij zullen de treindiensten vanaf december 2021 t/m december 2029 verzorgen met het reeds aanwezige materieel, 36 stellen type LINT 41. Op dit moment worden de RB 37 en RB 38 nog gereden door Erixx en de RB 77 en RB 79 door NordWestBahn.
Persbericht: https://www.lnvg.de/lnvg/pressemitteilu ... hsen-mitte
Vooral opmerkelijk van deze nieuwe concessie zijn de LINT 41-treinstellen van LNVG voor de RB 77 en RB 79. Deze stellen zijn in december 2003 in dienst gekomen en gaan nu voor de tweede keer over naar een andere vervoerder. Van december 2003 tot december 2011 verzorgde Eurobahn de treindienst. De nieuwe concessieperiode wordt ook de laatste van deze stellen, in 2029 zullen ze na 26 jaar met pensioen mogen. Hun opvolgers krijgen in ieder geval geen dieselmotor, aangezien LNVG zichzelf een dieselverbod voor nieuwe treinen heeft opgelegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Goed en slecht nieuws vanuit de VRR. Het goede nieuws: aanstaande vrijdag 11 september wordt de spoorlijn Gladback West - Recklinghausen Hbf met een vertraging van 9 maanden dan eindelijk heropend voor het reizigersvervoer. De S9 gaat over deze lijn 1x/uur rijden en krijgt dan voortaan twee noordelijke eindpunten, alternerend Recklinghausen Hbf en Haltern am See.
Het slechte nieuws: de heropening van Herten Westerholt en de aanleg van extra perrons bij Gelsenkirchen-Buer Nord zodat de S9 daar ook kan gaan stoppen zou door vertragingen met de vergunningen niet dit jaar maar pas in 2022 gaan plaatsvinden. De aanvraag voor treinvrije periodes voor dat jaar is echter afgewezen, daarom zijn de werkzaamheden en de heropening nu uitgesteld tot 2024.
Het slechte nieuws: de heropening van Herten Westerholt en de aanleg van extra perrons bij Gelsenkirchen-Buer Nord zodat de S9 daar ook kan gaan stoppen zou door vertragingen met de vergunningen niet dit jaar maar pas in 2022 gaan plaatsvinden. De aanvraag voor treinvrije periodes voor dat jaar is echter afgewezen, daarom zijn de werkzaamheden en de heropening nu uitgesteld tot 2024.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Wanneer staat station Herten op de planning?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Omdat de bouw te lang zou duren wordt voorlopig alleen station Herten Westerholt geopend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat betekent dus dat Herten voorlopig de grootste plaats in Duitsland zonder treinstation blijft? Herten-Westerholt bedient immers Herten zelf niet echt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Herten heeft geen aaneengesloten bebouwing, dus het is lastig definiëren hoeveel inwoners de plaats heeft.
Maar het zal niet meer de grootste gemeente in Duitsland zonder treinstation zijn. Dat wordt Bergkamen. Maar nu dus pas in 2024.
Maar het zal niet meer de grootste gemeente in Duitsland zonder treinstation zijn. Dat wordt Bergkamen. Maar nu dus pas in 2024.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Positief, want dat station zou afbreuk doen aan het fijnmazige busnet van de Vestische. Herten heeft zelfs zijn eigen stadsnet. De Vestische had namelijk al rekening gehouden met verminderde inkomsten door de komst van station Herten. Dezelfde vrees heb ik voor Kamp-Lintfort. Ik hoop dat de SB30 tussen Duisburg, Kamp-Lintfort en Geldern wel blijft bestaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Een tankwagen heeft na een ongeluk in brand gestaan onder een viaduct van de spoorlijn Duisburg - Mülheim Hbf. Nu is duidelijk dat het viaduct gesloopt moet worden, met alle gevolgen van dien.
https://www.ruhr24.de/ruhrgebiet/a40-br ... 03560.html
https://www.ruhr24.de/ruhrgebiet/a40-br ... 03560.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ja, het is momenteel een lekker zooitje op de wegen hier. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Aangepaste dienstregeling voor de treinen: https://www.bahn.de/p/view/mdb/tp/tp_we ... 20_v02.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Naast DB Regio/Start (https://www.lok-report.de/news/deutschl ... re-13.html) heeft nu ook VIAS een aanbesteding voor treinstellen voor een mogelijke gunning van de RE13 gestart:
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... e-aus.html
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... e-aus.html
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Gaat dat niet uitlopen op een VIASCO?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten